schrijfremmen schoonmaken
Moderator:Beheerders
he kan iemand mij vertellen met welk goedje het beste je schrijfrem (de schijven) kan schoonmaken. heb ze net schoon gemaakt met was benzine. en nu remmen ze vet crappie, het gaat om hayes 9 remmen. kan daar toch niet aanliggen of wel?
-
Re:schrijfremmen schoonmaken
ontvette me serieuze ontvetter , zien da die geen laagje nalaat of u remblokke zijn eraan..
-
wasbenzine is vette meuk ----> verkloot je je remmen mee en je blokjes ook. Geen scheikunde gehad ? Is een adsorptie middel ipv absorptie. Tenminste zo was het. Verspreid de vettigheid alleen maar.
Je moet schijfremmenreiniger hebben [tankstation/automax/karwei].
Dat spuit je erop, en is verdampt -incl de vette bende- voor je jaja kunt zeggen.
Wel eerst je peuk uitmaken.
E
Je moet schijfremmenreiniger hebben [tankstation/automax/karwei].
Dat spuit je erop, en is verdampt -incl de vette bende- voor je jaja kunt zeggen.
Wel eerst je peuk uitmaken.
E
-
Inderdaad wasbenzine is wat vettig, gebruik dan thinner.
Pas wel op met knoeien op je lak en dergelijke deze lost ook op.
Succes ermee.
Pas wel op met knoeien op je lak en dergelijke deze lost ook op.
Succes ermee.
Niet zomaar om het even welke thinner gebruiken, white spirit bvb. laat ook een filmpje achter.
-
Oke dank je, weer wat geleerd.
Gebruikte die white spirit overigens ook nooit vandaar.

Gebruikte die white spirit overigens ook nooit vandaar.
Gewoon een flesje amoniak halen bij de
supermarkt.
Goedkoper dan z.g. schijfremreiniger en zeker
zo goed. ;D
Blijft ook niets van achter en ontvet goed.
Gr.
DESL
supermarkt.
Goedkoper dan z.g. schijfremreiniger en zeker
zo goed. ;D
Blijft ook niets van achter en ontvet goed.
Gr.
DESL
Of gewoon aan gesponsorde remmenreiniger kunnen komen ;D
aaied thanx gasten ;D
Iso-prophylalcohol of gewoon remmenreiniger (ik gebruik Cordo), niets meer niets minder. Al het andere is slecht voor je blokken en de remprestaties.
Amoniak slecht voor de blokjes ???
Who are you kidding
Who are you kidding

Mavic maakt velgreinigings blokken waarmee je normaal gesproken velgen weer mee opknapt. Laat dit nou ook super werken op je schijven ;D
Geen vloeistoffen of achterblijvend laagje, alleen een bling blingende schijf
http://www.mavic.com/servlet/srt/mavic/ ... d=90&lg=uk
Geen vloeistoffen of achterblijvend laagje, alleen een bling blingende schijf

http://www.mavic.com/servlet/srt/mavic/ ... d=90&lg=uk
Sorbo maakt hetzelfde voor een fractie van de prijs ;D. Dat spul is ook gewoon bij je lokale supermarkt verkrijgbaar.

was trouwens geen wasbenzine, sorry was een beetje moe toen ik aan het typen was maar terpetine.
heb het nu nog eens met ammoniak geprobeerd. en is nog steeds niet alles. alhoewel het langzaam beter wordt
heb het nu nog eens met ammoniak geprobeerd. en is nog steeds niet alles. alhoewel het langzaam beter wordt
tank24 schreef:
was trouwens geen wasbenzine, sorry was een beetje moe toen ik aan het typen was maar terpetine.
Terpentine is ook vette toeiii dude
dus ook zeker niet doen.
Ik hou "t bij amoniak, works for me.

Wel telkens een nieuw schoon stuk
poetslap gebruiken (liefst wit) zodat je
ziet whats ge-beurd daar, anders veeg je
de troep van links naar rechts weer over de schijf.
Waarschijnlijk zijn de schijven en/of blokjes
bij jou zo vettig (na "t testen van div. middeltjes),
dat je het reinigings ritueel een aantal malen zou
moetten herhalen voor voldoende resultaat.
Sterkte,
"k ga pitten.
-
Schijf schoonmaken met een niet vet middel en remblokken uitkoken in water. Dan zijn deze hopenlijk ook weer schoon.
Voor paar euro koop je bij de drogist een flesje (ca.) 97% alcohol...
Met een doekje heb je schijf zo schoon (en vetvrij).
Chrs
C.
Chrs
C.
ja nu wat schuren en wat ammoniak, en weer wat in remmen, begint me voorrem het weer te doen:) sweet lekker happe
jammer dat me achterrem busted is, maar zal nog wel ff duren voordat hayes die reserve deeltjes heeft opgestuurd, gelukkig hebben we nog een oud wiel en oude v-brakes:)
jammer dat me achterrem busted is, maar zal nog wel ff duren voordat hayes die reserve deeltjes heeft opgestuurd, gelukkig hebben we nog een oud wiel en oude v-brakes:)
Ik heb gewoon een spuitbus disccleaner van bij 1 of andere autohandelaar. Zo duur zijn die dingen nu ook weer niet. Tenzij je elke dag je schijfjes schoonspuit...
coccobill schreef:
Voor paar euro koop je bij de drogist een flesje (ca.) 97% alcohol...
Alcohol wist ik als goed schoonmaak middel, wist niet waar het te krijgen, dacht aan apotheek maar het is dus binnen kort even naar de DA
-
Btw bij gebruik van remmenreiniger en dergelijke producten let er dan wel op dat je de remklauw en dan met name de afdichtingen niet raakt.
Deze houden niet zo van remmenreiniger.
Hierdoor kunnen de afdichtingen poreus worden of erger nog zelfs oplossen.
Ben je wel gelijk van je remprobleem af.(ook van je remvermogen)
Deze houden niet zo van remmenreiniger.
Hierdoor kunnen de afdichtingen poreus worden of erger nog zelfs oplossen.
Ben je wel gelijk van je remprobleem af.(ook van je remvermogen)
zelfde geldt btw ook voor ontvetter (thinner en de zooi die ze in garage"s gebruiken) of 3m sticker verwijderaar.. vreet rubber gewoon aan...
Banden worden er erg zacht van.. en rubber in remcilinders gaat er ook van naar de klote!!
jah ervaring ;D
Banden worden er erg zacht van.. en rubber in remcilinders gaat er ook van naar de klote!!
jah ervaring ;D
Faxmulder schreef:
zelfde geldt btw ook voor ontvetter (thinner en de zooi die ze in garage"s gebruiken) of 3m sticker verwijderaar.. vreet rubber gewoon aan...
jah ervaring ;D
Thinner is troep! Lost veel/alle thermoplasten op en is volgens mij ook zo ongezond als de hel (wel goedkoop high worden ;D).
Wasbenzine is trouwens wel heel wat anders dan White spirit of terpentine, die laatste twee zijn hetzelfde. Wasbenzine is niet vettig en is op zich een goede ontvetter. Minder is alleen dat wanneer je veel vet weghaalt met wasbenzine het inderdaad achterblijft als de benzine is opgelost, maar dat geldt ook voor remmenreiniger. Vet kan immers niet zomaar in het niets verdwijnen. Alleen door overvloedig gebruik (zoals bij remmenreiniger en veel ammonia met water) krijg je al het vet wel weg.
Heb zelf mijn achterschijf pas gewoon in een afwassopje goed schoongemaakt en daarna goed nagespoeld. Remt weer als een mal#ijer.
nau ik doe er niks meer aan als ie het goed doet:)
-
Yeah right, maak jij dan maar eens je schijven schoon met alleen wasbenzine.Sjase schreef: Wasbenzine is trouwens wel heel wat anders dan White spirit of terpentine, die laatste twee zijn hetzelfde. Wasbenzine is niet vettig en is op zich een goede ontvetter.
Wasbenzine is net als terpentine ietwat vettig en beiden laten dan ook zichtbaar een waas/ film achter na gebruik.
Gebruik dan alleen vluchtige niet vettige middelen zoals thinner, spiritus, remmenreiniger en dergelijke.
Als je me niet gelooft giet dan maar eens wat op je vingers en wrijf met je vingers over elkaar dan zul je voelen dat wasbenzine en terpentine beiden ietwat vettig aanvoelen.
Wat dit voor je remblokken betekend hoef ik denk ik niet verder uit te leggen.......