Dikte Shimano remschijven
Moderator:Beheerders
Weet er iemand hoe dik de remschijven van Shimano zijn?
Ik wil dit graag weten, omdat ik een tijdje geleden mijn Magura Louises door Shimano XTR schijfremmen heb vervangen. Ik heb echter de Louise schijven laten zitten. Als ze een beetje nat of vies worden gaan mijn schijven nu lekker zingen.
Ik vraag me dus af of er mogelijk een dikteverschil zit tussen de Magura en de Shimano schijven. Mijn Louises zijn 2.3mm dik.
Ik wil dit graag weten, omdat ik een tijdje geleden mijn Magura Louises door Shimano XTR schijfremmen heb vervangen. Ik heb echter de Louise schijven laten zitten. Als ze een beetje nat of vies worden gaan mijn schijven nu lekker zingen.
Ik vraag me dus af of er mogelijk een dikteverschil zit tussen de Magura en de Shimano schijven. Mijn Louises zijn 2.3mm dik.
-
Re:Dikte Shimano remschijven
Ik heb ergens gelezen dat die van shimano 1.5mm zijn
ik zal ff kijken of ik het morgen misschien kan opmeten voor je ik heb ze zelf nl. ook

Niemand Shimano schijven en een schuifmaat

-
I"ll get right on it, nog geen tijd gehad ;D
-
De "oude " XT schijven zijn in ieder geval inderdaad iets dunner als je Magura schijven.
Maar volgens mij kan het verschil nooit zo groot zijn dat je schijven daar nu door "zingen". Tenslotte moet er ook ruimte zijn om vrij te lopen en zelf te stellen als je remblokken verslijten.
Kan het niet zo zijn dat je remklauw (goed) moet uitgericht worden?!?
Eventueel je remnokken affrezen of stelringetjes gebruiken.
Maar volgens mij kan het verschil nooit zo groot zijn dat je schijven daar nu door "zingen". Tenslotte moet er ook ruimte zijn om vrij te lopen en zelf te stellen als je remblokken verslijten.
Kan het niet zo zijn dat je remklauw (goed) moet uitgericht worden?!?
Eventueel je remnokken affrezen of stelringetjes gebruiken.
-
Die schijven van mij zijn idd 1,5mm
Mijn 203 mm XT schijven zijn 2mm dik.................
Heb ik ook gehad, dat een dikkere schijf (oude Magura) net aanliep, terwijl een dunnere (nieuwe Marta SL wavy) mooi ging. Niet handig! Had de dikkere en goedkope voor een tweede wielset gekocht, maar dat werkt dus niet zo mooi.