wat voor olie in z1 wedge
Moderator:Beheerders
mijn wedge bottemt te snel dus denk dat er meer meer olie in moet
maar welke olie moet erin
en moet ik dan gewoon topcap eraf draaien en dan meer olie erbij gieten?
maar welke olie moet erin
en moet ik dan gewoon topcap eraf draaien en dan meer olie erbij gieten?
Re:wat voor olie in z1 wedge
Of moet ik misschien andere veren plaatsen?
het is ook een erg rare tik bij een kleine jump geeft hij al een tikje dus het lijkt of hij al aardig op zn eind zit ,maar de vork heeft dan nog ±2 cm veerweg en van een wat grotere drop ±1,5 m geeft hij echt een harde tik en dan heb ik nog geen cm meer over tegenover de kroon
het is ook een erg rare tik bij een kleine jump geeft hij al een tikje dus het lijkt of hij al aardig op zn eind zit ,maar de vork heeft dan nog ±2 cm veerweg en van een wat grotere drop ±1,5 m geeft hij echt een harde tik en dan heb ik nog geen cm meer over tegenover de kroon
ik heb op mn werk nog wel 15 w staan kan ik dat er ook in gooien of mengt dat niet goed ?
en hoeveel moet je er ±bij gooien niet te veel neem ik aan
en hoe kan je het olie peil meten?
en hoeveel moet je er ±bij gooien niet te veel neem ik aan
en hoe kan je het olie peil meten?
ik heb ook een wedge en om eerlijk te zijn ben er niet echt content mee.
Ik heb er 10WT in zitten fzoiet denk ik, heb geen idee hoe ik dat olie moet bijvullen en weten hoeveel erin moet .
Maar ik heb ze op 130 mm staan, heb er groene veren in zitten (denk ik toch, dit zijn de EXTRA FIRM veren=de hardste) EN heb er ook nog eens negatieve veren bovenop zitten. Nu voelt de vork beter aan.
MAAR: *nu staat mijn vork op 140mm door die negatieve veren en toch bottomed ze op 130, raar dus mja.
* Ze bottomed eigenlijk nog bijna even snel
* ze staat redelijk hard en daardoor is de rebound niet meer echt goed. als ik ze diep inveer dan is de rebound perfect(nog altijd heel snel maar dat stoort mij niet) Maar wanneer ik bv in luik urban DH naar beneden aan het rijden was en elke keer dat ik over een mini bultje rijd en dat mijn vering maar een cm of2 inveert dan "klakt die trug" dan is er niet genoeg olie door de vork gestroomd omdat ze maar klein beetje is ingeveerd en dan werkt de rebound niet.
Ik heb er 10WT in zitten fzoiet denk ik, heb geen idee hoe ik dat olie moet bijvullen en weten hoeveel erin moet .
Maar ik heb ze op 130 mm staan, heb er groene veren in zitten (denk ik toch, dit zijn de EXTRA FIRM veren=de hardste) EN heb er ook nog eens negatieve veren bovenop zitten. Nu voelt de vork beter aan.
MAAR: *nu staat mijn vork op 140mm door die negatieve veren en toch bottomed ze op 130, raar dus mja.
* ze staat redelijk hard en daardoor is de rebound niet meer echt goed. als ik ze diep inveer dan is de rebound perfect(nog altijd heel snel maar dat stoort mij niet) Maar wanneer ik bv in luik urban DH naar beneden aan het rijden was en elke keer dat ik over een mini bultje rijd en dat mijn vering maar een cm of2 inveert dan "klakt die trug" dan is er niet genoeg olie door de vork gestroomd omdat ze maar klein beetje is ingeveerd en dan werkt de rebound niet.
en ze hebben mij al wijsgemaakt dat dat bij een wedge niet veel uitmaakt bij de compressie wat voor en hoeveel olie je erin doet.
De olie dient alleen voor de rebound , hebben ze mij in barracuda en abcfiets toch verteld....
De olie dient alleen voor de rebound , hebben ze mij in barracuda en abcfiets toch verteld....
-
andere olie is voornamelijk voor het fine tunen van je vork.. ik rij zelf met 5 in een zochi...Aan julie verhalen te horen red je het niet met andere olie maar moeten er stugere veren in lijkt mij
- dobbel our zero
den osse schreef:
en ze hebben mij al wijsgemaakt dat dat bij een wedge niet veel uitmaakt bij de compressie wat voor en hoeveel olie je erin doet.
klopt, hoe dunner de olie hoe sneller hij reageert
den osse schreef:
ik heb ook een wedge en om eerlijk te zijn ben er niet echt content mee.
wat bedoel jij met negatieve veren?Werken die anders ofiets?
zijn die gewoon te bestellen of heb je die zelf in elkaar geknutseld?
andere viscositeit verandert bij deze vork enkel de rebound, bottomt ze te snel moet je eigenlijk meer compressiedemping geven, hier olie toevoegen zodat je de luchtvolume iets verkleint, tabellen met oil levels zijn te vinden op de Marzocchi website