Magura Quake Air, pomp connector

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Gène
Magura Quake Air, pomp connector

Bericht door Gène » do feb 09, 2006 5:08 pm

Stomme vraag misschien, maar ik heb een Magura Quake air gekocht via deze site. Helaas is de pomp zoek en die heb ik er dus niet bijgekregen.

Nu is mijn vraag: zijn de ventielen geschikt voor iedere vorkpomp, of is dat iets speciaals wat voor ieder merk appart is?

Welke pomp geniet jullie voorkeur? Ik heb een beetje gesurfd en zag dat BBB wel een mooi exemplaar in haar assortiment heeft (ongeveer €30,-).
Is het wat of kan het ook voor minder? De pomp hoeft maar tot 10 bar te kunnen gaan.

mzzl
Gene
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

Gène

Bericht door Gène » zo feb 12, 2006 10:16 pm

Het is dus iets speciaals. Bah, soms haat ik onderdelen en met name voorvorken. Eerst een vorkdop (RS Judy sl) dan een stom lullig nippeltje.

Och ja, inmiddels met Aapjes gebeld en hij probeet wat voor te zoeken.

wordt vervolg.

mzzl
Gène

Caramba

Bericht door Caramba » wo feb 22, 2006 7:27 pm

Nou, ik heb een originele Magura pomp die tot 20bar gaat en deze heeft intussen de volgende verende/dempende gevallen van lucht voorzien:

- Magura Air Pro demper
- Cane Creek AD10 demper
- 5Th Element Demper
- Fox luchtdemper
- Fox Float vork
- Cannondale vork

Dus het lijkt mij dat op een magura quake air vork ook iedere willekeurige vorkpomp moet passen :? Helemaal omdat mijn magura pompje ook prima op andere merken enzo past. Overigens heb ik nog een origineel Cane Creek pompje liggen, deze past ook zonder problemen op m'n huidige 5the element en fox vork en ook op m'n oude magura demper.

/edit: intussen heb ik begrepen dat oudere modellen quake air vorken idd apparte nippels hebben :x

Gène

Bericht door Gène » wo feb 22, 2006 8:34 pm

Daar was ik ook al behoorlijk :x over.

maja, waarschijnlijk dat er nog wel iets te regelen valt. Zou wel jammer zijn, als dit niet is, want de vork ziet er goed uit en is lekker licht.

mzzl
Gène

Caramba

Bericht door Caramba » wo feb 22, 2006 8:37 pm

Heel misschien kan ik een nippel voor je regelen, die kan ik wel opsturen dan. Als je geinsteresseerd bent kan je ook mijn cane creek pomp voor heel weinig overnemen dan.

Plaats reactie