Re:smeer "m!

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Bikepatch
smeer "m!

Bericht door Bikepatch » wo dec 01, 2004 5:50 pm

Ik smeer mijn ketting/kabels etc. met Boeshield T9, maar hoor goeie
verhalen over Supreme Black. Ervaring iemand? ???

Nixol
Contacteer:

Bericht door Nixol » wo dec 01, 2004 6:30 pm

Supreme black is voor zover ik weet alleen voor kettingen. Vraag Boss eens naar zijn ervaringen

http://www.supremeblack.nl/

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » vr dec 03, 2004 4:35 pm

ik smeer nu sinds een week mijn ketting met Boeshield T9.
En de eerste indruk is super! Ook na de moddertocht van afgelopen zondag en in minder mate vandaag loopt d eketting als een zonnetje.

In ieder geval beter dan Cyclone

Peter V

Bericht door Peter V » zo dec 05, 2004 12:10 pm

Waar kan jij die Boeshield nog krijgen dan? Ben benieuwd want al adressen die ik ken doen het niet meer.

Rinse Appelstroop
Contacteer:

Bericht door Rinse Appelstroop » ma dec 06, 2004 11:41 am

Ik smeer hem tegenwoordig met WAX-Lube, te verkrijgen bij verschillende zaken welke allemaal hun eigen label erop hebben. Mijn ervaringen zijn super, ketting blijft aardig schoon, tis niet duur en werkt prettig!

Rinse

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » ma dec 06, 2004 7:09 pm

Peter V schreef:
Waar kan jij die Boeshield nog krijgen dan? Ben benieuwd want al adressen die ik ken doen het niet meer.

hier kun je Boeshield krijgen

Ninko

Bericht door Ninko » ma dec 06, 2004 10:19 pm

ik smeer sinds een paar weekjes ook met supreme black... maar weet niet wat ik ervan moet denken...
Het werkt opzich goed,... maar na een tocht is het voor zover je kan zien wel van je ketting af... (als het goed is zit het er nog wel in...).
ik vind nadeeltje dat die potjes echt een schijterige zeik kwliteit hebben en dus ingedeukt en alles zijn, en de dopjes niet goed afsluiten waardoor dat spulletje een klein beetje opdroogt en je daarna 15 minuten aan het schudden bent voor het weer soepel te krijgen... maar het werkt wel goed denk ik jah hahaha:d

kzal dat boeshield eens proberen...
tot nu toe was ik altijd erg tevreden over pedro"s ice wax...

Ninko

Sjef

Bericht door Sjef » di dec 07, 2004 10:20 am

Zeer goede ervaringen met SB! Ik heb al flink wat km"s uit mijn ketting gehaald.
Geen harde cijfers maar ik ben met een gebruikte ketting begonnen en ik heb een sterk vermoeden dat ik de levensduur flink aan het verlengen ben.
Draait & schakelt allemaal zeer prima. Bij droge tochten hoef je niet na te smeren. Ook bij modder weinig problemen (afgezien van de derailleurwieltjes dan, maar ja daar zit dus ook geen SB in)

Alleen nu met koud weer is het wat lastiger. Het moet bij meer dan 15 graden verwerkt worden anders wordt het te dik. Dus buiten de ketting smeren en fiets in onverwarmde schuur gaat minder goed.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » di dec 07, 2004 4:03 pm

SB vind ik echt super. Goede smering, erg droog zelfs fijn zand blijft niet kleven.
Het is goedkoop en makkelijk in het gebruik.
Het is wel zo dat ik na elke rit de ketting schoonwrijf met een doek in opnieuw met SB insmeer.
Je moet het potje SB idd niet in de schuur bewaren maar lekker warm naast de kachel. Smeren in de kou levert geen problemen op bij mij, wel een avond vantevoren lekker dik insmeren, drogen laten en aö het overtollige SB brokkelt er vanzelf af.

Ik zou zeggen, gewoon proberen. Over smeermiddelen kun je uren lullen en iedereen heeft een andere mening.

dusssss

Ruben2
Contacteer:

Bericht door Ruben2 » za dec 11, 2004 5:01 pm

errrrr... Ik doe het altijd met één of ander spul uit een spuitbus van de fietsenmaker en dat werkt goed genoeg ;)

Brum.

Bericht door Brum. » ma dec 13, 2004 2:43 pm

Zeg dan niets, net als ongeveer al je overige posts :-X

Maar SupemeBlack werkt idd goed, heb het nu ook sinds 2 weken en ook in de modder is het een goeie vooruitgang op de standaard teflon smeermiddelen en de dikke winterolie zoals de groene FinishLine .

Sjef

Bericht door Sjef » di dec 14, 2004 9:50 am

BOSS schreef:
...Je moet het potje SB idd niet in de schuur bewaren maar lekker warm naast de kachel. Smeren in de kou levert geen problemen op bij mij, wel een avond vantevoren lekker dik insmeren, drogen laten en aö het overtollige SB brokkelt er vanzelf af.
...

Het smeren gaat idd nog steeds als de SB maar vloeibaar is. Het enige waar ik een beetje bang voor ben is dat het door de koude ketting te snel weer dik wordt en dat het daardoor wat minder goed tussen de schakels trekt.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » di dec 14, 2004 10:34 am

Sjef schreef:
[
BOSS schreef:
...Je moet het potje SB idd niet in de schuur bewaren maar lekker warm naast de kachel. Smeren in de kou levert geen problemen op bij mij, wel een avond vantevoren lekker dik insmeren, drogen laten en aö het overtollige SB brokkelt er vanzelf af.
...

Het smeren gaat idd nog steeds als de SB maar vloeibaar is. Het enige waar ik een beetje bang voor ben is dat het door de koude ketting te snel weer dik wordt en dat het daardoor wat minder goed tussen de schakels trekt.

ik denk dat het met kou juist langer duurt voor het dik word. Het bevat nl. een oplosmiddel wat mijn inziens langzamer verdampt bij kou.

dusssssss©

Sjef

Bericht door Sjef » di dec 14, 2004 1:35 pm

BOSS schreef: ik denk dat het met kou juist langer duurt voor het dik word. Het bevat nl. een oplosmiddel wat mijn inziens langzamer verdampt bij kou.

dusssssss©
Bij koude wordt het ook echt dik heb ik ervaren. Ik had een flesje in de schuur staan en een binnen in huis. Dat flesje uit de schuur was helemaal dik geworden en dus onbruikbaar. Na opwarming was er niks meer aan het handje overigens.

Anyway, het lijkt me een veilige aanname om te zeggen dat je het beste bij een hogere temperatuur kunt verwerken.
En nogmaals even melden dat het gewoon goeie shit is.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » di dec 14, 2004 1:43 pm

Sjef schreef:
[
BOSS schreef:
ik denk dat het met kou juist langer duurt voor het dik word. Het bevat nl. een oplosmiddel wat mijn inziens langzamer verdampt bij kou.

dusssssss©

Bij koude wordt het ook echt dik heb ik ervaren. Ik had een flesje in de schuur staan en een binnen in huis. Dat flesje uit de schuur was helemaal dik geworden en dus onbruikbaar. Na opwarming was er niks meer aan het handje overigens.

Anyway, het lijkt me een veilige aanname om te zeggen dat je het beste bij een hogere temperatuur kunt verwerken.
En nogmaals even melden dat het gewoon goeie shit is.

Volgens mij word het dik omdat er was in zit.......

verwarrend verhaal word het zo...

dusssssss©

chieldebiel

Bericht door chieldebiel » di dec 21, 2004 7:36 pm

Ik gebruik al jaren White Lightning. 1 keer je ketting helemaal reinigen en WL erop. Als je ketting dan droog wordt smeer je WL er gewoon weer op. En het is ook niet vet, handig als je je fiets vaak moet demonteren om "m bijvoorbeeld te vervoeren.

Plaats reactie