Re:helm spuiten
Moderator:Beheerders
ik wil mn snowboardhelm voor woensdag gespoten hebben. heeft iemand tips? Ik zat zelf te denken aan een primer(eerst even langs de schilder) en dan een autolak erop die je bij de halfords kunt kopen. is dit goed of fout?
Wo ga ik weg dus dan moet het af zijn
Wo ga ik weg dus dan moet het af zijn
-
denk dat je best bij een autoshop langs ga voor een primer te halen voor kunststof te lakken
daar kun je dan ook gepaste hoofdlak nemen en voor finishing touch een blanke lak (vernis)
eerst de orginele lak lichtejs opschuren zodat deze mat is en de primer er degelijk kan op hechten
daarna hoofdlakken en vernissen
daar kun je dan ook gepaste hoofdlak nemen en voor finishing touch een blanke lak (vernis)
eerst de orginele lak lichtejs opschuren zodat deze mat is en de primer er degelijk kan op hechten
daarna hoofdlakken en vernissen
de blanke lak zorgt net voor iets meer glas toch? is het te doen als ik morgenochtend direct aan de slag ga? met droogtijden enzo. Hij mag best in de auto iets nadrogen, maar moet wel vervoersklaar zijn.
En hoe krijg je een mooi egaal geheel? of gaat dat bijna vanzelf als je een beetje redelijk spuit? Ik heb al wel een keer een zadelpen gespoten die perfect egaal was.
Met een autoshop bedoel je een iets halfords achtig? of hebben ze die dingen daar niet?
En hoe krijg je een mooi egaal geheel? of gaat dat bijna vanzelf als je een beetje redelijk spuit? Ik heb al wel een keer een zadelpen gespoten die perfect egaal was.
Met een autoshop bedoel je een iets halfords achtig? of hebben ze die dingen daar niet?
-
halfords ken ik niet
met autoshop bedoel ik een shop waar je auto-onderdelen voor auto kunt kopen (hier in belgie)
met droogtijden enzo zou dat normaal gezien moeten lukken
mits denk ik in auto nadrogen
voor mooie egaal te spuiten meerdere lagen spuiten dus niet in 1 keer de volle laag geven als je me snap
hopelijk ben je er wat wijzer uit geworden
die blanke lak is voor bescherming van de hoofdlak
met autoshop bedoel ik een shop waar je auto-onderdelen voor auto kunt kopen (hier in belgie)
met droogtijden enzo zou dat normaal gezien moeten lukken
mits denk ik in auto nadrogen
voor mooie egaal te spuiten meerdere lagen spuiten dus niet in 1 keer de volle laag geven als je me snap
hopelijk ben je er wat wijzer uit geworden
die blanke lak is voor bescherming van de hoofdlak
ik get it!
thnx, ga morgen ochtend gelijk kijken
thnx, ga morgen ochtend gelijk kijken
vooral dunne lagen nemen, en niet te snel weer erop spuiten... anders gaat het zeker fout. dus ook al heb je weinig tijd... je zult er toch de tijd voor moeten nemen ::) ::)
Als het echt snel moet gebeuren, kan je de helm, als deze gespoten is in de oven leggen, op de koudste stand. Iets van 50 graden. Dan droogt hij erg snel, en de verf loopt ook heel mooi uit.
er kwamen allemaal blaasjes on der de lak, goed verpest dus. En heb niks overhaast. >:( >:(
heb zelf me snowboardhelm ook gespoten, eerst met water vermengd met ammoniak en heel fijn water vast schuurpapier de lak/vet laag van de originele helm verwijderen, droogmaken en vrolijk spuiten ging perfect
ik heb ook mn helm gespoten, als pinkbike weer in de lucht is zal ik een fotootje plaatsen
het is voor een eerste keer best goed gelukt.
het is voor een eerste keer best goed gelukt.
ZAG schreef:
er kwamen allemaal blaasjes on der de lak, goed verpest dus. En heb niks overhaast. >:( >:(
Dan is waarschijnlijk hechting tussen plastic en eerste laag niet goed gegaan.