Zuigers Magura Julie

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
X-Ray
Zuigers Magura Julie

Bericht door X-Ray » ma mei 10, 2004 4:08 pm

Ik kreeg mijn schijfremmen (Magura Julie) niet goed afgesteld waardoor de remblokken continu aanlopen. Heb toen de cilinders eraf gehaald, vervolgens de remblokken eruit en de zuigers terug geduwd. Nu blijkt dat als ik mijn remhendel meerdere malen inknijp er 1 zuiger blijft hangen.
Ik heb toen de zuigers (voor zover mogelijk) met perslucht schoon geblazen en wat teflonspray ertussen gespoten. Maar dit helpt niet.

Valt dit op te lossen of moet ik op zoek gaan naar nieuwe cilinders?

X-Ray

Re:Zuigers Magura Julie

Bericht door X-Ray » di mei 11, 2004 5:11 pm

Heb nu net mijn remsysteem ontlucht. Er is echter niets veranderd.............probleem is nog exact hetzelfde. Is er misschien nog iets dat ik kan proberen?

Alvast bedankt.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » di mei 11, 2004 5:46 pm

hier heb je nix aan, maar ik was vandaag bij mijn LBS om te informeren naar schijven, en hij vertelde mij dat de werkplaats grotendeels draaide op Magura schijfremmen........met o.a dit probleem.

Ook vertelde hij dat hij klanten had die nooit problemen hadden met Magura

dusssss©

X-Ray

Bericht door X-Ray » di mei 11, 2004 6:14 pm

De klanten die nooit problemen hebben met Magura zullen waarschijnlijk wel de duurdere versies hebben.
Anyway, ik denk dat ik maar ga uitkijken naar een nieuwe schijfremmenset (heb daar dan wel haast mee want volgende week ga ik naar de Alpe d"Huez en ik denk dat met het afdalen remmen wel eens van pas kunnen komen).

Brum.

Bericht door Brum. » di mei 11, 2004 6:51 pm

Op de magura site staan bij de tech manuals nog iets over "sticky pistons" en hoe deze te verhelpen, dit is waarschijnlijk je probleem..

Ik heb ook Julies gehad die altijd perfect werkten, nu heb ik Marta SL"s, die waren in den beginne ook een beetje sticky, maar doen het nu perfect!

KoeniE

Bericht door KoeniE » di mei 11, 2004 10:06 pm

julies tuned by tha master eh brum ! :P

X-Ray

Bericht door X-Ray » do mei 13, 2004 5:09 pm

Nog wat dingen geprobeerd zoals nogmaals ontluchten en hetgeen ze adviseren te doen bij "sticky pistons". Het heeft echter niet geholpen dus heb ik gisteren maar een nieuwe schijfremset besteld, de Hayes - HFX9 XC.
Ook omdat ik de Julie"s sowieso niet zo lekker doseerbaar vond.

Toch bedankt.

Plaats reactie