Avid Juicy 5 afstellen
Moderator:Beheerders
Ik heb net een nieuw schijfremmetje: de Juicy 5. Toen ik 'em uit de doos haalde, zaten de remblokjes zodanig dicht bij elkaar dat de schijf er niet meer tussen paste. Ik wist niet hoe ik de zaak moest afstellen, dus heb ik ze maar een beetje uit elkaar gedrukt met een stukje plastic. Nu remmen ze erg goed en hard en de schijf lijkt zelfs niet meer aan te lopen. Ik vroeg me alleen af of er een manier is om deze af te stellen zodat ik het in het vervolg meteen goed kan doen. Ik kan alleen boutjes vinden voor ontluchten en de stand van de remhendel, maar niet voor afstellen.
Bvd..!
Bvd..!
- Kjiratsiekoedel
- Contacteer:
piston`s ?Kjiratsiekoedel schreef:Postmount zijn die toch?
-Blokjes eruit.
-de calipers terugdrukken
-blokjes erin
-monteren, maar niet vastdraaien
-remmen inknijpen, en ingeknepen houden
-nu remmen vastdraaien
-nu mag je ook de hendel loslaten
-nog een paar keer naknijpen
-en inremmen niet vergeten natuurljik
:: Turner DHR / Turner 4X / Turner Flux ::
Bedankt voor het advies. Zoiets heb ik dus ook gedaan, maar dan nog met de blokjes erin..Kjiratsiekoedel schreef:Postmount zijn die toch?
-Blokjes eruit.
-blokjes erin
-nu remmen vastdraaien

/btw: is IS, niet Postmount (d8 ik).
euj , die heb ik ook
maar dat hele gedoe hoeft niet...
als de schijf er tussen past en hij loop nog aan moet je de hendel in gedrukt houden, en dan de CPS bouten los en weer vast en dan de remhendel loslaten. Dan zijn ze ook weer goed.
mar bij mij lopen ze nog altijd een beeetje aan
zit er geen boekje bij? daar staat wat ik hierboven heb getypt wa duidelijker geschreven.

maar dat hele gedoe hoeft niet...
als de schijf er tussen past en hij loop nog aan moet je de hendel in gedrukt houden, en dan de CPS bouten los en weer vast en dan de remhendel loslaten. Dan zijn ze ook weer goed.
mar bij mij lopen ze nog altijd een beeetje aan

zit er geen boekje bij? daar staat wat ik hierboven heb getypt wa duidelijker geschreven.
-
Zijn Postmount met een adapter erop. (duh)Nami schreef:Bedankt voor het advies. Zoiets heb ik dus ook gedaan, maar dan nog met de blokjes erin..Kjiratsiekoedel schreef:Postmount zijn die toch?
-Blokjes eruit.
-blokjes erin
-nu remmen vastdraaien
/btw: is IS, niet Postmount (d8 ik).