frame spuiten
Moderator:Beheerders
Ik wil graag mn frame gaan overspuiten in een andere kleur, maar ik twijfel een beetje of ik dit zelf zou doen of laten doen?
Als ik het zelf doe dan scheelt dat wel heel wat tijd en geld... maar is het dan wel goed? Weet iemand een soort lak dat goed tegen krassen kan? Vroeger heb ik het ook weleens gedaan met gewone auto lak, maar dat bleef moeilijk zitten.
En als ik het ergens anders zou willen doen, waar? En wat kost dat dan?
Als ik het zelf doe dan scheelt dat wel heel wat tijd en geld... maar is het dan wel goed? Weet iemand een soort lak dat goed tegen krassen kan? Vroeger heb ik het ook weleens gedaan met gewone auto lak, maar dat bleef moeilijk zitten.
En als ik het ergens anders zou willen doen, waar? En wat kost dat dan?
- vette ranger
- Contacteer:
Re:frame spuiten
mischien een idee om langs de eerste en de beste auto schade bedrijf langs gaan en vragen wat ze er van vinden ?
of bij van tuyle (of zoeits )langs brengen daar kunnen ze alles
stickers kleuren ect kost wel wat maar ik heb gezien wat het resultaat was en dat was echt goed ...
of bij van tuyle (of zoeits )langs brengen daar kunnen ze alles
stickers kleuren ect kost wel wat maar ik heb gezien wat het resultaat was en dat was echt goed ...
Zou het laten doen, ziet er altijd beter uit dan dat je zelf aan de slag gaat, of je moet het goed kunnen natuurlijk.
Misschien is poedercoaten ook een optie, is ook zeer goed bestand tegen krasjes e.d.
Misschien is poedercoaten ook een optie, is ook zeer goed bestand tegen krasjes e.d.
Ja, laten doen zou wel het mooiste worden, maar ik ben mn fiets liever niet langer dan een week kwijt...
Heeft iemand ervaring met hammerite? scheelt volgens mij een boel geschuur enzo...
Heeft iemand ervaring met hammerite? scheelt volgens mij een boel geschuur enzo...
- vette ranger
- Contacteer:
dude !!!
dat meen je niet ...?
wat voor een fiets heb je ?
een kyoso of een vette ranger ? ......kijk dan kan het
maar anders ..
als je niet teveel tijd wil besteden
en je fiets anders wil laten zien
moet je een paar vette shimano stickers kopen!!!
of suntour staat wel cool !!
sorry hoor maar vind het wel grappig
dat meen je niet ...?
wat voor een fiets heb je ?
een kyoso of een vette ranger ? ......kijk dan kan het
maar anders ..
als je niet teveel tijd wil besteden
en je fiets anders wil laten zien
moet je een paar vette shimano stickers kopen!!!
of suntour staat wel cool !!

sorry hoor maar vind het wel grappig
Ik heb mijn specialized bighitframe destijds laten coaten bij een bedrijf dat industriele coatings deed zoals hekwerk, autoonderdelen,... noem maar op(zowel lakken als powdercoaten). Mijn frame niet langer dan een week kwijt geweest en kostte me niet meer dan 60 euro! En de kwaliteit ervan is prima om nog maar te zwijgen over de stevigheid van de lak.
Greetz,
Animine
Greetz,
Animine
Goeie tip, Anime, maar ik ben vandaag langs de gamma geweest en heb wat spuitbussen op gehaald... met sterke blanke lak, hopelijk wordt het wat, anders laat ik"m als nog ergens spuiten.
En oh ja, "vette ranger", ik rij op een Terrible One, zegt je waarschijnlijk niks en das misschien maar beter ook! En niet een onderdeel op mn fiets is van shimano, and i"m damn proud of it ;D
En oh ja, "vette ranger", ik rij op een Terrible One, zegt je waarschijnlijk niks en das misschien maar beter ook! En niet een onderdeel op mn fiets is van shimano, and i"m damn proud of it ;D
-
terrible one 20"
- vette ranger
- Contacteer:
broke schreef:
Goeie tip, Anime, maar ik ben vandaag langs de gamma geweest en heb wat spuitbussen op gehaald... met sterke blanke lak, hopelijk wordt het wat, anders laat ik"m als nog ergens spuiten.
whoo een klein beetje arrogant ?
pff sorry hoor maar als je het zo speciaal vind dat je een Terrible one hebt
zonder shimano
snap ik niet dat je bij de Gamma verf koopt om je owh zo"n "speciaale" fiets mee te spuiten
en dat over die stickers was een grap want als jij over hammerite gaat praten kan je daar moeilijk nog op in gaan
dus veel plezier met je GAMMA verf en ik ben benieuwd naar het resultaat :P
Gewoon veel lagen spuiten goed laten uitharden en dan met autocleaner glad maken. Autocleaner voor verweerde, dof uitgeslagen lakken met poetskatoenen een beetje water, werkt als een tiet.
Ok cool, als het als een tiet werkt dan werkt het voor mij!
Vette ranger, ga toch fietsen!
Oh ja, hou wel in de gaten dat de cleaner heel licht schuurt. Je krijgt er geen krassen van maar je haalt er een laagje lak mee af en dan wordt het retestrak.
- vette ranger
- Contacteer:
broke schreef:
Ok cool, als het als een tiet werkt dan werkt het voor mij!
hahaha
Hebben jullie er ooit van gehoord dat ie ook in een spuitcabine moet om uit te harden en er evt een mooie glans op te krijgen.
In de spuitcabine laten ze na het spuiten de ruimte warm worden zodat de lak goed hard kan worden. Die temperatuur loopt op tot ongeveer 70 graden.
In de spuitcabine laten ze na het spuiten de ruimte warm worden zodat de lak goed hard kan worden. Die temperatuur loopt op tot ongeveer 70 graden.
Tuurlijk heb ik weleens van een spuitcabine gehoord maar ik ga er van uit dat hij die niet thuis heeft.

Lijkt me ook sterk jah !
Mischien doet ie hem wel in de magnatron alleen kijk dan wel uit met die hammerite dat zal wel licht ontvlambaar zijn
Ok. ff serieus een frame spuiten moet je natuurlijk wel good doen eerst goog schuren dat hij echt helemaal kaal is tja.. daar ben je ff mee bezig.
Dan good ontvetten zodat de lak goed gaat hechten.
Als eerste spuit je er een grondlaag over die je de dag later ff schuurt met water en 500 papier heel licht schuren.
Grondlaag kun je meerdere malen doen.
Dan kun je met je lak laag beginnen spuit dit ook good dat hij er overal even veel opzit.
En dan eventueel je stickers ;D van sr suntour toch
En dan een lak laag die zou ook een paar keer kunnen.
Beste is om alles good te laten droogen voordat je de volgende laag aanbrengt.
Wan zou alles denk wel good komen met je frame
Weltrusten
Mischien doet ie hem wel in de magnatron alleen kijk dan wel uit met die hammerite dat zal wel licht ontvlambaar zijn

Ok. ff serieus een frame spuiten moet je natuurlijk wel good doen eerst goog schuren dat hij echt helemaal kaal is tja.. daar ben je ff mee bezig.
Als eerste spuit je er een grondlaag over die je de dag later ff schuurt met water en 500 papier heel licht schuren.
Dan kun je met je lak laag beginnen spuit dit ook good dat hij er overal even veel opzit.
En dan eventueel je stickers ;D van sr suntour toch

Wan zou alles denk wel good komen met je frame

Weltrusten
- vette ranger
- Contacteer:
Crash schreef:
Lijkt me ook sterk jah !
Mischien doet ie hem wel in de magnatron alleen kijk dan wel uit met die hammerite dat zal wel licht ontvlambaar zijn![]()
En dan eventueel je stickers ;D van sr suntour toch![]()
Wan zou alles denk wel good komen met je frame![]()
Weltrusten
geweldig .!!!!
suntour !!! hahaha
-
spuiten moet wel zelf kunnen. Belangrijk is goed vetvrije ondergrond en egale en gelijkmatige spuitbeweging. Binnen spuiten is qua wind (stof) beste maar qua licht niet; zorg dus voor goede voorbereiding. Veel kun je niet verkloten als je eerst maar ff oefent..
sccs
sccs