Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.
Moderator:Beheerders
-
BOSS
- Berichten:5522
- Lid geworden op:vr okt 04, 2002 7:01 pm
- Locatie:Alkmaar
-
Contacteer:
DT Hugi 240S servicen
Bericht
door BOSS » di apr 19, 2005 12:23 pm
Is dit zelf te doen?
En zo ja, heb je deze toolkit dan nodig;
http://www.dtswiss.com/index.asp?fuseac ... es&group=3
Let op: dit setje kost: Dealerprijs ex. btw € 105,-, dit betekent voor ondergetekende al snel een slordige € 200,-.
Dit lijkt mij ietwat overdreven voor paar busjes en 2 potjes vet.
Iemand ervaring???
alvast bedankt.
Dusssss©
-
Steelboy - Berichten:8100
- Lid geworden op:ma jul 09, 2001 1:27 pm
-
Contacteer:
Bericht
door Steelboy » di apr 19, 2005 12:58 pm
ZOlang de lagers goed lopen, heb je dat niet nodig... dan is openhalen en schoonmaken/ opnieuw invetten meer dan genoeg...
-
BOSS
- Berichten:5522
- Lid geworden op:vr okt 04, 2002 7:01 pm
- Locatie:Alkmaar
-
Contacteer:
Bericht
door BOSS » di apr 19, 2005 1:14 pm
call mu dumb if u like, maar heb je daar die toolkit niet voor nodig dan?
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik nog niet echt heb gekeken hoe die dingen in elkaar steken.
dussssss©
-
JJ
- Forumbeheerder
- Berichten:7298
- Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
- Locatie:Bunschoten
-
Contacteer:
Bericht
door JJ » di apr 19, 2005 1:28 pm
Check even de juiste pdf op de site van DT. De naaf is zonder tools uit elkaar te halen en de toolkit heb je nodig om een lager te wisselen. Mocht dat tzt nodig zijn dan geef je maar een gil, die tools heb ik wel...
Op de pdf zie je hoe je de naaf kan servicen, is goed te doen als je geen twee linkerhanden hebt, en alles met beleid..
JJ
-
wictor
- Berichten:1066
- Lid geworden op:vr jun 18, 2004 7:40 am
- Locatie:langs de Rijn....
Bericht
door wictor » do apr 21, 2005 7:40 am
De toolkit heb je i.d.d. pas nodig als je alle lagers gaat vervangen, of de tandring van de vrijloop. Volgens mij zijn zlefs twee lagers zo met de hand (lees: hamer en schroevendraaier) eruit te tikken. Ik herinner mij i.i.g. dat ik het destijds zo gedaan heb bij een 240.
Als je geen speling op de naaf kan vinden: gewoon de pakking van de lagers slopen met een smal groevendraaiertje of mesje, de lagers schoonspuiten en opnieuw invetten, en de pakking weer terug propper!
-
FREAKaZOID - Berichten:1935
- Lid geworden op:ma okt 14, 2002 1:15 pm
- Locatie:Amsterdam
-
Contacteer:
Bericht
door FREAKaZOID » vr apr 22, 2005 8:29 am
wictor schreef:
gewoon de pakking van de lagers slopen met een smal groevendraaiertje of mesje, .....en de pakking weer terug propper!
Klinkt echt super verstandig ??? ;D ;D ;D
-
Goofman - Berichten:188
- Lid geworden op:zo aug 31, 2003 10:26 pm
Bericht
door Goofman » ma apr 25, 2005 8:27 pm
FREAKaZOID schreef:
[
wictor schreef:
gewoon de pakking van de lagers slopen met een smal groevendraaiertje of mesje, .....en de pakking weer terug propper!
Klinkt echt super verstandig ??? ;D ;D ;D
Gellof me maar, Wictor kan het weten