Welke fietscomputer werkt bij Fatty-CrossMax XL ?

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Arno
Welke fietscomputer werkt bij Fatty-CrossMax XL ?

Bericht door Arno » do apr 29, 2004 8:35 am

Dag mannen en vrouwen,

Ik ondervind bij mijn nieuwe CÂ’dale een probleem met de fietscomputer.
Combinatie Fatty-CrossMax XL is de oorzaak denk ik: afstand spaak-vork is te groot, sensor krijgt geen signaal. Een Sigma sensor met Mavic magneet ( helemaal ‘dwarsgedraaid’ ) werkt niet dus was ik benieuwd wat mensen met deze setup voor fietscomputer/oplossing gebruiken ?

Out, Arno

BF = DeJean
Forumbeheerder

Re:Welke fietscomputer werkt bij Fatty-CrossMax XL ?

Bericht door BF = DeJean » do apr 29, 2004 5:39 pm

kan je m op je achterwiel monteren?
problem solved
Of is de draad te kort

Zane!

Bericht door Zane! » do apr 29, 2004 5:42 pm

kan dr toch ook zo een stukkie rubber/kurk tussen doen (tussen vork/sensor)

zane

legion
Contacteer:

Bericht door legion » do apr 29, 2004 7:00 pm

Ik gebruik een Polar (xmax xl disc + black vork) geeft wel eens storingen (veelvoud van werkelijke snelheid) maar werkt over het algemeen prima. Die polar is draadloos en ik heb wel het bereik van de sensor eerst moeten vergroten, da"s vrij simpel trouwens.

Arno

Bericht door Arno » do apr 29, 2004 7:11 pm

Hiya,

bedankt voor jullie antwoord.
Sensor op achtervork monteren gaat niet i.v.m. kabellengte.
Polar heb ik ook, een S720i en ben er niet echt tevreden over. Horloge is niet stof- en waterdicht, en sensor is niet fatsoenlijk te bevestigen, en ontvangst ook niet super. Dus gebruik "m nu zonder sensor, alleen hartslag en hoogtemeting will do for me.
Maar dan moet er wel een fietscomputer op! Vanav eens knutselen met een stukkie kurk o.i.d. bedankt voor de tip Zane! Kijken of het lukt, verder is Sigma qua montage prima dus zal vast goedkomen :)

thanx, Arno

legion
Contacteer:

Bericht door legion » vr apr 30, 2004 3:51 pm

Als ik je de instructies voor de range adjustment van die polar speedsensor eens moet mailen moet je het ff zeggen, ik heb nog ergens een .pdf staan geloof ik. Het is vrij simpel en was in mijn geval iig genoeg om hem goed af te kunnen stellen. Je kan mijn adres hier evt. van de site af plukken, bekijk "t maar.

Arno

Bericht door Arno » vr apr 30, 2004 5:28 pm

Thanx, maar ga er niet meer mee lopen kloten.
Is gewoon geen goed product, zie mijn klachten. Ding om m"n pols en een fatsoenlijke fietscomputer werkt echt beter vind ik. Heeft niet echt met ontvangst te maken maar wel met de bouw+afdichting van het horloge, gammele sensor die breekt en de slechte service van Polar.
De Tacx werkt niet, draad kapot ofzo dus zit nu te denken over een Specialized Turbo Elite.

B@rt

Bericht door B@rt » zo mei 02, 2004 9:44 pm

Arno schreef:
Hiya,

bedankt voor jullie antwoord.
Sensor op achtervork monteren gaat niet i.v.m. kabellengte.
thanx, Arno

Ik heb een tijd met een Lefty gereden. Is ook lastig om een compu te monteren, bij m"n Noleen CrossLink trouwens ook. Gewoon je teller op je zadelpen monteren en de sensor op je achter wiel. Maak toch niet uit hoe hard je gaat op dat moment. Dat zie je later wel!

Cubeman

Bericht door Cubeman » ma mei 03, 2004 12:16 pm

legion schreef:
Als ik je de instructies voor de range adjustment van die polar speedsensor eens moet mailen moet je het ff zeggen, ik heb nog ergens een .pdf staan geloof ik. Het is vrij simpel en was in mijn geval iig genoeg om hem goed af te kunnen stellen. Je kan mijn adres hier evt. van de site af plukken, bekijk "t maar.

Ik heb ook wel interesse in die instructies, kan je ze ook naar mij mailen???

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » di mei 04, 2004 8:39 am

Arno schreef:
Thanx, maar ga er niet meer mee lopen kloten.
Is gewoon geen goed product, zie mijn klachten.

Sorry hoor, maar volgens mij weet je dan niet hoe je er mee om moet gaan. Als de ontvanger niet water/stof dicht is stuur je hem op, dan wordt dat (meestal kostenloos) verholpen.

Sensor kun je echt overal bevestigen, zelfs op de meest dunne/scherpe race vork. Dat je af en toe een storing hebt bij de ontvangst is idd waar, maar als dat continu is is er wat mis met je ontvanger, en dat kan dan meestal door Polar worden opgelost.

Misschien ben jij niet tevreden, maar als er zoveel mensen tevreden zijn over hun Polar (720), dan is het onzin om te zeggen dat het geen goed produkt is.

Plons

Bericht door Plons » di mei 04, 2004 8:54 am

ik heb ook een 720, gebruik hem dagelijks, zelfs bij het spelen van de one-eyed-snake, en heb geen enkel probleem bij hem.

Arno

Bericht door Arno » di mei 04, 2004 10:10 am

Oke,

de meningen verschillen dus.
Jullie zijn ( en kennen mensen die dat ook zijn ) er tevreden over, ik ben ( en ken mensen die dat ook zijn ) er niet tevreden over. Ik ga hier echt niet iets roepen wat alleen gebaseerd is op mijn mening, not that kind of guy.
Ontwerp van sensor is niet alles, dun lang ding en daardoor niet goed vast te zetten, heb al een paar keer gehad dat hij met het betere stuiterwerk egen m"n spaken aan begon te tikken.
Ontvanger is al een paar keer naar Polar geweest, steeds trad het probleem na een paar weken/maanden weer op. Ook niet steeds onder garantie, maar totalen willekeur. Soms wel gratis, andere keren weer tegen betaling. Heb er brieven bij meegestuurd, gebeld maar nooit een reactie van hun gekregen waarom het zo loopt. Ook de beloofde 24-uursservice hebben ze nog nooit gehaald.
Als hier al gezegd wordt dat als je ontvanger niet stof/waterdicht is en je hem dan meestal kostenloos gerepareerd terug krijgt is het dus in mijn ogen geen goed product, ontvanger moet gewoon dicht zijn en niet om de zoveel tijd opgestuurd worden !
Guys, ik weet echt wel waar ik het over heb, gebruik al 10 jaar een Polar. :?

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » di mei 04, 2004 11:35 am

En er zijn mensen met dezelfde problemen als jij hebt, maar het ging om jou bewering dat het geen goed produkt is, en daar ben ik het dus niet mee eens.

Zo te lezen heb je wel reden om die uitspraak te doen, ik hoop voor je dat je problemen inmiddels verholpen zijn, anders zuigt het idd.

Verder is het denk ik een koper/verkoper verhaal, en dat is hier al veel te vaak beschreven...

Ik heb er in ieder geval een leuk documentje van Legion (thanks!!) aan over gehouden, nu eens kijken of het werkt..

X-Ray

Bericht door X-Ray » wo mei 05, 2004 6:48 pm

Ik heb ook een Cannondale en heb daar een CicloSport fietscomputer opzitten. Heb er nog helemaal geen problemen mee gehad, ook niet na een ruige rit.
De sensor heb ik inderdaad wat na binnen moeten draaien omdat anders de afstand te groot is en hij dus geen snelheid meet. De sensor zit met rubberen ringen om de voorvorkpoot gemonteerd en is tot op heden niet verschoven of gedraaid.

Arno

Bericht door Arno » wo mei 05, 2004 7:40 pm

Kijk, daar kan ik iets mee :)
Heb zo"n sensor wel eens gezien.lijkt mij ook dat die wel "dik" genoeg is. Ik zal eens kijken of Ciclosport iets moois heeft , of Specialized, maar vindt geen dealer die de Turbo Elite heeft liggen..
In ieder geval bedankt voor je antwoord, ik zal vast wel iets vinden wat werkt nu !

thanx, Arno

Ant

Bericht door Ant » ma mei 10, 2004 8:42 pm

Heb wel een Fatty, maar geen crossmaxen :?

Gebruik ook een Ciclosport, net als X-ray. Ik heb de HAC4. Sensor staat bijna helemaal dwars, maar werkt prima. Is draadloos, maar ook dat geeft geen problemen....

Leuk dingetje, die HAC4 ;D

Plaats reactie