Service Chris King

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Luc
Service Chris King

Bericht door Luc » di aug 17, 2004 10:17 pm

Wat zijn in het algemeen de ervaringen als je service nodig hebt op een CK naaf of headset? Ik ben er momenteel gewoon benieuwd naar om een idee te krijgen wat daar de ervaringen mee zijn in de Benelux. Ik bedoel dus niet garantieafhandeling in geval van stukken, maar wel service - groot onderhoud op naven en headsets.

bettes

Re:Service Chris King

Bericht door bettes » wo aug 18, 2004 7:47 am

Ik heb er eigenlijk alleen maar positieve ervaringen mee... Heb eens door een slechte sram cassette sluitring (er zat nog geen volledige ronde draad op >:() de draad een alu vrijwiel van men CK naaf gedraaid. Bij mijn lbs laten opsturen naar peza die de service laat doen bij een goede techneut bij een grote nederlandse bikeshop (ik ben er zeker van dat bepaalde forumleden em bij naam en toenaam kunnen noemen, dus vul aan). Daar hebben ze er dan een stainless stalen body ingestoken. Dus de lagers uit mijn oude geduwd met de CK tool en ze in de andere geperst. Volledige service erbij. Niet goedkoop maar op zich wel heel goed gedaan en op een redelijke termijn terug. De rest van de service (naafjes bijstellen, driverings smeren enzo...) kan zowat iedere CK eigenaar zelf denk ik.

greetz
bettes

Luc

Bericht door Luc » wo aug 18, 2004 7:58 am

Wat noem je een redelijke termijn?

bettes

Bericht door bettes » wo aug 18, 2004 8:12 am

In dit geval was dat dat ik em zaterdag binnen heb gedaan, maandag versturen en de maandag erna was het wiel terug in de lbs. Het is niet als in de lbs op een uur gedaan maar voor exclusieve dingen heb ik al véél langer gewacht...

greetz
bettes

Luc

Bericht door Luc » wo aug 18, 2004 8:39 am

Da"s heel redelijk ja.

Waar zijn al die andere CK eigenaars hier? Ik zou graag een beeld krijgen van hoe het er in het algemeen in België en Nederland aan toe gaat.

Sven

Bericht door Sven » wo aug 18, 2004 10:28 am

CK balhoofd:
Voor wat korting gekregen, Erin laten zetten, en dikke lol mee gehad. Servicebeurt laatst gehad, en weinig tot geen bijzonderheden. Alleen de nut in de stuurbuis was los gekomen, waardoor er wat speling was... Snel opgelost, was ook niet iets van het balhoofd zelf.

Voor de rest zeer tevreden.

Ruben
Forumbeheerder

Bericht door Ruben » wo aug 18, 2004 10:59 am

Tot nu toe nog geen service nodig gehad voor mijn Chris King harem :D

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » wo aug 18, 2004 4:49 pm

Ruben schreef:
Tot nu toe nog geen service nodig gehad voor mijn Chris King harem :D

Je moet ze wel gebruiken, hé Ruben!? ;)

EL PERRO

Bericht door EL PERRO » wo aug 18, 2004 5:01 pm

Zat met dezelfde vraag in mijn maag, en euh, zijn die dingen vlot in Belgie te verkrijgen???? Ik zeg zomaar een setje gouden discnaven zouden wel mooi blinken in mijn zwarte Rocky Mountain.....of moet ik daar Maaaaanden op wachten?

Luc

Bericht door Luc » wo aug 18, 2004 5:40 pm

Ben jij niet van Antwerpen? Dan is er maar 1 adres: ABC in Wilrijk. Maar terug on topic nu ...
Ik wil graag een zo algemeen mogelijk beeld krijgen van de ervaring in België en Nederland op het vlak van service. Geen garantiegevallen dus zoals gezegd in m"n eerste post.

Deefke

Bericht door Deefke » wo aug 18, 2004 5:46 pm

Hey,

De service van Chris King is gewoon goed als je tenminste bij een goeie dealer zit ;D

Snap ???

Deefke

Gast

Bericht door Gast » zo aug 22, 2004 10:50 am

hoe zit een ck headset in elkaar ? met industriele lagers ofzo ? want ze zijn helemaal nie goedkoop , wat maakt ze dan zo goed ? want een pig dh pro sealed kost maar 35 euro bij abc en is ook enorm sterk en draait heel soepel, maar ck kost 180 euro (kweet niet allemaal maar die heeft ne maat toch) en das al een grooot verschil eh :)

Bruno

Bericht door Bruno » ma aug 23, 2004 2:00 pm

bansheebeest schreef: hoe zit een ck headset in elkaar ? met industriele lagers ofzo ? want ze zijn helemaal nie goedkoop , wat maakt ze dan zo goed ? want een pig dh pro sealed kost maar 35 euro bij abc en is ook enorm sterk en draait heel soepel, maar ck kost 180 euro (kweet niet allemaal maar die heeft ne maat toch) en das al een grooot verschil eh :)
is idd duur, maar is een kopserie die meer dan 10jaar mee kan en naar "t schijnt ook met weinig onderhoud, +je hebt er 10j garantie op (en niet alleen op de cups maar dus wel degelijk ook op de lagers zelf), op sommige andere stukken van CK heb je 5j, is nog genoeg vind ik, en dat is volgens mij ook wel een factor die mee de prijs bepaalt, kwaliteit kost geld.

Maar Luc vraagt hier naar ervaringen van mensen met de service van CK, maar ondanks alle posts denk ik niet dat hij al heel veel wijzer is geworden ::)

bettes

Bericht door bettes » ma aug 23, 2004 4:43 pm

Toch wel:
Er zijn heel weinig gevallen bekend van service-dat zegt op zich toch heel veel, aangezien er hier op het forum toch wel veel setje CK rondrijden.

greetz
bettes

Bruno

Bericht door Bruno » ma aug 23, 2004 5:16 pm

bEttEs schreef:
Toch wel:
Er zijn heel weinig gevallen bekend van service-dat zegt op zich toch heel veel, aangezien er hier op het forum toch wel veel setje CK rondrijden.

greetz
bettes

Da"s ook waar, dus "t is echt topkwaliteit ;)

Cubeman

Bericht door Cubeman » ma aug 23, 2004 5:58 pm

Ik heb zelf twee bikes met Chris King naven.
Een set Chris King Classic van bijna 5 jaar oud en een set Chris King ISO Diusc van bijna een jaar oud.
Met beide geen enkel probleem tot dus ver.
De Classic"s haal ik eens per jaar uit elkaar en reinig ze en smeer ze, voor de rest behoeven ze tot nog ver geen onderhoud aan lagers of zo.
Wel een keer gecheckt of de lagers nog schoon vet hadden maar die zagen er nog nieuw uit.
Je betaald er wel wat voor, maar kwaliteit krijg je zeker!

EL PERRO

Bericht door EL PERRO » ma aug 23, 2004 7:52 pm

Een jaar of tien geleden toch behoorlijke sscheis gehad met CK balhoofden, waren nog de geschroevde in 1", dat ding kwam steeds maar los, zelfs de servicemensen van de Rocksjoxtruck kregen er zure apenkl*ten van, na 4 maanden faxen sturen(er was nog geen internet toen de dieren nog spraken en de shifters op het stuur stonden) een plastiecken ringetje om ertussen te duwen gekregen :? , geen verbetering, het blauwe balhoofdje zag er niet meer uit, opgezonden naar Duitse importeur toen(Gees& Lieberth) , XTR gekocht(die staat nog steeds goed te werken op mijn pa"s American M16), balhoofdje na 5 maand retour met één nieuw ringetje!!! Ben later met Footwork balhoofdjes gaan fietsen, een Nederlandse jongen maakte die (ben even zijn naam kwijt, Pedro van Houten ???) die waren dusss wel pokkegoed, alsook zijn naafjes.
Chris King blijft wel mooi materiaal.

dubbelop
Contacteer:

Bericht door dubbelop » zo sep 05, 2004 9:02 pm

Cubeman schreef:
Ik heb zelf twee bikes met Chris King naven.
Een set Chris King Classic van bijna 5 jaar oud en een set Chris King ISO Diusc van bijna een jaar oud.
Met beide geen enkel probleem tot dus ver.
De Classic"s haal ik eens per jaar uit elkaar en reinig ze en smeer ze, voor de rest behoeven ze tot nog ver geen onderhoud aan lagers of zo.
Wel een keer gecheckt of de lagers nog schoon vet hadden maar die zagen er nog nieuw uit.
Je betaald er wel wat voor, maar kwaliteit krijg je zeker!

Voor wat het waard is: onze DiscGoTech (onze, want zit in tandem) bleek onlangs speling te hebben op het rechter lager. Naaf opgestuurd naar CK in Amerika en retour in 12 dagen. Ze hadden er een nieuw oversize lager in gezet, naaf schoongemaakt, dichtringen vernieuwd enzovoorts. Kosten dezes: nul komma nul, ook al was de naaf 6 jaar oud en is de garantie officieel vijf jaar. Ik moest alleen de verzending naar de USA betalen, dat is logisch.

Dus inderdaad: CK kost wat, maar het is superkwaliteit.

Plaats reactie