tubeless banden
Moderator:Beheerders
Hoe moet ge ze in godsnaam opleggen, de bedoeling is dus om de twee naden tegen de velgranden te krijgen maar als ik 1 derop heb zitten en met de 2e begin dan flopt em dervanaf, wie kan mij vertellen hoe dat in godsnaam moet gebeuren
Re:tubeless banden
Ehhh, ik leg beide naden in het midden van de velg en pomp dan voor wat ik waard ben tot de band helemaal rondom in de velgrand is "geplopt", om zeker te weten of ie helemaal goed zit pomp ik de band op tot maximale druk, meestal laat ik em dan een nachtje staan, dan weet je ook zeker dat je "t goed gedaan hebt.
juist legion, zo hoort het ook en zo doe ik het ook, de randen van de band gewoon in de middennaad leggen. Om nu zeker te zijn dat de band goed floept moet je de zijkanten van de band (het rubber) goed nat inzepen en dan gaat alles vanzelf. Doe je dit niet dan kun je wel eens een rare band krijgen waar je zeeziek van wordt.
succes Beast.
succes Beast.

Ik heb problemen met een band in de velg te krijgen...
De eerste kant kan ik er wel in krijgen maar de tweede wand wil maar niet in de velg gaan. Kan het zijn dat bepaalde velgen problemen hebben met banden of andersom???
Ik heb een Hutchinson Mousquito en een Bontrager Race Lite velg (met banden van Bontrager heb ik helemaal geen probleem, en ze zijn luchtdicht!!!)
Waarom is het dan zo moeilijk met die Mouquito?!
Met zeep al geprobeerd, met bandenlichters, met de ene kant (degene die er in moet) in de bodem leggen.
IK BEN HOPELOOS!!! :-[
De eerste kant kan ik er wel in krijgen maar de tweede wand wil maar niet in de velg gaan. Kan het zijn dat bepaalde velgen problemen hebben met banden of andersom???
Ik heb een Hutchinson Mousquito en een Bontrager Race Lite velg (met banden van Bontrager heb ik helemaal geen probleem, en ze zijn luchtdicht!!!)
Met zeep al geprobeerd, met bandenlichters, met de ene kant (degene die er in moet) in de bodem leggen.
misschien is naar de fietsenwinkel gaan ?
Die kan u dat dan effe voordoen
Die kan u dat dan effe voordoen
Wacko schreef:
Ik heb problemen met een band in de velg te krijgen...
Zal ik je dan maar gerust stellen en zeggen dat "hutch zen zoon" baanden er nog het makkelijkst van allemaal op gaan....
Moet je er eens een skinny jimmy ust op leggen lekker smal... enne michelin gaat ook een stukkie moeilijker dan de rest!
Stelletje slapjanussen, ik leg alles erom heen zonder lichters of iets, da heb je nie eens nodig. Alles met het blote handje. De beste techniek is om de band met je handen erop te rollen en niet gaan duwen met je duimen.
Enne een beetje kracht zetten is niet erg, tis je moeder niet!!!!!!
Massol
Je krijgt de band niet eens op de velg? Da"s wel lastig.
Als je de tweede hiel over de velg wand tilt moet je weer even opletten dat de eerste in het (lagere) middel van de velg zit, dan is het echt een eitje.
Als je de tweede hiel over de velg wand tilt moet je weer even opletten dat de eerste in het (lagere) middel van de velg zit, dan is het echt een eitje.
gewoon band en velg goed invetten met zeepsop of tubelessvet .
Dan moet het normaal een makkie zijn , als het zo nog niet lukt moet je gewoon met twee man eens probere
Dan moet het normaal een makkie zijn , als het zo nog niet lukt moet je gewoon met twee man eens probere
-
ik heb zelf ook race lites en heb zeer slechte ervaringen met schwalbe. die passen gewoon echt niet. een collega van mij echter heeft mosquitos op zijn race lite discs en dat ging perfect. sterker nog, die hadden we er in 1 minuut op liggen nadat we ca. 2 uur bezig zijn geweest te proberen om er schwalbe black jacks op te leggen met DRIE man...
mijn mening is na al deze vervelende ervaringen: scwalbe en bonty gaan NIET samen!
panaracer ging er bij trouwens wel heel soepel op maar die gaan errug snel kapot. waarschijnlijk omdat de luchtdichte laag superdun is en aan de buitenkant zit. en ze zijn bijna niet te plakken. heb nu dus een achterband met 7 gaten die nu wel errug kort hard blijft.
mijn mening is na al deze vervelende ervaringen: scwalbe en bonty gaan NIET samen!
panaracer ging er bij trouwens wel heel soepel op maar die gaan errug snel kapot. waarschijnlijk omdat de luchtdichte laag superdun is en aan de buitenkant zit. en ze zijn bijna niet te plakken. heb nu dus een achterband met 7 gaten die nu wel errug kort hard blijft.