hallo,
1) Ik heb een p3 met een DJ2. Hoe krijg ik de vork uit de fiets ? als ik m"n stuur eraf heb, gewoon even met de erthalon hamer erop tikken ? En hoe gaat ie er vervolgens weer in ? Moet ik ergens speciaal op letten ?
2) Heb met springen vaak last dat m"n ketting vast komt te zitten. Als ik vanvoor op de kleinste ring zit en vanachter op de kleinste ring, dan sleeft m"n ketting over men achter-derailleur. het lijkt alsof de ketting veel te lang is (die schakelcombinatie rij ik nooit, maar het viel mij gewoon op). Nu heb ik ook al foto"s gezien van riders waarbij de dereilleur zwaar naar voor wijst (naar de richting van het stuur) is dit het gevolg van een inkorting van de ketting ofzo ?
3) op NWD4 staat een fragmentje van chase waarbij dat ie op een muurtje rijdt, nadat ie een 180 heeft gemaakt, dus hij rijd achterwaarts, zonder achterwaarts te trappen. bestaan hier speciale naven voor ?
Greetings michael
newbie vragen.
Moderator:Beheerders
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Re:newbie vragen.
1) je kunt hem er dan in principe gewoon uit tikken met een hamer. Let op de volgorde van de onderdelen van het balhoofdstel en de manier van montage (dat je sommige delen niet ondersteboven monteerd). Bij montage veel vet gebruiken
2) Gewoon die schakelcombinatie niet rijden. Heb je voor 1 kettingblad? Dan kun je je ketting idd een stuk inkorten voor meer kettingspanning en minder problemen met het verliezen van je ketting
3) Kun je doen door op je cassette een tandwiel zonder tander te monteren en deze te schakelen op het moment dat je achterwaarts rijdt.. ZIjn pics van hier op DP maar zou niet weten waar, even zoeken dus..
JJ
2) Gewoon die schakelcombinatie niet rijden. Heb je voor 1 kettingblad? Dan kun je je ketting idd een stuk inkorten voor meer kettingspanning en minder problemen met het verliezen van je ketting
3) Kun je doen door op je cassette een tandwiel zonder tander te monteren en deze te schakelen op het moment dat je achterwaarts rijdt.. ZIjn pics van hier op DP maar zou niet weten waar, even zoeken dus..
JJ
- @sph@ltdude
- Contacteer:
MauiForce schreef:
hallo,
1) Ik heb een p3 met een DJ2. Hoe krijg ik de vork uit de fiets ? als ik m"n stuur eraf heb, gewoon even met de erthalon hamer erop tikken ? En hoe gaat ie er vervolgens weer in ? Moet ik ergens speciaal op letten ?
Nou om je vork eruit te krijgen hoef je nergens op te slaan hoor

Eerst B losdraaien, daarna A losdraaien en dan valt de vork er vanzelf uit.
Monteren: hele boel er weer in, stuurpen eromheen, met B afstellen, met A vastzetten.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Lezen..@sph@ltdude schreef: [Nou om je vork eruit te krijgen hoef je nergens op te slaan hoorMauiForce schreef: .. als ik m"n stuur eraf heb...
En niet in alle (de meeste) gevallen valt je vork er vanzelf uit. Wel bij goedkope zut