Beste manier om schijven te reinigen?
Moderator:Beheerders
Wat is het beste?
- vette ranger
- Contacteer:
Re:Beste manier om schijven te reinigen?
het lijkt mij weinig uit t maken ...
maar bij voorkeur remmen reiniger.
maar bij voorkeur remmen reiniger.
ik gebruik Tinner, bij mijn BBB blokken werkt het wel maar bij de blokken van een vriend niet
Maar je kan het altijd proberen.

Maar je kan het altijd proberen.
Blokken krijg je nooit helemaal schoon, heb mn Marta blokken ook met zowat alle spulletjes bewerkt, maar enkel nieuwe blokken werkt goed.
Wat betreft schijven kan ik je Auto Brake Cleaner (Xylene-based, lekker toxic) en Isopropranol (100% Alcohol) aanraden, deze werken erg goed. Ik kijk nu wel voort uit met sprays ed rondom m"n remklauwen, de blokken zijn veels te duur om op zo"n manier te verneukeliseren!
Wat betreft schijven kan ik je Auto Brake Cleaner (Xylene-based, lekker toxic) en Isopropranol (100% Alcohol) aanraden, deze werken erg goed. Ik kijk nu wel voort uit met sprays ed rondom m"n remklauwen, de blokken zijn veels te duur om op zo"n manier te verneukeliseren!
Pronto!
Van cyclon. Goed spul!!!!
Van cyclon. Goed spul!!!!
Gebruik altijd remmen reiniger, werkt prima
- King Zeus @ DirtE19
nooit iets gebruiken wat een film op je schuif en of blokken achterlaat...
voorkeur gaat uit naar isoprophylalcohol of ethanol (95%)
en btw het ruikt nog lekker ook ;D
Mijn voorkeur gaat ook uit naar ethanol en m"n remmen maak ik gewoon schoon met een doekje met kettingmeuk. Waarom moeilijk doen als "t ook makkelijk kan?
King Zeus schreef:
oppassen, enkel ethanol is consumeerbaar, alle andere alcolen niet, daar ga je een beetje van dood
- King Zeus @ DirtE19
GT dude schreef:
[King Zeus schreef:
oppassen, enkel ethanol is consumeerbaar, alle andere alcolen niet, daar ga je een beetje van dood
ik werk in een labo...
kan ik je iets leveren misschien ;D
ik had graag volgende producten gehad
HCN
NaOH
HCL
HNO3
en doe maar wa isopropanol ook
liefst in concentraties van meer dan 0.1 molair
HCN
NaOH
HCL
HNO3
- King Zeus @ DirtE19
GT dude schreef:
ik had graag volgende producten gehad
HCN
NaOH
HCL
HNO3
ga je een explosiefje maken misschien? ;D
isopropanol valt te regelen, de rest is riskant om in mijn boekentasje mee te smokkelen...

Of natrium miss? Geeft een lekkere knal als het in water wordt opgelost! ;D

oh ja, wat glycerine zou ook leuk zijn
ik ken de formule niet meer zo goed, en dan met die salpeterzuur dynamiet maken, feest
ja en die naoh en hcl ga ik gewoon keukenzout meemaken hoor, met de nodige knallen tot gevolg, maar keukenzout zal er zijn
ik ken de formule niet meer zo goed, en dan met die salpeterzuur dynamiet maken, feest
ja en die naoh en hcl ga ik gewoon keukenzout meemaken hoor, met de nodige knallen tot gevolg, maar keukenzout zal er zijn

Ik heb nog wel wat glycerine thuis, samen met kaliumpermanganaat nodig gehad om thermiet te ontsteken.
Althans, dat vertelde ik m"n leraar toen. ::)
En King Zus, als ik je zo over stoffen hoor praten vraag ik me af what the fuck jij in een labo doet...
En King Zus, als ik je zo over stoffen hoor praten vraag ik me af what the fuck jij in een labo doet...
ik heb mij isopropyl alcohol (bij hayes zeggen ze dat je de schijven enkel mag poetsen met isopropyl) isopropyl wordt zeer veel gebruikt in zalfjes e.d. en zal niet zoveel verschillen met methanol (om te reinigen). Isopropyl is beschikbaar in spuitbussen wat ook heel handig is (te vinden bij de electronica-shop).
http://www.velleman-kit.com/images/prod ... vcp170.jpg
isopropyl alcohol = 2-propanol = iso-propanol
http://www.velleman-kit.com/images/prod ... vcp170.jpg
isopropyl alcohol = 2-propanol = iso-propanol
Ik gebruik altijd isopropyl alcohol en voor de blokken daarna nog een gasbrander.
Werkt perfect, nooit problemen!
Ik geloof dat een hoop merekn remreiniger afraden ivm een laag die dat achter zou laten.
Ik gebruik alleen remreiniger voor het reinigen van andere onderdelen.
Werkt perfect, nooit problemen!
Ik geloof dat een hoop merekn remreiniger afraden ivm een laag die dat achter zou laten.
Ik gebruik alleen remreiniger voor het reinigen van andere onderdelen.
Gasbrander????
Toch niet direct op de schijven gericht of wel?
Het kan aan mij liggen, maar is dat niet zwaar ongezond?
Toch niet direct op de schijven gericht of wel?
Het kan aan mij liggen, maar is dat niet zwaar ongezond?
Nee net op de schijven maar enkel op de blokken!
Geen idee waarom maar ik las dat een keer ergens.
Ik zou niet weten waarom niet dus daarom gewoon maar gedaan:)
Geen idee waarom maar ik las dat een keer ergens.
Ik zou niet weten waarom niet dus daarom gewoon maar gedaan:)
Om de vetten en oliën te verbranden ;D, is wel een hardcore idee maar misschien iets te rigoreus. Ik denk dat je beter de blokken kan schuren op een plat oppervlak, met schuurpapier.
Cubeman schreef:
Nee niet op de schijven maar enkel op de blokken!
Hmm tsjah, valt wat van te zeggen... ::)
En hoe te handelen met organische blokken?
Ik zou het sowieso niet zelf doen... Je zal toch ook een kleine kans hebben op kromme blokjes?
magura en formula adviseren alcohol. en dat moet voor de meeste toch bekend spul zijn :P
Dn Helle schreef:
[Cubeman schreef:
Nee niet op de schijven maar enkel op de blokken!
Hmm tsjah, valt wat van te zeggen... ::)
En hoe te handelen met organische blokken?
Ik zou het sowieso niet zelf doen... Je zal toch ook een kleine kans hebben op kromme blokjes?
Geen idee, die heb ik nog nooit gehad.
Lijkt me voor die blokken niet te best al worden ze van remmen toch ook goed heet.
Ik rij altijd met gesinterde blokker en die bevallen me prima!
Ik heb nu ongeveer 4000km op de blokken van m"n voorwiel staan dus zo slecht is dat nog niet:)
Wat lopen mensen toch allemaal moeilijk te doen over die schijfremmen.
Ik maak mn schijven eens in de 2 maanden schoon ofzo , mischien nog minder in de winter.
mn bike remt altijd prima.
af en toe de blokjes effe schoonmaken en lichtjes opschuren en schijven gewoon even een lapje spiritus langs.
( je poetst toch ook niet elke week je schijven van je auto, terwijl die veel meer voor hun donder krijgen)
Ik maak mn schijven eens in de 2 maanden schoon ofzo , mischien nog minder in de winter.
mn bike remt altijd prima.
af en toe de blokjes effe schoonmaken en lichtjes opschuren en schijven gewoon even een lapje spiritus langs.
( je poetst toch ook niet elke week je schijven van je auto, terwijl die veel meer voor hun donder krijgen)
-
Methanol ?! Lijkt me toch niet zo gezond......
3.3.1.2 Health Issues - Methanol is extremely toxic.Exposure to very small amounts of methanol (less than one cup)have been known to cause blindness and permanent injury including death. Exposure to methanol can occur through inhalation of vapor,or through ingestion or skin contact with the liquid fuel.
The toxic effects of methanol are the same regardless of themeans of exposure. Considering the fact that methanol is quite volatile, it is most likely that the typical route for exposureis through inhalation of methanol vapors. The measure of fuel toxicity is the threshold limit value (TLV). For methanol vapor, the TLV value is 200 ppm, five times more toxic than other alternative fuels volatile at normal ambient temperature.
3.3.1.2 Health Issues - Methanol is extremely toxic.Exposure to very small amounts of methanol (less than one cup)have been known to cause blindness and permanent injury including death. Exposure to methanol can occur through inhalation of vapor,or through ingestion or skin contact with the liquid fuel.
The toxic effects of methanol are the same regardless of themeans of exposure. Considering the fact that methanol is quite volatile, it is most likely that the typical route for exposureis through inhalation of methanol vapors. The measure of fuel toxicity is the threshold limit value (TLV). For methanol vapor, the TLV value is 200 ppm, five times more toxic than other alternative fuels volatile at normal ambient temperature.
- King Zeus @ DirtE19
Ruut schreef:
Ik heb nog wel wat glycerine thuis, samen met kaliumpermanganaat nodig gehad om thermiet te ontsteken.
Hoe bedoelt ge?
Ik ben gewoon een jongeman die een opleiding in de chemie volgt...
En als je labo doet, hoort het experimenteren er gewoon bij

Greetz King Zeus