Magura Hs33

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Gène
Magura Hs33

Bericht door Gène » vr jan 16, 2004 2:28 pm

Ik heb sins afgelopen zomer magura"s hs33 op mijn bike. Maar nu is het zo dat de remblokjes niet meer zo snel teruggaan naar begin positie. Met name linksachter. Kan het zo zijn dat er lucht in de leiding zit? Of is de rem olie al gaar? Wat kan ik doen?
mzzl
Gène

Faxmulder

Re:Magura Hs33

Bericht door Faxmulder » vr jan 16, 2004 7:30 pm

Nee denk het niet!

Komt gewoon door vuil op de zuigers..

Goed schoonmaken en smeren.

En ze hoeven toch niet helemaal terug..
als de velg maar losgelaten wordt

grtz

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » vr jan 16, 2004 8:17 pm

Faxmulder schreef:
Nee denk het niet!

Komt gewoon door vuil op de zuigers..

Goed schoonmaken en smeren.

En ze hoeven toch niet helemaal terug..
als de velg maar losgelaten wordt

grtz

smeren, waarmee dan??? finishline???

dusssss©

Gène

Bericht door Gène » za jan 17, 2004 7:41 pm

Idd waarmee?? Kan ik dat gewoon met teflon spray doen??
Beschadig ik dan niets? Pakkingen, keerringen etc.
mzzl
Gène

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » zo jan 18, 2004 12:41 pm

Nope volgens mij niet!

Ik gebruik meestal gewoon een teflon spray oid!

En mijne doen t nog prima!

suc6!

grtz!

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » ma jan 19, 2004 10:20 pm

Kan ook lucht zijn, of combi van beiden..

Controle: Trek je remgreep een heeeeeeeeel klein beetje in. Als 1 van de blokjes(zuigers) beweegt zit er geen lucht in, anders (waarschijnlijk) wel. Check je LBS voor zekerheid.

En schoon houden is nooit slecht ;)

Caramba

Bericht door Caramba » wo jan 28, 2004 7:46 pm

HS33 loopt nooit recht. De hoofdcylinder (die waar de hoofdleiding binnenkomt) is altijd sneller en gaat verder naar buiten/binnen dan de secundaire cylinder. Staat ook in de HS33 handleiding en anders heb ik het hier gelezen: http://www.execulink.com/~dtierney/wmc/ ... ntents.htm

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » wo jan 28, 2004 8:36 pm

Tis een kwaal die vrijwel alle Magura velgremmen krijgen. De zuiger idd goed schoonmaken en voorzien van een dun smeermiddel. Vervolgens herhaaldelijk de zuiger op en neer laten sjokken. De vier "geleiders" waar tussen de remblokken hangen, ook eens goed schoon maken, alle beetjes helpen.

Heb destijds ook veel zitten frotten met mijn HS33"s. Heb op het punt gestaan een klein smoorventieltje in de leiding te zetten naar de zuiger toe, die wél snel open ging. Deze dan wat afremmen. Doormiddel van het indraaien van de smoring zou je dan middels de wet van de minste weerstand de remblokken weer gelijk moeten laten uit komen.

Tegen de tijd dat ik een gepast smoorventieltje gevonden had, reed ik inmiddels al weer rond op een DeKerf met fijne Avid Arch Supreme"s, die mij nog nooit voor problemen hebben gezorgt...

bettes

Bericht door bettes » wo jan 28, 2004 9:24 pm

Draai je turbo adjuster eens terug naar de beginpositie en probeer nog eens... Maggies hebben dat blijven hangen wel meer als de blokken bijna op zijn en dus de adjuster helemaal in is...

greetz
bettes

Gène

Bericht door Gène » za jan 31, 2004 7:35 pm

Daar zit een kern van waarheid in. Mijn blokjes zijn bijna versleten. Dus dat zal het wel waarschijnlijk zijn.
mzzl
Gène

bettes

Bericht door bettes » za jan 31, 2004 8:21 pm

Read the text
<<<<<<<<< ;D

greetz
bettes

Smulbosbiker

Bericht door Smulbosbiker » vr feb 13, 2004 10:39 pm

Gène schreef:
Daar zit een kern van waarheid in. Mijn blokjes zijn bijna versleten. Dus dat zal het wel waarschijnlijk zijn.
mzzl
Gène

De plastic ring om cylindertjes kan je schuiven, zodat ze wat dichter bij de velg komen. Met nieuwe remblokken er op is een afstand van 2 a 3 milimeter van de velg verwijderd meer dan voldoende. Zo voorkom je dat de zuigertjes ver naar buiten komen.

Echte Magura remblokken zijn best wel duur. Ik heb een setje niet-originele remblokken liggen, maar nog niet gebruikt. Vorig jaar zag ik vbrakes op een bike met dezelfde remblokken, dus dat soort remblokken is niet exclusief van Magura. Deze Magura-neppers heb ik bij Antilope in Hilversum gekocht, maar ik weet nog niet of ik die kan aanbevelen.

Gène

Bericht door Gène » zo feb 15, 2004 5:03 pm

Ik heb gehoort dat de orginele magura blokken het beste zijn. De neppers zouden te snel slijten. Ik ben trouwens ook niet on tevreden over de blokken. Ze hebben het heel lang vol gehouden. Het was wel erg droog. Maar door de vele lange afdalingen in de ardenne slijten ze toch niet te snel.
mzzl
Gène

WaRLoRD

Bericht door WaRLoRD » zo feb 15, 2004 7:29 pm

[quote="DeKerf"s"]

reed ik inmiddels al weer rond op een DeKerf met fijne Avid Arch Supreme"s, die mij nog nooit voor problemen hebben gezorgt...
[/quote]

Deze remmen zijn die in nederland te koop !!!!!!

Ronald

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » zo feb 15, 2004 10:08 pm

Avid Arch Supreme worden al lang niet meer gemaakt. Te duur. Check ebay.com, daar wordt er nog regelmatig in gehandeld

Smulbosbiker

Bericht door Smulbosbiker » ma feb 16, 2004 8:40 pm

Gène schreef:
Ik heb gehoort dat de orginele magura blokken het beste zijn. De neppers zouden te snel slijten.
mzzl
Gène

De neppers voelen wat zachter aan dan de originele remblokken. Ik ga er vanuit dat ze daardoor sneller slijten. Bij bike2build kosten 4 Magurablokken 18euro, in de winkel zijn ze vaak duurder. De neppers kosten minder dan de helft, ik had ze voor €7,50. Als ze minder dan twee keer zo snel slijten dan de originele, dan kan het toch de moeite waard zijn om neppers te kopen. Natuurlijk geef ik de voorkeur aan de betere spullen op m"n bike, de neppers zijn alleen reserve voor noodgevallen.

Plaats reactie