Dura Ace V derailleur op ATB ?
Moderator:Beheerders
Kan iemand mij uitleggen waarom ik geen Dura Ace triple voorderailleur op mijn fiets (MTB) kan plaatsen (afgezien van het feit dat ik een 34.9 klemband nodig zou hebben, en die er naar mijn weten niet in DA is). Dus, door welk verschil met bijv. XT/XTR zou het niet lukken? Verschil in kooi/ maat tandbladen?
Bedankt
Hubert
Bedankt
Hubert
Re:Dura Ace V derailleur op ATB ?
Verschil in tandwiel/kooi... daarom niet.
-
beetje vreemd zou het ook zijn, ge zet toch ook geen slicks onder een Jeep Wrangler?
- Ghostdog - X
- Contacteer:
baquelappe schreef:
beetje vreemd zou het ook zijn, ge zet toch ook geen slicks onder een Jeep Wrangler?
ehmm. ik denk dat de voorderailleur zo"n beetje het onderdeel is op je fiets die de minste kans op beschadigingen heeft. ik heb er al 4 jaar dezelfde lx voor derrailleur op zitten en hij doet het nog steeds prima. Dus om dat nou te vergelijken met slicks op je jeep, nee.

mijn LX derailleur werkt anders prima met een 39-53 race crankstel
dus waarom niet andersom. moet je wel eentje hebben die drie bladen aan kan (of kunnen ze dat allemaal, ben niet zo thuis in de race-onderdelen)
dus waarom niet andersom. moet je wel eentje hebben die drie bladen aan kan (of kunnen ze dat allemaal, ben niet zo thuis in de race-onderdelen)
Je heb sowieso een Dura Ace triple derailleur nodig, maar bij race komt de kabel altijd van onder (downpull), dus dan zou er nog het één en ander aangepast moeten worden om de kabel van onder te laten komen..........En zo blijven we bezig.......
Gegroet
Gegroet
ChrisXC schreef:
Je heb sowieso een Dura Ace triple derailleur nodig, maar bij race komt de kabel altijd van onder (downpull), dus dan zou er nog het één en ander aangepast moeten worden om de kabel van onder te laten komen..........En zo blijven we bezig.......
Gegroet
so why do you ask.....?? ???
ernie frieke had toch een dura ace v. derr op zijne velo?
ChrisXC schreef:
Gegroet
bij veel mtb-s komt de kabel ook van beneden... ::)
Wat op zich achtelijk is natuurlijk, m.i. is er op een mountainbike maar 1 plaats waar je de kabels langs kan lijden, onder de bovenbuis!
(yeah yeah yeah, er dóór is nog gaver, maar die klein die je verkoopt is just that, te klein)
(yeah yeah yeah, er dóór is nog gaver, maar die klein die je verkoopt is just that, te klein)
legion schreef:
Wat op zich achtelijk is natuurlijk, m.i. is er op een mountainbike maar 1 plaats waar je de kabels langs kan lijden, onder de bovenbuis!
De best mogelijke kabelloop is onderlangs mijns inziens... Waarom? Je kan de kabels vanaf het stuur beter en zonder scherpe bochten langs je balhoofd leggen, waardoor er minder beschadigen ontstaan en de loop gewoon beter is (frictie e.d.). Onder de onderbuis vervolgens kruisen en voila...
Helemaal top zou het dan zijn, als je nokjes op de balhoofdsbuis hebt zitten...
Dit met een goede kabel is ideaal.
Kruisen onder de buis? Is dat en betere oplossing dan gewoon de voorkabel links en de achterkabel rechts?. Volgens mij gaan dan op mijn fiets de kabels de buis raken.
DeKerfs schreef:
[legion schreef:
De best mogelijke kabelloop is onderlangs mijns inziens... Waarom? Je kan de kabels vanaf het stuur beter en zonder scherpe bochten langs je balhoofd leggen, waardoor er minder beschadigen ontstaan en de loop gewoon beter is (frictie e.d.). Onder de onderbuis vervolgens kruisen en voila...
Helemaal top zou het dan zijn, als je nokjes op de balhoofdsbuis hebt zitten...
Dit met een goede kabel is ideaal.
Maar dat is wel vragen om troep in je kabels (we rijden niet allemaal met gore-tex e.d.) en niet iedereen legt zijn kabels zo strak als jou heh...
PS. kon je de kabelloop op je Epic niet customizen dan?
legion schreef:
Maar dat is wel vragen om troep in je kabels (we rijden niet allemaal met gore-tex e.d.) en niet iedereen legt zijn kabels zo strak als jou heh...
PS. kon je de kabelloop op je Epic niet customizen dan?
Jawel, dat was een compromis tussen dat geen wat ik had en wat mogelijk was op dat moment.. zou het nu anders doen, zoals op de Breezer.