Dura Ace V derailleur op ATB ?

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Hubert !
Dura Ace V derailleur op ATB ?

Bericht door Hubert ! » wo okt 15, 2003 3:37 pm

Kan iemand mij uitleggen waarom ik geen Dura Ace triple voorderailleur op mijn fiets (MTB) kan plaatsen (afgezien van het feit dat ik een 34.9 klemband nodig zou hebben, en die er naar mijn weten niet in DA is). Dus, door welk verschil met bijv. XT/XTR zou het niet lukken? Verschil in kooi/ maat tandbladen?
Bedankt

Hubert

DeKerfs

Re:Dura Ace V derailleur op ATB ?

Bericht door DeKerfs » wo okt 15, 2003 5:04 pm

Verschil in tandwiel/kooi... daarom niet.

baquelappe

Bericht door baquelappe » do okt 16, 2003 6:57 pm

beetje vreemd zou het ook zijn, ge zet toch ook geen slicks onder een Jeep Wrangler?

Ghostdog - X
Contacteer:

Bericht door Ghostdog - X » wo okt 22, 2003 9:18 am

baquelappe schreef:
beetje vreemd zou het ook zijn, ge zet toch ook geen slicks onder een Jeep Wrangler?

ehmm. ik denk dat de voorderailleur zo"n beetje het onderdeel is op je fiets die de minste kans op beschadigingen heeft. ik heb er al 4 jaar dezelfde lx voor derrailleur op zitten en hij doet het nog steeds prima. Dus om dat nou te vergelijken met slicks op je jeep, nee. 8)

Wytze

Bericht door Wytze » wo okt 22, 2003 10:35 am

mijn LX derailleur werkt anders prima met een 39-53 race crankstel
dus waarom niet andersom. moet je wel eentje hebben die drie bladen aan kan (of kunnen ze dat allemaal, ben niet zo thuis in de race-onderdelen)

Hubert !

Bericht door Hubert ! » wo okt 22, 2003 10:58 am

Je heb sowieso een Dura Ace triple derailleur nodig, maar bij race komt de kabel altijd van onder (downpull), dus dan zou er nog het één en ander aangepast moeten worden om de kabel van onder te laten komen..........En zo blijven we bezig.......
Gegroet

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » wo okt 22, 2003 5:05 pm

ChrisXC schreef:
Je heb sowieso een Dura Ace triple derailleur nodig, maar bij race komt de kabel altijd van onder (downpull), dus dan zou er nog het één en ander aangepast moeten worden om de kabel van onder te laten komen..........En zo blijven we bezig.......
Gegroet

so why do you ask.....?? ???

mtbfreak

Bericht door mtbfreak » wo okt 22, 2003 6:31 pm

ernie frieke had toch een dura ace v. derr op zijne velo?

Ninko

Bericht door Ninko » wo okt 22, 2003 9:30 pm

ChrisXC schreef:
Gegroet

bij veel mtb-s komt de kabel ook van beneden... ::)

legion
Contacteer:

Bericht door legion » do okt 23, 2003 3:23 pm

Wat op zich achtelijk is natuurlijk, m.i. is er op een mountainbike maar 1 plaats waar je de kabels langs kan lijden, onder de bovenbuis!
(yeah yeah yeah, er dóór is nog gaver, maar die klein die je verkoopt is just that, te klein)

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » do okt 23, 2003 4:40 pm

legion schreef:
Wat op zich achtelijk is natuurlijk, m.i. is er op een mountainbike maar 1 plaats waar je de kabels langs kan lijden, onder de bovenbuis!

De best mogelijke kabelloop is onderlangs mijns inziens... Waarom? Je kan de kabels vanaf het stuur beter en zonder scherpe bochten langs je balhoofd leggen, waardoor er minder beschadigen ontstaan en de loop gewoon beter is (frictie e.d.). Onder de onderbuis vervolgens kruisen en voila...

Helemaal top zou het dan zijn, als je nokjes op de balhoofdsbuis hebt zitten...

Dit met een goede kabel is ideaal.

binkie

Bericht door binkie » vr okt 24, 2003 6:57 am

Kruisen onder de buis? Is dat en betere oplossing dan gewoon de voorkabel links en de achterkabel rechts?. Volgens mij gaan dan op mijn fiets de kabels de buis raken.

legion
Contacteer:

Bericht door legion » vr okt 24, 2003 12:28 pm

DeKerfs schreef:
[
legion schreef:

De best mogelijke kabelloop is onderlangs mijns inziens... Waarom? Je kan de kabels vanaf het stuur beter en zonder scherpe bochten langs je balhoofd leggen, waardoor er minder beschadigen ontstaan en de loop gewoon beter is (frictie e.d.). Onder de onderbuis vervolgens kruisen en voila...

Helemaal top zou het dan zijn, als je nokjes op de balhoofdsbuis hebt zitten...

Dit met een goede kabel is ideaal.

Maar dat is wel vragen om troep in je kabels (we rijden niet allemaal met gore-tex e.d.) en niet iedereen legt zijn kabels zo strak als jou heh...

PS. kon je de kabelloop op je Epic niet customizen dan?

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » vr okt 24, 2003 5:41 pm

legion schreef:

Maar dat is wel vragen om troep in je kabels (we rijden niet allemaal met gore-tex e.d.) en niet iedereen legt zijn kabels zo strak als jou heh...

PS. kon je de kabelloop op je Epic niet customizen dan?

Jawel, dat was een compromis tussen dat geen wat ik had en wat mogelijk was op dat moment.. zou het nu anders doen, zoals op de Breezer.

Plaats reactie