Re:on one gimp ->grote vork

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

mtbfreak
on one gimp ->grote vork

Bericht door mtbfreak » za aug 14, 2004 5:53 pm

Ik heb net een ander frame gekocht(nu nog ophalen)maar zat dus ff te denken wat ik ermee ga doen wat de vork betreft
Aangezien de balhoofd hoek van een gimp steiler is dan die van de meeste andere frames(zeggen ze>)lijkt het mij dat je dan ook makkelijk een grotere vork erin kan zetten
Iemand bijvoorbeeld wel eens een monster t erin gepast of wel eens zoiets gezien?
kan je er dus een beetje een ht dh bike van maken of ben ik onmogelijk bezig dan?

flippie flink

Bericht door flippie flink » za aug 14, 2004 6:07 pm

dc vorken in een hardtail is echt stom

mtbfreak

Bericht door mtbfreak » za aug 14, 2004 6:39 pm

ik vind het totaal niet stom ik heb zoiezo een heletijd met een headshock moto 120 dc gereden en rijd echt super je kan alleen geen x-up doen of iets maar dat vind ik op een ht dh niet echt nodig mijn vraag is dus of het kan of ik het doe is een 2e

Gast

Bericht door Gast » za aug 14, 2004 6:46 pm

Marzocchi 66.

mtbfreak

Bericht door mtbfreak » za aug 14, 2004 11:37 pm

Dude© schreef:
Marzocchi 66.
had di vork nou een 150 mm veerweg?

Gast

Bericht door Gast » zo aug 15, 2004 1:00 am

150/170mm bij aankoop te bepalen, kan daarna niet meer omgebouwd worden.
Denk dat we nog veel zullen horen over dit vorkje.

http://www.bike-guide.com/modules.php?n ... =0&thold=0

mtbfreak

Bericht door mtbfreak » zo aug 15, 2004 11:29 am

is een heel leuk vorkje idd
maar de kosten zullen er ook wel naar zijn denk ik
maar jij denk dus dat zo´n vorkje op 170 nog wel aardig rijdt?

Gast

Bericht door Gast » zo aug 15, 2004 12:01 pm

De RC (de duurste en verstelbare versie dus) zal komen op een +/-750 euro, de 150mm versie zal komen rond de +/-625 euro.
Vork is in Whistler getest door o.a. het rocky mountain team die ze in hun rmXen hadden zitten tijdens het testen (waarschijnlijk dus op 170mm). De pro"s waren er allemaal erg tevreden over schijnbaar.
Aangezien de 66 ook gebasseerd is op de 888 lijkt het me ook wel goed zitten.

Afbeelding

mtbfreak

Bericht door mtbfreak » zo aug 15, 2004 8:28 pm

ziet er in id goed uit
maar ik heb die gimp toch gekocht dus gooi ner wel ff een jr t in om te kijken hoe die dat volhoud
en fietst het nie zetten we er weer wat anders in

Gast

Bericht door Gast » zo aug 15, 2004 10:11 pm

170 op een sc is TEveel...

TwoFourToy

Bericht door TwoFourToy » zo aug 15, 2004 10:47 pm

ik zou het ook zeker bij een sc vork houde want een dc vork op een ht rijd echt ni goe
het is er dan ook ni voor gemaakt..
en zoals bansheebeest al zei: 170 is TEveel voor een sc vork

Gast

Bericht door Gast » zo aug 15, 2004 11:09 pm

Goh jullie weten er wel veel van zeg. Jullie hebben vast al massas ervaring met downhill en zulke vorken?
::)

Don

Bericht door Don » do aug 19, 2004 12:41 pm

Dude© schreef: Goh jullie weten er wel veel van zeg. Jullie hebben vast al massas ervaring met downhill en zulke vorken?
psssssssssst maybe is t Richie Schley undercover..... :-X

[
TwoFourToy schreef: ik zou het ook zeker bij een sc vork houde want een dc vork op een ht rijd echt ni goe
idd.............

Afbeelding

Afbeelding

TwoFourToy

Bericht door TwoFourToy » vr aug 20, 2004 4:02 pm

@ don diablos: da een dc vork onder een hartail niet zo goed rijd was algemeen bezien hé.
als je puur urban asault rijd dan kan je misschien best en dc vork steken ook al is het zelf dan nog niet nodig vermins je genoeg mense urban ziet rijde met een fox vork van 80mm of dergelijke...

Sven

Bericht door Sven » vr aug 20, 2004 4:10 pm

Dus omdat er andere mensen met een 80mm fox rondrijden, mag je geen DC steken?

Apart.

Gast

Bericht door Gast » vr aug 20, 2004 4:32 pm

toy
Wat gaat mtb freak doen met die HT?
Juist DH rijden, dan is een DC vork een goede keus. Nog beter wacht hij in mijn ogen op de 66 want daar hoor je overal zeer goede berichten over. Loop dus niet bijdehand te doen over dat een DC vork niet geschikt is voor mtbfreak en dat 170mm TEveel is voor een SC vork want je lult maar een eind in de ruimte. Pro"s als Wade Simmons, Ritchey Schley en Vanderham waren ZEER te spreken over de 66 dus wat lul je nou over een vork die je zelfs nog nooit hebt gezien?
Ik heb t al eerder gezegd, je geeft mensen advies over dingen waar je geen kut van weet want daar schiet niemand iets mee op.

Smittie

Bericht door Smittie » vr aug 20, 2004 4:48 pm

170mm SC is vet cool en mooi
en als die pro"s er zulke dingen mee kunnen en er tevreden over zijn waarom zou het dan TEveel zijn?
Marzocchi zal er vast wel over nagedacht hebben en niet een vork uitgebracht die slecht zal zijn :?

TwoFourToy

Bericht door TwoFourToy » vr aug 20, 2004 11:46 pm

@dude : mtbfreak zal waarschijnlijk toch nog wel iets anders gaan doen met zijn ht dan dh rijde?
als het enkel om downhill gaat dan geef ik je gelijk..ik ben de eerste om toe te geve da als ik een fout heb gezegd of gemaakt om ze toe te geve.
ik heb er dan daarna ook duidelijk bijgezet da ik het algemaan bezien had. dus niet enkel voor dh.
maar nevermind kheb al eerder gezegd da ik voor zo"n domme dinge geen ruzie ga maken fzo vind ik echt de moeite niet waard :?
een forum is nog altijd een plaats waar iedereen zijn mening kwijt kan, ik zeg gewoon mijn mening over iets en daar blijft het bij..ik ben er zeker van da er ook veel mense zijn die over bepaalde dingens anders denken dan jij er over denkt dat is juist hetzelfde. je moet op je fiets opzetten wat je zelf wilt en waarvan je zelf denkt dat dat het beste is voor wat je ermee gaat doen, ,een ander kan niet zeggen wat je erop moet zetten maar kan alty wel zijn mening zeggen wat dan ook het enige is wat ik doe. sorry daarvoor ze

@ Dn Helle: heb ik niet gezegd hé iedereen rijd met wa hij wil, als jij morge met een 200mm dc vork rond wil rijde ga ik daar niet lasteg over doen want dat is je eige keuze en iedereen heeft zijn eigen voorkeur voor bepaalde dinge. :)
je moet gewoon rijde met wat je zelf goed vind, ik heb gewoon men persoonlijke mening gezegd meer niet.

Magic75

Bericht door Magic75 » za aug 21, 2004 12:11 am

Sjittie schreef: 170mm SC is vet cool en mooi
en als die pro"s er zulke dingen mee kunnen en er tevreden over zijn waarom zou het dan TEveel zijn?
Marzocchi zal er vast wel over nagedacht hebben en niet een vork uitgebracht die slecht zal zijn :?
Idd, dat denk ik ook, die gasten bij Marzocchi zijn echt niet dom hoor :) ;)

Magic75

Bericht door Magic75 » za aug 21, 2004 12:18 am

Dude© schreef: 150/170mm bij aankoop te bepalen, kan daarna niet meer omgebouwd worden.
Denk dat we nog veel zullen horen over dit vorkje.

http://www.bike-guide.com/modules.php?n ... =0&thold=0
Hier hebben ze het over de RC dus met die andere twee versies kan het wel..??
en als het niet kan vind ik dat wel een beetje maf van Marzocchi ... :? (mss zijn ze dan toch wel een beetje dom) :P

aab

Bericht door aab » za aug 21, 2004 2:02 pm

een gimp is toch ook geen DH frame, dus waarom zou je dr dan een dubbel kroon in zetten als je downhill gaat rijden.
Niet alleen een DC maken van een fiets een goede DH bike.
waarschijnlijk stuurt een gimp met 170mm als een tracktor.

Gast

Bericht door Gast » zo aug 22, 2004 11:00 am

ne maat van mij rijd op ne viper me nen junior t onder en da rijd dus gene zak op dirt en street :) ht downhill wel en urban street ook , maar dan zou je wel moete zien da je een frame pakt da ni te klein is , anders komt da ni tot een geometrie me de vork , dan zit ge opeen gepakt :) kheb lang een dc vork gewild en uiteindelijk een dj2 gekocht :) en kdoe der ook urban mee en da bottomed ni , en tis 110 :) kdenk as ge veel veerweg wilt op uw hardtail da je best naar een 66 (150 en 170)of een z150 kan gaan , ze zijn getest door richie en de crew ginder in canada dus tzal wel stevig zijn voor ons :) as ge ni 2meter to nosedive gaat , maar dan breekte uwen dc ook in 2 :) tenzij een monster maar da weegt dan weer TEveel :) wa u frame betreft , zou ek et ni op een gimp doen , kheb et 1keer zien rijde me een dj op 130 en kvond het precies al wa teveel voor da frame dus 170 jrT kan wel is tegevalle :) kdenk ook wa de balhoofdhoek betreft :)
wss koopt ge toch een dc vork wa ek kan begrijpe :)
dus khoop dat meevalt :)
toedels

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » zo aug 22, 2004 3:47 pm

Nee das een lekker duidelijk verhaal ???

Gast

Bericht door Gast » zo aug 22, 2004 4:37 pm

ja das idd eel duidelijk :)

Fry

Bericht door Fry » zo aug 22, 2004 6:22 pm

Dude© schreef:
Goh jullie weten er wel veel van zeg. Jullie hebben vast al massas ervaring met downhill en zulke vorken?

ze lezen dat 1 keer elders en ze nemen meteen als waarheid aan dat alles direct breekt en 170 op een SC te veel is, natuurlijk hebben ze allemaal al met een 66 gereden

Plaats reactie