Zingende Giant
Moderator:Beheerders
Een maat van mij heeft een gaint terrago (2003 het schijfremmen model) en deze maakt een zingende geluid bij de remschijfen, teninste dat denken we want als je de achter rem iets in knijpt is het weg. Nu hebben we er dikker remschijfen in gezet eerst was het weg maar na 2 weken is het weer terug. hoe kan dit iemand ideeen ?? ???
Re:Zingende Giant
het gaat hier om mph 3 type remmen
Het ligt aan de remcylinder. DIe kan niet goed terug gaan in zijn behuizing waardoor hij tegen de schijf blijft lopen.
Oplossing:
Wiel eruit, blokken uit de remklauw, remklauw goed schoonmaken met remontvetter, en (voorzichtig) de remcylinders bewegen.
Remblokken terug erin, wiel terug erin, remblokken afstellen, fertig!!
Oplossing:
Wiel eruit, blokken uit de remklauw, remklauw goed schoonmaken met remontvetter, en (voorzichtig) de remcylinders bewegen.
Remblokken terug erin, wiel terug erin, remblokken afstellen, fertig!!
en waarom zou het dan alleen bij 25 km/h uur of harder voor komen dan ?? ???
Dat heeft dan waarschijnlijk iets te maken met materiaalfrequenties of zo denk ik. Maar er zijn hier wel mensen die je dat beter kunnen uitleggen.
Luc schreef:
Maar er zijn hier wel mensen die je dat beter kunnen uitleggen.
Wie voelt zich geroepen ???

NOOIT je klauw met remontvetter schoonmaken aub zoals d"n helle zegt....
En al zeker niet bij de remcilinders komen, kan de seals aantasten doordat het super agressief spul is!
En al zeker niet bij de remcilinders komen, kan de seals aantasten doordat het super agressief spul is!
-
Als het aan sommigen ligt hebben we werkelijkwaar OVERAL seals zitten. Heb er dusver nog geen in m"n zadel gevonden

- Xircuit
- Contacteer:
Dat geluid ken ik, dat doen de meeste MPH"s, met type 3 en hydro (type 4 is dat) in het bijzonder. Het is bijzonder iritant, maar je kunt er weinig aan doen. Houd er wel rekening mee dat het hier gaat om zelf-stellende-schijfremmen, nadat je het wiel terug hebt geplaatst duurt het even voor dat alles goed staat. Het kan dus even duren voordat het geluid weg is.
baquelappe schreef:
Als het aan sommigen ligt hebben we werkelijkwaar OVERAL seals zitten. Heb er dusver nog geen in m"n zadel gevonden![]()
Nog nooit een caliper open gehad dan???
Moet je toch eens beter kijken mocht je er nog eens eentje open zien...
-
TmFToM schreef:
[Luc schreef:
Wie voelt zich geroepen ???![]()
Als ik mij goed herinner, wordt het verschijnsel resonantie genoemd
Als u dus rijdt op u mountainbike treden er altijd trillingen op, ten gevolge van allerlei omstandigheden
Bij een bepaalde snelheid wordt dan de eigenfrequentie van het metaal van de remcilinder bereikt, deze cilinder krijgt dan een maximale uitwijking
en krijgt u dus in dit geval een mooi zingend geluid te horen
Azonic-xc-er schreef:
[TmFToM schreef:
[Luc schreef:
Wie voelt zich geroepen ???![]()
Als ik mij goed herinner, wordt het verschijnsel resonantie genoemd
Als u dus rijdt op u mountainbike treden er altijd trillingen op, ten gevolge van allerlei omstandigheden
Bij een bepaalde snelheid wordt dan de eigenfrequentie van het metaal van de remcilinder bereikt, deze cilinder krijgt dan een maximale uitwijking
en krijgt u dus in dit geval een mooi zingend geluid te horen
mooi ?? nog ander suggesties om het te verhelpen
rob_the_biker schreef:
NOOIT je klauw met remontvetter schoonmaken aub zoals d"n helle zegt....
Gewoon doen, geen paniek.
Spul is ervoor gemaakt, seals zijn er tegen bestand, zeker bij remmen met DOT.
Wordt zelfs door een aantal fabrikanten aangeraden.
Maar allesreiniger werkt ook, ik ga er van uit dat er geen vet aan de zuigers of remklauw zit, dus grof geschut zal niet nodig zijn.
MPHIII pdfje al gedownload?
Ik heb ook een Giant XTC SE4 met MPH remmen. (2003)
OOk hetzelfde probleem gehad bij hogere snelheden.
Bij mij was er een kleine hoogteslag.
Tevens heb ik hem uitgericht met 0,3 en 0,5 mm ringetjes zodat de schijf precies in het midden staat.
Er zat ook een kleinde hoogteslag in waardoor hij tegen de klauw aanliep.
Klauw gedemonteerd en met een kleine slijptol met een schijf van 115 mm (precies de ronding) inwendig een beetje weggeslepen zodat hij niet meer aanliep.
Pistons zuiver gemaakt een beetje kopervet aan de achterkant ban de blokjes (tegen het piepen) en REMMEN MAAR!
Het belangrijkste is dat de schijf exact in het midden zit.
Een heel verhaal maar hoop dat je ervanaf komt.
Groetjes, Bagger
OOk hetzelfde probleem gehad bij hogere snelheden.
Bij mij was er een kleine hoogteslag.
Tevens heb ik hem uitgericht met 0,3 en 0,5 mm ringetjes zodat de schijf precies in het midden staat.
Er zat ook een kleinde hoogteslag in waardoor hij tegen de klauw aanliep.
Klauw gedemonteerd en met een kleine slijptol met een schijf van 115 mm (precies de ronding) inwendig een beetje weggeslepen zodat hij niet meer aanliep.
Pistons zuiver gemaakt een beetje kopervet aan de achterkant ban de blokjes (tegen het piepen) en REMMEN MAAR!
Het belangrijkste is dat de schijf exact in het midden zit.
Een heel verhaal maar hoop dat je ervanaf komt.
Groetjes, Bagger
-
- Forumbeheerder
anders een beetje DOT 3 olie op je blokjes doen.

-
laat hem meedoen aan idool 2004 of "Idols" voor de ollanders
de nieuw jamai zeker welke week een andere schijf