5th element zonder damping
Moderator:Beheerders
- KillerPiet
Ik kwam er zojuist achter dat mijn 5th element 0% damping heeft.
Twee weken geleden was de laatste keer dat ik bikete en was er nog nix aan de hand.
Eind vorige zomer heb ik nogal een harde klap gemaakt in Willingen en is de as van de demper doormidden gebroken. De shock is toen gereviseerd.
Sindsdien heeft ie er een weekje PDS op zitten en enkele keren Willingen. Ik vind het nogal vreemd dat ik nu alweer problemen heb.
Heeft iemand een idee wat het probleem is of heeft iemand hetzelfde gehad?
Het lijkt erop dat er geen olie lekkage is aangezien de shock nog helemaal droog is!
Iemand?
Twee weken geleden was de laatste keer dat ik bikete en was er nog nix aan de hand.
Eind vorige zomer heb ik nogal een harde klap gemaakt in Willingen en is de as van de demper doormidden gebroken. De shock is toen gereviseerd.
Sindsdien heeft ie er een weekje PDS op zitten en enkele keren Willingen. Ik vind het nogal vreemd dat ik nu alweer problemen heb.
Heeft iemand een idee wat het probleem is of heeft iemand hetzelfde gehad?
Het lijkt erop dat er geen olie lekkage is aangezien de shock nog helemaal droog is!
Iemand?
Als daar geen druk op staat, heb je inderdaad geen demping.
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be
-
- Contacteer:
- KillerPiet
-
- Contacteer:
zit er wel (nog)olie in uberhaupt? 
die ZOU er ook uitgelekt KUNNEN zijn met fietsen en door je fiets af te spuiten of heavy regen en modder en zooi onopgemerkt gebleven misschien??zoveel olie zit er nl. niet in.
zit waarschijnlijk weinig anders op dan um nogus terug te sturen
naar bikeright(misschien iets van garantie omdat ie net is gereviseerd misschien?)of istie ergens anders gerepareerd,dan ff
daarheen terug.
wel balen.

die ZOU er ook uitgelekt KUNNEN zijn met fietsen en door je fiets af te spuiten of heavy regen en modder en zooi onopgemerkt gebleven misschien??zoveel olie zit er nl. niet in.
zit waarschijnlijk weinig anders op dan um nogus terug te sturen
naar bikeright(misschien iets van garantie omdat ie net is gereviseerd misschien?)of istie ergens anders gerepareerd,dan ff
daarheen terug.
wel balen.
Geluk hebben zeker? Mijn Manitou demper checkte ik ook maar af en toe eens maar die verloor ook niks lucht.woodbimbo schreef:Wow, hoe blijft er bij jou sinds de zomer, zonder erbij te pompen, 110 PSI in zitten?!.. ik moet, net zoals de handleiding zegt, voor of na elke rit bij pompen. Anders is ie na 4 keer rijden op 0 PSI ofzo.
-
- Contacteer:
Bruno schreef:Geluk hebben zeker? Mijn Manitou demper checkte ik ook maar af en toe eens maar die verloor ook niks lucht.woodbimbo schreef:Wow, hoe blijft er bij jou sinds de zomer, zonder erbij te pompen, 110 PSI in zitten?!.. ik moet, net zoals de handleiding zegt, voor of na elke rit bij pompen. Anders is ie na 4 keer rijden op 0 PSI ofzo.
mijn 5th blijft ook op druk(allebei)

- KillerPiet