Tubeless plakken

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Jumping Hansje
Tubeless plakken

Bericht door Jumping Hansje » di jun 22, 2004 9:45 am

Nu rijdt ik alweer een tijdje met tubeless banden en gelukkig heb ik nog niet lek gereden, maar als ik lek rijdt kan ik mijn band dan met "normale" plakkers plakken?!? Ik heb namelijk wel eens een speciaal setje gezien voor tubeless banden. Zijn deze dan wezenlijk anders of is dit gewoon handig commercieel vormgegeven om zo de bandenplakkers duurder te kunnen verkopen. Wie heeft hier ervaring mee?!? ???

Sven

Re:Tubeless plakken

Bericht door Sven » di jun 22, 2004 10:01 am

Tijdens het rijden gewoon een binnenbandje erin leggen. Wel even van te voren de buitenband op scherpe objecten controleren.

Als je dan thuis bent, kun je nog altijd met een normaal huis, tuin en keuken setje je buitenband van binnen plakken... ( ::) ). Het is namelijk niet te doen om in het veld zoiets te gaan doen.

Oja, nog 1 ding: als je de nippel uit je velg draait, doe dit dan niet met alle kracht, hij il nog wel eens ombuigen.... :?...

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » di jun 22, 2004 10:10 am

Dank je voor het snelle antwoord, maar een reserveband heb ik ook altijd wel bij mij( of 2) waar het mij om gaat is het met de "normale" bandenplakkers te maken, of plakken deze niet goed of zijn ze misschien minder sterk of zo. Als je het prijsverschil ziet tussen "normale" bandenplakkers en tubeless dan zou je denken dat deze wel (heel) speciaal moeten zijn.

Big T

Bericht door Big T » di jun 22, 2004 10:16 am

Mits het niet een (te grote <2[mm]) scheur is kun je hem gewoon met een normale bandenplakker plakken. Ik doe het alijd en heb er nog geen problemen mee ondervonden.

Sven

Bericht door Sven » di jun 22, 2004 10:17 am

Jumping Hansje schreef:
Dank je voor het snelle antwoord, maar een reserveband heb ik ook altijd wel bij mij( of 2) waar het mij om gaat is het met de "normale" bandenplakkers te maken, of plakken deze niet goed of zijn ze misschien minder sterk of zo. Als je het prijsverschil ziet tussen "normale" bandenplakkers en tubeless dan zou je denken dat deze wel (heel) speciaal moeten zijn.

Azo bedoelde je dat. Nou, mijn ervaring is dat je met beide kan plakken, en dat het ook houdt. Als je maar goed opschuurt, en genoeg solutie gebruikt, zodat je groeven in de band ook worden opgevuld, is er niks aan de hand.

Gewoon de normale kopen dus...

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » di jun 22, 2004 10:23 am

Oke gaan we dat doen bedankt allemaal. ;)

janman

Bericht door janman » di jun 22, 2004 5:42 pm

je kan ook altijd een laagje siliconen aanbrengen aan de binnenkant. Mijn vader zijn oplossing op het probleem ;D

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » di jun 22, 2004 6:57 pm

Bedoel je dan siliconen kit of wat? ???

janman

Bericht door janman » wo jun 23, 2004 7:44 pm

euhm ja hoe noem je zoiets. Zo van die witte siliconen in een bus die je erges tussenspuit om iets waterdicht te maken. bijvoorbeeld in je badkamer. Als het opdroogt wordt het rubberachtig

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » wo jun 23, 2004 8:12 pm

Oke duidelijk zal het een keer proberen.(liever nog niet) ;D

Zand er over

Bericht door Zand er over » wo jun 23, 2004 11:20 pm

kijk zo plak je buitenbanden 8)

de scheur loopt van de velg tot aan het begin van de groene laag, en is ongeveer 2 centimeter lang... ik heb hier nog zeker een maand of 9 mee rond gereden zonder problemen, totdat de achterband ook scheurde, toen heb ik ze terug gezonden naar shimano die keurig 2 nieuwe stuurde..

de donkere plek om de scheur heen is van de lijm en geeft de grote aan van de plakker die er achter zit.

Afbeelding

Plaats reactie