geen ruimte om v.derialleur te monteren

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Sir Gonz Lays
geen ruimte om v.derialleur te monteren

Bericht door Sir Gonz Lays » wo feb 18, 2004 2:54 pm

ik heb vandaag een woodman elite aangeschaft. ik heb dr 26" D321 velgen inzitten met king jim 2.35 banden maar.... ik wilde mn voorderialleur monteren blijkt deze niet tussen tussen zitbuis en achterband te passen, er is te weinig ruimte. de chainstay is natuurlijk wel wat korter dan normaal bij de elite, 37 cm = 14.8" van hart achteras tot rand bbhouder gemeten. de derialleur past wel om t frame maar die hefboom waar de kabel aan gemonteerd wordt komt tegen de band aan. wat nu gedaan. ik wil wel met een 22, 32 + bashring gaan rijden. dus die derialleur is nodig. zou het probleem opgelost zijn als ik zo"n derialleur monteer die aan de bottom bracket gemonteerd wordt? en zo ja; hoe kom ik hieraan?

jojo

Re:geen ruimte om v.derialleur te monteren

Bericht door jojo » wo feb 18, 2004 5:33 pm

bottombracked derialleur nemen lijkt mij de enigste optie, kun je naar mijn idee overal wel bestellen.

bettes

Bericht door bettes » do feb 19, 2004 9:13 am

als je een evil DRS koopt kan je een E-type (derailleur met bb plaat) rechtstreeks op je chainguide monteren. Dit gaat beter zijn dan een gewone E-type monteren omdat die normaal nog met een vijsje aan het frame worden vastgezet en niet voorzien zijn om te gebruiken zonder dit extra steunpunt. Bij de DRS is de plaat waar hij op steunt veel dikker en dus voorzien om zonder extra steunpunt te gebruiken.
DRS boemerang
Afbeelding
Lx E-type
Afbeelding
Een van die twee boutjes is langer dan de plaat en pas normaal in je frame...

greetz
bettes

Sir Gonz Lays

Bericht door Sir Gonz Lays » do feb 19, 2004 8:37 pm

ik heb al een oplossing gevonden, een ander type monteren, de LX fd m571, bij deze is t gedeelte dat tussen de zitbuis en de achterband komt te zitten zienderogen dunner, dit gaat dus wel passen, op deze manier heb ik al gauw een centimeter speling, yeah... zie onder

http://www.shimano-europe.com/cycling/p ... M571-G.pdf

Sir Gonz Lays

Bericht door Sir Gonz Lays » vr feb 20, 2004 6:46 pm

met een bb deriallleur is de ruimte tussen zitbuis en band nog steeds even groot. het hefboom mechanisme zit namelijk nog steeds op dezelfde plek. zo"n derialleur is trouwens ook bijna niet in hoogte verstelbaar dus kan dit problemen geven wanneer men een 22t blad wil gebruiken

Sir Gonz Lays

Bericht door Sir Gonz Lays » wo feb 25, 2004 8:51 pm

heb de derialleur in kwestie net erop gesleuteld en t werkt, ik heb iets van 16 mm ruimte over. dus bij deze; voor degenen die hetzelfde probleem hebben met een frame met korte chainstays, koop bovenstaand model!!

Plaats reactie