Achterderailleur slaat weg en weer???
Moderator:Beheerders
- Hydraulic_Pimp
Een vriend van mij kwam naar me toen omdat ie problemen had met zijn achterderailleur van zijn xc fiets.
Als ie rijd slaat zijn achterderailleur van zijn fiets altijd naar voor en naar achter, niet veel maar wel ambetant.
Het gebeurt eigenlijk alleen maar als je op de fiets zit en er kracht op de pedalen zet, niet als je hem bij het zadel opneemt en eens aan de cranks draait.
Wat zou dit kunnen zijn?
Veer in achterderailleur versleten, ketting te lang of te kort? ketting versleten???
Thx
Als ie rijd slaat zijn achterderailleur van zijn fiets altijd naar voor en naar achter, niet veel maar wel ambetant.
Het gebeurt eigenlijk alleen maar als je op de fiets zit en er kracht op de pedalen zet, niet als je hem bij het zadel opneemt en eens aan de cranks draait.
Wat zou dit kunnen zijn?
Veer in achterderailleur versleten, ketting te lang of te kort? ketting versleten???
Thx
Re:Achterderailleur slaat weg en weer???
derraileur wieltjes oké???
Kan je ook ff naar kijken..
Greetzz
Kan je ook ff naar kijken..
Greetzz
-
Off-topic: "Ambetant"
"k Heb moeten opzoeken wat het is. Waarschijnlijk een Vlaamse poster? Fijn dat er af en toe nog mensen zijn die woorden gebruiken die ik nog niet ken! ;D
Groet, Lars
"k Heb moeten opzoeken wat het is. Waarschijnlijk een Vlaamse poster? Fijn dat er af en toe nog mensen zijn die woorden gebruiken die ik nog niet ken! ;D
Groet, Lars
[Belg., inf.] vervelend
;D

lichtjes chainsuck?
-
- Forumbeheerder
zit er gene schakel vast?
BF = DeJean schreef:
zit er gene schakel vast?
gok ik ook op, een stroef lopende schakel.
dusssss©
heb ik ook last van gehad.... (dat de kooi van m"n der. een paar mm naar voor en achter beweegt tijdens het fietsen)
Lag bij inderdaad aan een stroef lopende schakel!
Niet heel toevallig met een kettingspons je ketting een keer los gehad en weer vast gezet?! Kan zijn dat de schakels dan te straks op elkaar zijn gedrukt....
wieltjes van de deraileur goed smeren doet ook wonderen trouwens!
mzzls Gemini
Lag bij inderdaad aan een stroef lopende schakel!
Niet heel toevallig met een kettingspons je ketting een keer los gehad en weer vast gezet?! Kan zijn dat de schakels dan te straks op elkaar zijn gedrukt....
wieltjes van de deraileur goed smeren doet ook wonderen trouwens!
mzzls Gemini