hope gedoe

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Zane!
hope gedoe

Bericht door Zane! » ma sep 13, 2004 5:50 pm

mijn hope enduro doet t beestachtig goed, maar heeft toch kuren de laatste tijd:

-lange runs, komt de hendel naar buiten, super drukpunt dus, maar als je dan na een tijd de de hendel gewoon los laat is je drukpunt helemaal weg... de rem zit dan even helemaal vast en ik heb geen drukpunt, pompen geeft wel weer n drukpunt na n tijdje...

ligt dat aan:

vieze ouwe seals die niet genoeg warmte aan kunnen en de zuiger dus vasthouden?

toch niet goed gecentreerde caliper?

los ik dat op door:

seals vervangen en de zaak grondig schoon maken

voor caliper verwisselen met die van achter bijv? kijken of die t wel trekt?

zane

BOMBPROOF erik

Re:hope gedoe

Bericht door BOMBPROOF erik » ma sep 13, 2004 6:45 pm

reviseren.
Boel is te heet geworden.
Je hebt nu "zaad" in je calliper [verbrandde olie zie er als zaad uitziet]..... :o
Dus alles uit elkaar halen.
Nieuwe seals erin.
Olie bijvullen.
ALLE lucht eruit zien te krijgen.
En dan is het weer BOK vast drukpunt als je remt.

Ik had jou problemen al na 1 run in Scuol [blauwe achterschijf].

dot5 olie doet ook wonderen, liefst met eend roog kookpunt van >370 graden celcius.

E

Zane!

Bericht door Zane! » di sep 14, 2004 5:57 pm

zaak los gehaald... dik humor, toen ik de cylinders er uit wou ploppen met de hoge druk schoot ik er 1 zowat vast in t plafond....

ik kon geen troep of substantie vinden in de remhelften, seals zagen er goed uit...

voor mensen met deze remmen en speling van je af op de hendels, haal de circlip 11 los, en sla t ringetje 10 daaronder plat, of draai m gwoon om..

Afbeelding

Afbeelding

heb olie gefixt, gewoon bij de autozaak, hadden ook grootverpakkingen etc.. handig

nu dus bleeden en klaar etc

thnx, zane

Sir Gonz Lays

Bericht door Sir Gonz Lays » wo sep 15, 2004 2:44 pm

en doet ie t nou? ik heb ook gedoe met mn enduro gehad, de voorrem gaat na een tijdje minder hard remmen, nu is ie gereviseerd en doet ie t beter. alleen ben ik nog niet echt te spreken over de remkracht bij zowel de voor als achterrem. een nieuwe hayes hfx 9 xc remt harder zeg maar. rara? blokken misschien?

Plaats reactie