Old Skool Wielen vlechten
Moderator:Beheerders
Ik wil een setje Old Skool wielen vlechten. Ik heb een Campa Icarus voornaaf en een Record OR achternaaf gevonden en een setje Campa Mirox velgen. De vraag is nu: hoe kom ik erachter welke spaaklengte ik nodig heb wanneer ik 3x gekruisd een wiel wil vlechten?
-
Welja, waarom niet gewoon met de klak ernaar smijten .... man man man ...Bansheebeest gain schreef:ik dacht de gwne spaaklenge + 10mm voor elk kruis..
Gewoon een goede calculator gebruiken dus, check de site van DT Swiss bvb. Gewoon de gevraagde maten invoeren, wel alles zo precies mogelijk nameten, met schuifmaat dus.
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be
-
3 x gekruisd betekent dat de spaken elkaar kruisen, niet dat ze rond andere spaken gedraaid worden...Bansheebeest gain schreef:is ni me de klak naar gegooid , maat van me heeft ze ook over 3keer rond , en die kwam goed uit met 10mm per winding..
khoop toch da hij bedoelt dan van de kruising rond de andere spaaken te draaien ...
-
Spaaklengte bereken je met een fatsoenlijke calculator en daarmee gedaan.
Wat Mech zegt is zeker niet verkeerd. Daar komt het in de meeste gevallen inderdaad op neer. Maar voor de zekerheid vind ik dat je best gewoon even de juiste lengte berekent.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Wat een onzin topic is dit inmiddels geworden. Als je iets niet zeker weet zeg dan alsjeblieft niks.
Spokes, ga naar een goed LBS en die kunnen je het zo vertellen.
Heren Mods, mag hier een slotje op, dit is niet goed voor de goede naam van DP...
JJ
Spokes, ga naar een goed LBS en die kunnen je het zo vertellen.
Heren Mods, mag hier een slotje op, dit is niet goed voor de goede naam van DP...
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!