langere veerweg
Moderator:Beheerders
ik ben aan het kijken naar een vork met een langere veerweg. de vork die er nu in zit is een manitou x-vert (105mm veerweg).
ik zou er een rockshox psylo met u-turn in willen zetten. dan zou ik 80mm gebruiken om te klimmen en 125mm om te dalen. De fiets wordt wel hoofdzakelijk (90%) gebruikt om te dalen.
vraag is hoe de eigenschappen reageren op de langere veerweg
dit is de fiets waar ze ingezet zal worden: http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=209457
thx
ik zou er een rockshox psylo met u-turn in willen zetten. dan zou ik 80mm gebruiken om te klimmen en 125mm om te dalen. De fiets wordt wel hoofdzakelijk (90%) gebruikt om te dalen.
vraag is hoe de eigenschappen reageren op de langere veerweg
dit is de fiets waar ze ingezet zal worden: http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=209457
thx
Re:langere veerweg
Een vork met meer veerweg is over het algemeen iets hoger, dit zorgt ervoor dat je hoeken ook wat luier worden, en dat kan wel fijn zijn in een afdaling.
het is maar net waar je van houdt...
heb zelf met een manitou black elite (100/120mm) gereden op mn xc fietsje ben nu weer aan het rijden met 80mm maar vind langere veerweg wel prettig.
als ik kijk naar wat voor een fiets jij hebt zou ik er zelf zelfs wel 150mm veerweg in durven zetten.
mocht je dat teveel vinden ben je zeker geholpen met 130mm. ik heb zelf met een marzocchi bomber z1 drop off gereden in mn dual bike en 130mm is nice:) ;D
heb zelf met een manitou black elite (100/120mm) gereden op mn xc fietsje ben nu weer aan het rijden met 80mm maar vind langere veerweg wel prettig.
als ik kijk naar wat voor een fiets jij hebt zou ik er zelf zelfs wel 150mm veerweg in durven zetten.
mocht je dat teveel vinden ben je zeker geholpen met 130mm. ik heb zelf met een marzocchi bomber z1 drop off gereden in mn dual bike en 130mm is nice:) ;D
150 wil ik zeker eerst eens proberen, daar heb ik sterke twijfels over.
Wat is het resultaat van luiere hoeken? te traag?
les alpes schreef:
150 wil ik zeker eerst eens proberen, daar heb ik sterke twijfels over.
Luier, minder direct aanvoelen, maakt de fiets wel stabieler/handelbaarder bij hogere snelheden, begint minder snel te shaken, beter dus voor zowat FR en DH gebruik. Kijk maar naar extreme FR en DH bikes, kom je hoeken tegen van 64.5° enzo, terwijl die van jou 70 of 69 is ofzo. Denk idd wel dat een 130mm vork moet lukken. Met wat ik gezegd heb over die hoeken, moet je niet verstaan dat je er een 200mm vork kan in steken he, is de hele geometrie van de fiets niet op gemaakt.
als je flink wat van je prijs afdoet, wil ik wel verderspreken. Mooie vork , dat wel.
Wat me trouwens aanspreekt aan de psylo is de gemakkelijk instelbare veerweg. Met de 105mm heeft de fiets op ZEER steile klimmen soms de neiging om te steigeren. Een andere mogelijkheid zou eventueel de nieuwe pike zijn maar dan kom ik weer in een hogere klasse -> hoger budget uit.
zijn er vorken die een gemakkelijk instelbare veerweg hebben gecombineerd met een minimum 90mm veerweg en +125maximale veerweg?
-
Mocht ik een nieuwe vork vinden dan wil ik mijn Psylo wel wegdoen.
Is een Psylo C 2003 die ik na pasen dit jaar gebruikt heb.
Interesse?
Interesse?
Helm schreef:
Mocht ik een nieuwe vork vinden dan wil ik mijn Psylo wel wegdoen.
Interesse?
ik heb er al eentje op het oog. :P ::)
Nog even wachten op de Pike prijzen en dan...