Hey iedereen ,
Ik ben eigenaar van een 888 R van 2004 .
Nu zit ik met een probleem ;
Het rechterbeen van men 888 R lekt .
Ik heb me laten vertellen dat de oorzaak hiervan volgende =
Doordat de cardridge vanbinnen loskomt (trilt), komt er olie tussen
(of wanneer je je bike op zen kop zet , zinkt de cardridge ) -
(als je em dan terug zet , duwt ie de olie dat ertussen gekomen is ,
naar buiten)
Met andere woorden ; het zou dus de schuld zijn van een loskomende cardridge !
Nu is mijn vraag ;
(Ik heb men vork al een keer voor deze reden binnen gedaan .)
(En er is mij ook verteld dat het probleem blijvende zou zijn .)
1:Wat kan ik eraan doen , opsturen naar Marzocchi , en vragen hoe ze me
verder kunnen helpen ?¿
2:Of gewoon nog es een goei onderhouds-beurt geven?¿
Enige info zou leuk zijn!!
-camou-
888 R- 2004 - lek
Moderator:Beheerders
Re:888 R- 2003 - lek
hie se daa se, ie we daar hebben
Denk eerder dat het probleem zit bij een slechte o ring ofzo. Denk niet echt dat het aan de cartridge zelf te wijten is. Vorige keer heb ik het ook al eens bezien, wat ingevet ..., op het zicht was er niks mis aan te zien, stond ook niet los ofzo.
Wat je daar zegt over die cartridge kan volgens mij niet, je cartridge kan niet zakken tov je buitenpoten als je hem op zijn kop zet omdat je wiel steeds een druk uitoefend op je vork, zet hem maar eens op zijn kop en je zal zien dat de vork eigenlijk een stukje inveert, dus is er ook druk op de cartridge. Trouwens als het dat is zal het eerder zijn bij bvb een jump en je zou dan bijna een straal olie moeten verliezen.
In die bouten zit normaal een o-ring, haal de desbetreffende bout er eens af en kijk of je een passende o-ring kan vinden, liefst een die nog ietsje dikker is.
Enne, je vork is van "04, in "03 was hij nog niet op de markt

Denk eerder dat het probleem zit bij een slechte o ring ofzo. Denk niet echt dat het aan de cartridge zelf te wijten is. Vorige keer heb ik het ook al eens bezien, wat ingevet ..., op het zicht was er niks mis aan te zien, stond ook niet los ofzo.
Wat je daar zegt over die cartridge kan volgens mij niet, je cartridge kan niet zakken tov je buitenpoten als je hem op zijn kop zet omdat je wiel steeds een druk uitoefend op je vork, zet hem maar eens op zijn kop en je zal zien dat de vork eigenlijk een stukje inveert, dus is er ook druk op de cartridge. Trouwens als het dat is zal het eerder zijn bij bvb een jump en je zou dan bijna een straal olie moeten verliezen.
In die bouten zit normaal een o-ring, haal de desbetreffende bout er eens af en kijk of je een passende o-ring kan vinden, liefst een die nog ietsje dikker is.
Enne, je vork is van "04, in "03 was hij nog niet op de markt
Re:888 R- 2004 - lek
Thx voor het advies Bruno ,
Wel ik dacht dat het de cardridge was , omda telkens men bike aan de
lift bengelde , of wanneer ie op zen kop stond er olie langst het been naar boven ""kroop"" .
In dit geval vertrouw ik jou advies , aangezien je een goede kennis hebt van vorken .
Wat van mij niet gezegd kan worden .
Ik zal men 888 R dan maar in de winter bij abc binnen doen .
Bedankt voor de info !
Greetz & Respect ,
-camou-
Wel ik dacht dat het de cardridge was , omda telkens men bike aan de
lift bengelde , of wanneer ie op zen kop stond er olie langst het been naar boven ""kroop"" .
In dit geval vertrouw ik jou advies , aangezien je een goede kennis hebt van vorken .
Wat van mij niet gezegd kan worden .
Ik zal men 888 R dan maar in de winter bij abc binnen doen .
Bedankt voor de info !
Greetz & Respect ,
-camou-