Re:fox reviseren bij tf tuned?

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Sir Gonz Lays
fox reviseren bij tf tuned?

Bericht door Sir Gonz Lays » vr dec 03, 2004 9:00 pm

mn fox vanilla 100r is ondertussen wel eens aan nieuwe bushings en seals etc etc toe... nu heb ik bij sabma geinformeerd wat t kost om daar te laten servicen, dit kost 150 euro inclusief versturen als ik t goed heb.

op de site van tf tuned staat dat t daar 55pond kost, dit is iets van 80 euro. MAAR dan moet ie wel naar engeland. de vraag is dus: wie heeft dit wel s eerder gedaan en kan me vertellen wat dit kost , hoe lang t duurt etcetc!

nog beter zou zijn als ik ergens nieuwe bushings en seals etc kan krijgen, dan doe ik t zelf. lekker klussen!

aan de andere kant kan je je natuurlijk afvragen of t wel zin heeft om 150 euro tegen een vanilla r 100 uit 2002 aan te kletsen, wat denken jullie?

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » vr dec 03, 2004 10:00 pm

zelf bushings vervangen schijnt een lastig klusje te zijn.
Tim Flooks mailen en je weet hoe lang het duurt, wat het kost. Tim of is het Tom mailt snel terug is mijn ervaring.

als je happy bent met je vork zou ik reviseren. (maar wel door een kundig bedrijf, bijvoorbeeld TFTuned of Sabma)

Bakkersma

Bericht door Bakkersma » wo dec 15, 2004 8:43 pm

Ik heb zeer goede ervaringen met TF tuned.
Goede prijsafspraak, duidelijke beschrijving wat er gedaan is en alle vervangen onderdelen worden mee gestuurd.
Ik was mijn demper ca. 10 dagen kwijt.

Gewoon doen!!

Greetzzz KLAAS

Sir Gonz Lays

Bericht door Sir Gonz Lays » do dec 16, 2004 12:15 am

ok thanks, klinkt goed idd!! 8)

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » do dec 16, 2004 10:49 am

in het brusselse zit een kerel die jaren moto GP tuner geweest is. Öhlins, Fox, Showa....
Heb met iemand gesproken die er zijn demper laten doen had. Kost 200€ voor een tune-up maart resultaat zou geweldig zijn. Nog een wereld van verschil tegenover Flooks naar t scijnt. Die gast heeft alle materiaal om te polieren, honen en zelfs coatings aan te brengen.

Mocht t je interesseren kan ik zn contactgegevens wel opsnorren.

Sir Gonz Lays

Bericht door Sir Gonz Lays » do dec 16, 2004 11:54 am

kijk, dat zijn de echte tech-heads, maar t gaat hier om mn vorkje die gewoon een klein beurtje nodig heeft.. dus ik denk dat ik dan t beste af ben via de "gewone" kanalen.
wel tof,nieuwe coating aanbrengen honen etc!

Bruno

Bericht door Bruno » zo dec 19, 2004 8:43 pm

BF = DeJean schreef:
in het brusselse zit een kerel die jaren moto GP tuner geweest is. Öhlins, Fox, Showa....
Heb met iemand gesproken die er zijn demper laten doen had. Kost 200€ voor een tune-up maart resultaat zou geweldig zijn. Nog een wereld van verschil tegenover Flooks naar t scijnt. Die gast heeft alle materiaal om te polieren, honen en zelfs coatings aan te brengen.

Mocht t je interesseren kan ik zn contactgegevens wel opsnorren.

Doet die zowel vorken als dempers, ook MTB? Welke merken dan zo nog? Of enkel Fox?

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » ma dec 20, 2004 11:08 am

from what i"ve heard doet ie alles.
5th demping is veel eenvoudiger van constructie dna klassieke demping, dus das voor die mannen nooit een probleem.
Als je wil snor ik wel meer info op

Sjef

Bericht door Sjef » ma dec 20, 2004 11:20 am

BF = DeJean schreef:
5th demping is veel eenvoudiger van constructie dna klassieke demping, dus das voor die mannen nooit een probleem.

Daar heb ik ook wel oren naar. Ik was al aan het "sparen" voor een Tim Flooks tuning, maar dit klinkt ook interessant!

Bruno

Bericht door Bruno » di dec 21, 2004 8:16 pm

Sjef schreef:
[
BF = DeJean schreef:

Daar heb ik ook wel oren naar. Ik was al aan het "sparen" voor een Tim Flooks tuning, maar dit klinkt ook interessant!

Idd, me too, en veel dichter bij huis, geen verzendkosten (voor mij althans) gewoon ff gaan binnenzwieren. :)

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » wo dec 22, 2004 3:51 pm

Rechtstreeks gaat blijkbaar niet.
Dus praat eens met Pascal van Hotwheelz. Via hem kan het allemaal geregeld worden.
j!

Bruno

Bericht door Bruno » wo dec 22, 2004 7:50 pm

All right

Plaats reactie