Re:24 26" voor ht dh/ua bak
Moderator:Beheerders
in mijn andere topic heb ik het al gehad over een vork wat dus een dc gaat worden
ik ga er mee dh rijden en misschien wat ua (beeetje droppen enz.)
maar nu dus de vraag moet het 24"(3.0 gazza) of 26"(2.6 gazza achter en 3.o voor)) gaan worden
24" moet sterker en directer zijn voor droppen wel makkelijk denk ik
wat is beter in jullie ogen?
maar nu dus de vraag moet het 24"(3.0 gazza) of 26"(2.6 gazza achter en 3.o voor)) gaan worden
-
Voor DH kun je beter 26" nemen.
-
hoeveel weeg je
- King Zeus @ DirtE19
mtbfreak schreef:
in mijn andere topic heb ik het al gehad over een vork wat dus een dc gaat worden
als ge der DH wilt mee doen had ik gewoon een fully gekochtmaar nu dus de vraag moet het 24"(3.0 gazza)no way!!! gazza"s schuiven gelijk de pest en 24" stuitert pakke meer (op nen HT kan da wel is problemen geven é) of 26"(2.6 gazza achter en 3.o voor)) gaan worden ik zou ni overdrijven in de dikte van u banden... en als ge dan toch vree dikke pneu"s wilt koop dan michelin comp 32 die zijn 2.8 en hebben een zalige grip
en als ik het goed heb komt dit allemaal in een On one Gimp?
weeg ± 70 kg
en het komt idd in een gimp
-
mtbfreak schreef:
weeg ± 70 kg
dan heb je het allemaal niet zo sterk nodig, je rijdt toch heel anders met een ht dan met een fully als je dh gaat doen
3.0 gazza banden schijne ni zoveel grip te hebbe , omda ze zo breed zijn is het loopvlak vrij horizontaal , bij een dunnere band komt u loopvlak boller te staan

als ik het niet mis eb is een gimp dirt frame, als je hem dan te DH achtig gaat opbouwen zal die waarschijnlijk rijden als een stoomtrein.
door een lagere vork met ongeveer 130mm en smallere banden tot 2.5 zal je fiets waarschijnlijk veel levendiger worden en voel je je dr veel meer op thuis, zeker als je maar 70Kg weeg.
door een lagere vork met ongeveer 130mm en smallere banden tot 2.5 zal je fiets waarschijnlijk veel levendiger worden en voel je je dr veel meer op thuis, zeker als je maar 70Kg weeg.
bansheebeest schreef:
3.0 gazza banden schijne ni zoveel grip te hebbe , omda ze zo breed zijn is het loopvlak vrij horizontaal , bij een dunnere band komt u loopvlak boller te staan![]()
Dat heeft absoluut niks met de breedte van de band te maken, maar met het ontwerp van de noppen. Een serieuze modderband al eens goed bekeken, zoals de Michelin Mud 3? Vrij smal bandje voor DH (2.2") maar een zeer vierkant loopvlak omdat de zijnoppen veel langer/hoger zijn de de middenste noppen.
2.2" 2.8"

een gazza 3.0 staat bijna recht , en niet rond , dermee da em weinig grip heeft...
Dat kan best zijn wat je vertelt, ik heb zelf nog niet met Gazza"s gereden. Maar jouw bewering dat het loopvlak van een band horizontaal is OMDAT hij breed is, klopt niet. En het klopt ook niet dat een horizontaal loopvlak sowieso weinig grip heeft, dat hangt in grote mate af van de ondergrond waarop je rijdt. Het is niet voor niks dat veel modderbanden een horizontaal loopvlak hebben.
Die 3.0" Gazza gaat waarschijnlijk wel goede grip hebben in bochten op een losse ondergrond omdat de hoge zijnoppen dan goed diep kunnen "pakken". Op een harde ondergrond zullen die banden waarschijnlijk minder voorpelbaar en vast zijn omdat die zijnoppen dan omplooien en zo verlies van grip veroorzaken. Op dergelijke ondergrond ben je dan beter af met een band met een ronder profiel.
Die 3.0" Gazza gaat waarschijnlijk wel goede grip hebben in bochten op een losse ondergrond omdat de hoge zijnoppen dan goed diep kunnen "pakken". Op een harde ondergrond zullen die banden waarschijnlijk minder voorpelbaar en vast zijn omdat die zijnoppen dan omplooien en zo verlies van grip veroorzaken. Op dergelijke ondergrond ben je dan beter af met een band met een ronder profiel.
denk dat het toch een sc met iets minder veerweg wordt zit nu te denken aan een manitou nixon 115-145 mm veerweg
Ga er toch maar een dual dirt street ua bike van maken
maar dan wel met 24"wielen(double track op dt onyx naven en point black hawk 2.3 banden)
zijn er voor snow dual ook goede banden te vinden in 24" ?
iets wat lijkt op een schwalbe black shark mud of in die richting?
maar dan wel met 24"wielen(double track op dt onyx naven en point black hawk 2.3 banden)
Re:24" in een gimp?
Ik wil er nu dus een street dirt dual fiets van maken
Ik wil er graag 24" wielen in zetten maar nu hoorde ik dat 24" wielen in een gimp 26" frame niet lekker gaat rijden
iemand hier ervaring mee?
Ik wil er graag 24" wielen in zetten maar nu hoorde ik dat 24" wielen in een gimp 26" frame niet lekker gaat rijden
iemand hier ervaring mee?
hier een foto van hoe hij nu is
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=289102
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=289102
-
hey k wist niet dat je in den haag woonde, nog meer bikers
in den haag dus, add me maar op msn ofzo, of niet natuurlijk

woon ik ook niet maar dit is de dichtsbijzijnde plek die ik kan kiezen omdat mijn dorp(De Lier )er niet tussen staat
niemand een gimp met 24" of gezien of iets over gehoord?
er moeten zat gimp´s rondrijden dacht ik zo?
er moeten zat gimp´s rondrijden dacht ik zo?
kheb er al 1 zien rijde ja
zat een dj3 130mm op , me 24inch hookworms op (of dmr motos , da weetek nemeer)
of da goe rijd i dunno , ne maat ree erop en vond die 130 ma nix
24 schijnde wel mee te valle

of da goe rijd i dunno , ne maat ree erop en vond die 130 ma nix

24 schijnde wel mee te valle
Ik heb er zelf een z1 wedge in zitten op 130 mm en vind dat wel lekker rijden verder dus nog 26" maar dat wil ik juist gaan veranderen om ook in skate parkjes wat beter uit de voeten te kunnen
maar waarom vond hij het niks?
Balhoofdhoek te vlak?(sloom)
mtbfreak schreef:
Ik heb er zelf een z1 wedge in zitten op 130 mm en vind dat wel lekker rijden verder dus nog 26" maar dat wil ik juist gaan veranderen om ook in skate parkjes wat beter uit de voeten te kunnen
ik denk niet dat je met een dh ht goed weg komt in een skatepark...
[Ricky_G schreef:
[mtbfreak schreef:
ik denk niet dat je met een dh ht goed weg komt in een skatepark...
denk dat het toch een sc met iets minder veerweg wordt zit nu te denken aan een manitou nixon 115-145 mm veerweg