Re:Derailleuroog monteren

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Arnetteman
Derailleuroog monteren

Bericht door Arnetteman » zo mei 23, 2004 8:27 am

Ik ben toch even benieuwd of iemand het volgende ooit al een gedaan heeft en zo ja hoe...

Een hele tijd geleden kreeg ik van een collega van me de vraag of ik nog wat aan een oude mountainbike had. Tuurlijk, ik had nog zoveel ouwe reut liggen, dat kon er allemaal wel op want die zooi die hij er op had zitten (Shimano SIS) kon echt niet.
Dus ik thuisgekomen en dat frame helemaal kaalgeplukt, blijkt die SIS gewoon geborgd te zijn met de derailleurpad. Fucked up, dan maar een singlespeed er van maken.
Nou gebruik ik deze singlespeed wel bij urban meetings en ondanks het feit dat ik alleen maar meefiets, pose en fotografeer zou ik er misschien toch wel een derailleur op willen hebben. Dit ook om de kettingspanning wat normaal te krijgen en te voorkomen dat de ketting er afloopt of het wiel scheef slaat in de fiets en.......om te schakelen natuurlijk zodat ik ook eens fatsoenlijk met die fiets de Kardingebult op kan jakkeren.

Iemand suggesties? los pad kopen ok, maar hoe te moneteren, heb totaal geen enkel aanknopingspunt (op de fiets dan).

Wie helpt.......?

Hier een foto
Afbeelding

Arnetteman 8)

-=Full-throttle=-
Contacteer:

Bericht door -=Full-throttle=- » zo mei 23, 2004 10:03 am

Zoo derailleurpad is gemakkelijk te kopen bij iedere fietesen winkel
als je daar uitlegt wat je probleem is dan weten zij wat je moet hebben.

ik het dit ook gehad met een oude fiets van mij ;D
er komt gewoon een soort halve maan met een derailleur oog tegen op gemonteerd. die pad wordt op zijn plaats gehouden door de as van het achter wiel en ook nog eens door een bout met een halve moer aan de achter zijde.
deze valt dan precis in de drop out van je achter vork ;D zo kan de pad niet verschuiven ;D

het is een beetje moeilijk uit teleggen maar het bestaat wel ;D

het is niet eens duur :P
ik hoop dat je een beetje uit mijn uitleg komt hahha

greetz

jojo

Bericht door jojo » zo mei 23, 2004 11:59 am

Er bestaat idd. een plaatje die je erop kan zetten dat je vervolgens een der. erop kan zetten. Als het goed is is het net zo"n plaatje die vast zit op die sis der. maar dan kan je er een losse der. op schoeven.

Maar als ik jou was zou ik hem SS laten ;)

ligger

Bericht door ligger » zo mei 23, 2004 12:42 pm

gewwon saint achternaaf kopen met achterderailleur :D
die zit op de as vast

Gène

Bericht door Gène » zo mei 23, 2004 5:51 pm

Jah maar de saint zit ook aan het framepad vast. dus hier heb je weinig aan, Misschien zou ergens een Rohloff of nexus naaf kunnen uithalen. Maar zo"n plaatje kan natuurlijk ook.
mzzl
Gène

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » ma mei 24, 2004 6:12 pm

jojo schreef:
Maar als ik jou was zou ik hem SS laten ;)

Ik denk ook dat ik um SS laat maar als ik nou een derailleuroog kan monteren dan kan er een chainguide aan hangen. En ik wil het probleem met losslaande wielen en aflopende kettingen weghebben en ik denk dat ik dat met een chainguide wel kan oplossen.
Anyway, thnkz voor alle suggesties tot dusver.
De beste wordt beloont met................................niets ;)

Plaats reactie