Short cage?
Moderator:Beheerders
Wat wordt er met de term "short cage" bedoeld en wat zijn de voordelen\nadelen.Betekent dit dat m"n derailleur korter wordt?(Zodat je "m langer heel houdt met freeride en zo?)Moet je hiervoor ook andere shifters gebruiken?
Re:Short cage?
Alleen de kooi is korter, dus het deel waar je der. wieltjes opzitten.
Voordeel lijkt me minder snel kapot aangezien de der. dan compacter is.
Voordeel lijkt me minder snel kapot aangezien de der. dan compacter is.
Short cage geeft aan dat je derailleur een kortere kooi heeft dan de normale derailleur.
De afstand tussen het bovenste en onderste wieltje is kleiner.
Volgens Shimano is het nadeel dat je geen 34 tands achter kan gebruiken, maar in de praktijk blijkt dit geen probleem te zijn.
Voordeel is dat je derailleur minder snel in contact komt met takken en stronken omdat hij minder ver uitsteekt.
Ik rij zelf al jaren met en short cage derailleurs rond en heb nog nooit te klagen gehad.
De afstand tussen het bovenste en onderste wieltje is kleiner.
Volgens Shimano is het nadeel dat je geen 34 tands achter kan gebruiken, maar in de praktijk blijkt dit geen probleem te zijn.
Voordeel is dat je derailleur minder snel in contact komt met takken en stronken omdat hij minder ver uitsteekt.
Ik rij zelf al jaren met en short cage derailleurs rond en heb nog nooit te klagen gehad.
Ok da"s duidelijk.Kun je iedere shimano derailleur ook als short cage krijgen?
Nee, ik geloof het niet.
Ik dacht alleen de XTR en de XT modellen.
Van de XT weet ik het niet zeker, het model van vorig jaar was iig wel als short cage verkrijgbaar.
Ik dacht alleen de XTR en de XT modellen.
Van de XT weet ik het niet zeker, het model van vorig jaar was iig wel als short cage verkrijgbaar.
Ik ben voldoende geinformeerd ..... thnx mensen
Even een derailleurtje aanschaffen heheheheh

Even een derailleurtje aanschaffen heheheheh
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Dit vat het volgens mij wel goed samen: