EY,
ik heb de hayes HFX-9 dh op me bike zitten alleen heb ik steeds het probleem dat de slag van mijn remhendel steeds langer wordt. Nu valt mij op dat het schroefje achter de hendel zeg maar steeds naar buiten komt naarmate ik langer bike. Als ik dit schroefje weer in draai is mijn slag weer goed. Is dit bekent bij andere of ben ik helemaal fout bezig hehe
Hoop wat te horen want zo is het nix..
gegroet Bas
Hayes HFX-9 DH
Moderator:Beheerders
Re:Hayes HFX-9 DH
Veel voorkomend probleem, goede oplosing. Kijk wel uit dat je het kleine inbusje niet stuk draait en doe er heel klein drupje blauwe loctite tussen.
-
Ik zou zelf als ik Loctite zou gebruiken eerst met paars beginnen.
De kleur geeft de sterkte aan namelijk: paars is zwak, blauw is gemiddeld en rood is sterk. Succes ermee.
Btw een druppeltje Typ-ex werkt ook.(echt waar!!!)
De kleur geeft de sterkte aan namelijk: paars is zwak, blauw is gemiddeld en rood is sterk. Succes ermee.
Btw een druppeltje Typ-ex werkt ook.(echt waar!!!)
Blauw komt op den duur zelfs terug los, herinner me net dat ik eens bij iemand er eerst wat olie had op gespoten en dan een drupje nipple freeze van DT (is ontwikkeld door Loctite) en dat werkte wel. Nipple freeze is ook rood en dus supersterk, als je er geen olie op doet is de kans heel groot dat je het niet meer los krijgt
-
Oke weten we dat ook weer, weer wat geleerd.