Boxxer Team Fine tuning

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
pHiLL
Boxxer Team Fine tuning

Bericht door pHiLL » di jun 21, 2005 10:12 pm

Hi!

Heb juist een nieuwe Boxxer Team in mijn Nicolai gestoken, ben hem gaan testen en hij bottomed op een drop 2 flat van 1 Meter uit...
Heb in mijn handleiding gekeken en daar spreken ze van twee dingetjes.
1) Afstandshouders, ik denk dat dat die witte plaatjes zijn die bij de vork zitten niet? Kunnen die helpen?
2) Hardere veer steken, ik zelf weeg 80 Kilo en ben een matig aggresieve rijder...normaal zit ik nog binnen de 85 Kilo zoals ie standaard geleverd wordt...maar ik kan ook een rode veer van 3nm in een been steken, vraag is of ie dan niet te hard gaat worden?

Ik vind dat ie voor de rest extreem lekker is in de bochten maar voor iets zwaardere drops zoals je ze wel eens tegenkomt in de betere bike-parken is ie te zacht...heeft er iemand tips om de "plushheid" te behouden maar het bottom-outen tegen te gaan?

Alvast bedankt!

GreetZ

pHilLL

Christiaan

Re:Boxxer Team Fine tuning

Bericht door Christiaan » wo jun 22, 2005 8:25 am

pHiLL schreef:
Hi!

Heb juist een nieuwe Boxxer Team in mijn Nicolai gestoken, ben hem gaan testen en hij bottomed op een drop 2 flat van 1 Meter uit...
Heb in mijn handleiding gekeken en daar spreken ze van twee dingetjes.
1) Afstandshouders, ik denk dat dat die witte plaatjes zijn die bij de vork zitten niet? Kunnen die helpen?
2) Hardere veer steken, ik zelf weeg 80 Kilo en ben een matig aggresieve rijder...normaal zit ik nog binnen de 85 Kilo zoals ie standaard geleverd wordt...maar ik kan ook een rode veer van 3nm in een been steken, vraag is of ie dan niet te hard gaat worden?

Ik vind dat ie voor de rest extreem lekker is in de bochten maar voor iets zwaardere drops zoals je ze wel eens tegenkomt in de betere bike-parken is ie te zacht...heeft er iemand tips om de "plushheid" te behouden maar het bottom-outen tegen te gaan?

Alvast bedankt!

GreetZ

pHilLL

Waarom zou je to flat willen droppen, is gene Zocchi, maar meer een race vork, voor DH

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » wo jun 22, 2005 9:08 am

als je op 1 m to flat bottomt is dat doodnormaal en wil da zeggen da je veren nog zo slecht ni staan.
Als je zou willen dat hij daar ni op bottomt, dan ga je je handen vol hebben op een beetje wortelsectie.
De keuze is aan jou

XXL

Bericht door XXL » wo jun 22, 2005 10:44 am

@ christiaan: Drops of enkele jumps kom je zoizo tegen op dh-parcours....dus je gaat dan niet als een pussy er rond rijden
Ik en phill zijn alles behalve droppers maar als die op de weg ligt van een mooi parcourke dan neem je em gewoon.

Dus laat ons hier effe duidelijk zijn dat het hier gaat om een klein stukje north-shore die +- 90cm hoog is en je land op een zeer zacht hellend vlak aan redelijke snelheid. Is dus niet zo een bender drop waar je bijna stil staat bij de landing omdat die zoveel impact heeft.

Het bottom geluid dat dat maakte klonk echt nie goe! (stond ernaast waar ie lande) Dus kan volgens mij zoizo niet goed zijn voor de vork.

Hier zijn toch genoeg boxxer rijders die een antwoord moeten weten?
Kan je die vork misschien op een of andere manier progresiever maken?

Chmod

Bericht door Chmod » wo jun 22, 2005 10:47 am

just buy a Fox 40 8)

cHoc

Bericht door cHoc » wo jun 22, 2005 6:00 pm

welke kleur veren heb je er nu inzitten dan??

pHiLL

Bericht door pHiLL » wo jun 22, 2005 7:17 pm

Nu zitten er langs beide kanten gele in, de standaards met 2,5 Nm.
Er zitten nu drie afstandshouders langs elke kant ipv eentje standaard en het is al iets beter...nog twee bijsteken langs elke kant zou ideaal zijn volgens mij.

Yo

Christiaan

Bericht door Christiaan » wo jun 22, 2005 7:55 pm

XXL schreef:
@ christiaan: Drops of enkele jumps kom je zoizo tegen op dh-parcours....dus je gaat dan niet als een pussy er rond rijden
Ik en phill zijn alles behalve droppers maar als die op de weg ligt van een mooi parcourke dan neem je em gewoon.

Dus laat ons hier effe duidelijk zijn dat het hier gaat om een klein stukje north-shore die +- 90cm hoog is en je land op een zeer zacht hellend vlak aan redelijke snelheid. Is dus niet zo een bender drop waar je bijna stil staat bij de landing omdat die zoveel impact heeft.

Het bottom geluid dat dat maakte klonk echt nie goe! (stond ernaast waar ie lande) Dus kan volgens mij zoizo niet goed zijn voor de vork.

Hier zijn toch genoeg boxxer rijders die een antwoord moeten weten?
Kan je die vork misschien op een of andere manier progresiever maken?

Ja, maar hij zegt to flat, en in een DH parcours ben ik nog geen drops to flat tegen gekomen. En jumps is ook niet flat landing.

Maar goed, als t goed moet gebeuren, zou ik hem gewoon naar Tim Flooks sturen, dna weet je zeker dat ie goed terug komt, en naar je eigen wensen getuned

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » do jun 23, 2005 9:04 am

je kan er eventueel iets dikkere olie in steken en/of compressie een beetje dicht vijzen
da remt een beetje meer af, ten koste van het gedrag over wortels.
Maar niets vervangt een goei veer.
Hoeveel sag heb je?

pHiLL

Bericht door pHiLL » do jun 23, 2005 1:30 pm

@ De Jean

Sag is momenteel iets minder dan 20 mm (2 cm) lijkt me iets te weinig, niet? In handleiding staat 35 mm à 65 mm...ma dan vind ik precies erg veel...?

GreetZ

dobbel our zero

Bericht door dobbel our zero » do jun 23, 2005 2:53 pm

gewoon ff proberen, denk dat als je hem op 45mm je al een compleet ander beeld van je vorkje ziet

cHoc

Bericht door cHoc » do jun 23, 2005 8:07 pm

met twee gele veren nog bottemen?? das wel vreemd. twee gele zijn voor een gewicht vanaf 85kg.
ik heb ze zelf ook stock met twee gele veren gehad, en bottemde em toen nooit, en dropte tot 1.75m.
en ik ben een heel stuk zwaarder dan jij bent, ik rij nu met een gele en een zilver, en dat werkt voor mij een stuk beter.
ik kan hem nu wel bottemen, maar ik ben toch al niet zo"n dropper, voor dh staat hij nu goed.

je zegt een nieuwe te hebben, ik neem aan dat je dan bedoelt een 2005 versie??
kan het misschien zijn dat je er de veren van het oudere model er in hebt zitten, vanaf de 2005 versie zijn de veren langer geworden, om te compenseren voor de langere veerweg van de boxxer (7" > 8")

N I E L S

Bericht door N I E L S » do jun 30, 2005 5:43 pm

Dat een Boxxer niet gemaakt is om mee te droppen betekent niet dat ie makkelijk moet bottomen lijkt me, in de races rijden ze dr toch ook zat mee? Daar springen ze ook wel van hoger dan 1.75.
Waarschijnlijk heel goed afgesteld en hoog soepele rijders maar goed, een consumenten Boxxer moet zon sprong als die van jou gewoon ook makkelijk kunnen hebben dus ik zou t zeker wel even checken... of laten checken.

pHiLL

Bericht door pHiLL » za jul 09, 2005 9:31 pm

Heb bij peter in BWB een zwaardere veer van Mojo gekocht, nu is ie perfect!

Thanks for the info

Philip

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » zo jul 10, 2005 2:47 pm

heb je nu dan nog minder dan 20mm sag?

Plaats reactie