waar is die stelschroef voor die de a der dichter of verder van de tandwielen af laat bewegen?
wat stel je dara precies mee in? schakelt die beter als die dichter op de tandielen komt of juist niet of is het ergens anders voor?
stelschroef achter op der
Moderator:Beheerders
-
- Contacteer:
Re:stelschroef achter op der
volgens mij
dient deze om de afstand van de derailleur tot het grootste tandwiel in te stellen.
dient deze om de afstand van de derailleur tot het grootste tandwiel in te stellen.
kettingspanning
zane
zane
-
spanning wordt door de veer van de kooi geregeld en niet zo zeer door die stelschroef..
je regeld hier mee de afstand tussen het bovenste der. wieltje en je cassette.
je regeld hier mee de afstand tussen het bovenste der. wieltje en je cassette.
Kettingspanning wordt geregeld door een spiraalveer binnenin de derailleur, aan de as waarrond de kooi van de wieltjes draait. Heeft dus niks met dat stelschroefje of het parallellogram van de derailleur te maken.
Het stelschroefje achteraan je derailleur dat op een nokje op de derailleurhanger steunt (ik veronderstel toch dat je het over dat schroefje hebt) dient inderdaad om de afstand van het bovenste derailleurwieltje tot het grootste tandwiel te regelen. Die afstand heeft een invloed op het goed schakelen. Het is de bedoeling dat je dat schroefje zodanig instelt dat het bovenste derailleurwieltje net niet het tandwiel raakt, zo dicht mogelijk dus.
Het stelschroefje achteraan je derailleur dat op een nokje op de derailleurhanger steunt (ik veronderstel toch dat je het over dat schroefje hebt) dient inderdaad om de afstand van het bovenste derailleurwieltje tot het grootste tandwiel te regelen. Die afstand heeft een invloed op het goed schakelen. Het is de bedoeling dat je dat schroefje zodanig instelt dat het bovenste derailleurwieltje net niet het tandwiel raakt, zo dicht mogelijk dus.
mmh klinkt idd niet onlogisch... is t mij verkeerd uitgelegd ooit, alhoewel t wel bijdraagt tegen chainsuck...
zane
zane