105derailleur op normale cassette?
Moderator:Beheerders
ik heb een 105 derailleurtje gekocht. nu is mijn vraag of ik deze gewoon kan gebruiken op een sram 7.0 cassette?
kheb al ff na gekeke dat de derailleur tot 27tands kan gaan. maar verder moet dit tog gewoon goed lopen op een 7.0 cassette lijkt me?
kan ik dan ook mijn gewone ketting blijven houden die ik voorheen ook op deze cassette had liggen?
kheb al ff na gekeke dat de derailleur tot 27tands kan gaan. maar verder moet dit tog gewoon goed lopen op een 7.0 cassette lijkt me?
kan ik dan ook mijn gewone ketting blijven houden die ik voorheen ook op deze cassette had liggen?
- cHoc
Re:105derailleur op normale cassette?
dat kan, dat heb ik zelf ook, ik kan dan 5 van de 9 kransen gebruiken, dat is vanwege de ketting groei met mijn fiets bij het inveren.
jahoor, 9speed road is gelijk in breedte als 9 speed MTB
jahoor, 9speed road is gelijk in breedte als 9 speed MTB
choc, kan jij wel alle 9 kransjes gebruiken zonder in te veren (niet dat dat praktisch is) maar technisch gezien?
is t in snieky"s geval niet beter om ook n race cassette te gaan gebruiken? wat voor fiets/stijl heb je?
zane
is t in snieky"s geval niet beter om ook n race cassette te gaan gebruiken? wat voor fiets/stijl heb je?
zane
Op mijn Heckler heb ik een Ultegra der. gemonteerd. Achter heb ik 11-32 aan vertanding (9spd). Dit was alleen mogelijk met voor enkel het midden en kleinste blad. Zou ik daarbij ook nog de grootse (42/44) willen draaien, kwam ik in de knoei met de kooilengte. De kooi is voor dat verschil in kettinglengte te kort.
Met een derrailleur van een racefiets, kan je als de grootste cassette een 12-27 ( of kleiner) nemen. Alleen dan kan je alle versnellingen gebruiken.
Zane! schreef:
choc, kan jij wel alle 9 kransjes gebruiken zonder in te veren (niet dat dat praktisch is) maar technisch gezien?
zane
het is voor op een le toy. ik rij voornamelijk street dirt en freeride.
ik denk dat ik gewoon deze cassette oprij, en daarna overga op een race cassette. Op de cassette die ik nu heb, sram 7.0, kan ik enkel het grootste blad niet gebruiken. het blad wat daarna komt is 28tands, gaat net wel of net niet?
maar ik kan dus ook de ketting gebruiken die ik er nu ook op heb liggen?
- cHoc
Zane! schreef:
zane
nee, dan ook niet, het is een 32 tanden krans, dan kan ik denk ik 7 kransen gebruiken.
eigenlijks zou ik een race cassete moeten hebben,
maar dat komt bij de volgende keer wel als er een nieuwe ketting en cassete op moet komen.
-
Nixol schreef:
Met een derrailleur van een racefiets, kan je als de grootste cassette een 12-27 ( of kleiner) nemen. Alleen dan kan je alle versnellingen gebruiken.
Kan je mij dan uitleggen hoe ik met 32 tands heb gereden... net als nog meer mensen hier op dp?