ketting ponzen?
Moderator:Beheerders
Kan iemand mij vertellen ,wanneer ik een ketting lospons,of ik met vastponzen weer hetzelfde pennetje kan gebruiken?
Wil nl de ketting een petroliebad geven.
Ik kan me voorstellen dat het oude pennetje een zwakke schakel wordt. ???
Bedankt ;D
Wil nl de ketting een petroliebad geven.
Ik kan me voorstellen dat het oude pennetje een zwakke schakel wordt. ???
Bedankt ;D
-
Re:ketting ponzen?
NOOIT het oude pennetje nog een keer gebruiken. Daar zijn speciale (breek-) pennetjes voor te krijgen bij je lbs.
(o, ja en het is ponSen en dit hoort in de rubriek "sleutelen").
(o, ja en het is ponSen en dit hoort in de rubriek "sleutelen").
-
mezelf ff ge-edit i.v.m. verkeerde knop sorry
Tenzij je een Sram ketting hebt, dan kan het wel omdat deze geen inkepingen hebben in de pennen...
En dit hoort inderdaad onder techniek.
En dit hoort inderdaad onder techniek.
kan wel, doe ik ook met shimano.
Heb pas een keer een ketting gebroken, dat was toen die erg versleten was.
EDIT:
was ff vergeten te vertellen dat het een sram ketting was
Heb pas een keer een ketting gebroken, dat was toen die erg versleten was.
EDIT:
was ff vergeten te vertellen dat het een sram ketting was
NOOIT doen bij shimano dit gaat zeker ,fout bij sram kan het welZAG schreef:
kan wel, doe ik ook met shimano.
als het een shimano ketting betreft: nooit twee keer dat pennetje gebruiken! het lijkt te werken maar op een kwade dag ligt je ketting onder je fiets!
beter idee (als je toch met een shimano ketting wil blijven rijden) is om zo"n quick link van sram bij je fietsenmaker te halen. kost niet de wereld en werkt ook bij 9 speed shimano kettingen! ideaal voor het regelmatig goed schoonmaken van een ketting!
succes!
enne....shimano maakt hele goede dingen maar als je over kettingen praat, is er maar een merk: ...........SRAM!
beter idee (als je toch met een shimano ketting wil blijven rijden) is om zo"n quick link van sram bij je fietsenmaker te halen. kost niet de wereld en werkt ook bij 9 speed shimano kettingen! ideaal voor het regelmatig goed schoonmaken van een ketting!
succes!
enne....shimano maakt hele goede dingen maar als je over kettingen praat, is er maar een merk: ...........SRAM!
het is nog altijd een Sram Powerlink... :-*
Sterkte taal Ruben!
okee ,ruben, foutje!
maar hoe dat handige dingetje van sram ook heet het werkt fantastisch. of het nu quicklink of powerlink heet; het werkt ""and that"s what"s counts".
maar hoe dat handige dingetje van sram ook heet het werkt fantastisch. of het nu quicklink of powerlink heet; het werkt ""and that"s what"s counts".
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Nou ook bij een SRAM gaat het pennetje steeds minder goed zitten als je hem een keer losgeponst hebt. Powerrrrrrrrrrrrrrrrrrrlink!
....................of je moet die veel te dure Rohloff Revolver pons hebben, dan is het geen probleem.
Ik rij zelf al jaren met Rohloff SLT99 kettingen en heb sinds een jaar zo"n Revolver pons.
Echt een super ding, maar of ik nog een keer zo gek zou zijn om hem te kopen......
Gelukkig gaat hij jaren mee, echt topkwaliteit!
Ik rij zelf al jaren met Rohloff SLT99 kettingen en heb sinds een jaar zo"n Revolver pons.
Echt een super ding, maar of ik nog een keer zo gek zou zijn om hem te kopen......
Gelukkig gaat hij jaren mee, echt topkwaliteit!
als je die powerrrrrrrrrlinks gebruikt van sram dan heb je die ongelooflijk dure Rohloff tool niet meer nodig! je hoeft dan namelijk niet meer te ponsen alleen de powerrrrrrrrrrrrlink in elkaar te zetten!
dus die rohloff tool kan richting Marktplaats.nl!!!
dus die rohloff tool kan richting Marktplaats.nl!!!
Never nooit dat mijn Rohloff Revolver richting marktplaats.nl gaat!
Ik rij al jeren niet meer met de crappy SRAM kettingen.
Ik rij nu altijd met Rohloff SLT99, gaat een stuk langer mee als je mij vraagt!
Ik rij al jeren niet meer met de crappy SRAM kettingen.
Ik rij nu altijd met Rohloff SLT99, gaat een stuk langer mee als je mij vraagt!
nou powerlink van sram blijft ook niet altijd zitten , was bij mij in willingen los geschoten onder aan parcour verloor ik mijn ketting gelukkig pas anders kon ik hem halen ;D.
@lies zon sram powerlink met een shimanno ketting werkt niet good :-X
en ik pons mn shimanno kettingen altijd aan elkaar ook gewwoon mee t oude pennetje en nie zon duffe breekpen want dat breekt juist ammel
en ik pons mn shimanno kettingen altijd aan elkaar ook gewwoon mee t oude pennetje en nie zon duffe breekpen want dat breekt juist ammel

Crash schreef:
en ik pons mn shimanno kettingen altijd aan elkaar ook gewwoon mee t oude pennetje en nie zon duffe breekpen want dat breekt juist ammel![]()
Lijkt me ook niet verstandig, net als je conus opzet oplossing...
-
Crash schreef:
en ik pons mn shimanno kettingen altijd aan elkaar ook gewwoon mee t oude pennetje en nie zon duffe breekpen want dat breekt juist ammel![]()
Xcuse me,maar heb met mijn powerlink op Shimano-ketting nog nooit problemn gehad hoor...ik begrijp nu ook waarom je jezelf "Crash" noemt, gezien je sleuteltechnieken

-
Past een Sram Powerlink op een gloednieuwe Shimano ketting of moet de ketting als ietsjes ingesleten zijn? Zo"n verhaal heb ik namelijk gehoord..
Zijn die Powerlinks bij een beetje LBS te verkrijgen?
V.
Zijn die Powerlinks bij een beetje LBS te verkrijgen?
V.
-
Ik gebruik ze gewoon ook op een nieuwe ketting, en ja ik haal ze gewoon bij de Local Fietsen Boer (dus niet eens ATB-speciaalzaak ofzo), kosten een eurootje of 2 geloof ik
-
ook ik doe met een shimano kettign de oude penen gebruiken, pons ze dan niet geheel door en doe ze dan andersom terug ponsen, wat is nu DE manier zoals men het echt doet?
Ik ga eens voor een sram kijken
Ik ga eens voor een sram kijken
Vandaag 3 uur bezig geweest met mijn ketting die met geen mogelijkheid meer in elkaar wil. Toen ik zo iets had van, tijd om een SRAM te kopen en we het met de hamer probeerden was er nog geen beweging in te krijgen.
SHIT-MANO is een feit. Een prettige pons helpt natuurlijk ook altijd (ipv een cheape bbb die scheef is)
JD
btw. heeft iemand goeie tips om onhandelbare kettingen te temmen?
SHIT-MANO is een feit. Een prettige pons helpt natuurlijk ook altijd (ipv een cheape bbb die scheef is)
JD
-
parktool kettingpons

JD JD JD schreef:
Vandaag 3 uur bezig geweest met mijn ketting die met geen mogelijkheid meer in elkaar wil. Toen ik zo iets had van, tijd om een SRAM te kopen en we het met de hamer probeerden was er nog geen beweging in te krijgen.
JD
Zou zeggen koop een nieuwe

- Xircuit
- Contacteer:
JD JD JD schreef:
(ipv een cheape bbb die scheef is)
JD
gelukkig, ik dacht dat ik de enigste was....