lakscheurtje of kader?

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
El Florio
lakscheurtje of kader?

Bericht door El Florio » di okt 14, 2003 4:48 pm

Ik was mijn koersfietske aan "t klaarmaken voor zijn winterslaapje en nu viel mij dit ineens op.
De lak voelt nog wel glad aan, dus ik denk dat het onder de lak zit. Zou dit een probleem kunnen worden? "t Is een stalen kader, vandaar dat ik wat schrik had van de bruinige kleur (roest?).

Afbeelding

DeKerfs

Re:lakscheurtje of kader?

Bericht door DeKerfs » di okt 14, 2003 4:57 pm

Aan de 2 lijnen te zien (boven langs de verbindingsnaad van de achtervork ook nog 1) , zou ik zeggen dat ie aan het scheuren is. Opzich geen probleem.. want het mooie is dat staal uitstekend te reperaren is. Ben zelf nu ook bezig met zo"n projectje ;)

Wat betreft roestkleur... denk dat je dat niet snel zult krijgen.. roestvorming in een scheur, zeker als de laklaag nog dicht lijkt te zijn.

Wat voor frame is het, merk/type en weet je iets over het buismateriaal??

El Florio

Bericht door El Florio » di okt 14, 2003 5:41 pm

"t Is een Invicta frame. Dat is eigenlijk alles wat ik erover weet. Ik weet dat de eerste eigenaar het meegebracht heeft uit Italië.

Er staan ook nergens nrs. of logo"s in gegevraveerd. Ik heb eigenlijk ook nog nooit een andere Invicta fiets gezien.

BLRacing

Bericht door BLRacing » di okt 14, 2003 6:26 pm

Ik denk dat de lak aan het scheuren is. Mijn racefiets heeft daar ook last van, Columbus alutron met poedercoating. Fietsenmakers zegt dat er niets aan de hand is want de poedercoat is niet erg elastisch dus kunnen deze scheurtjes voorkomen.
Ik zou toch even naar een fietsenmaker stappen en er naar laten kijken, in de hoop dat hij je niet iets aansmeerd ;D ;)

Zand er over

Bericht door Zand er over » di okt 14, 2003 7:06 pm

ik denk ook dat het alleen de lak is, zeker gezien de richting van de horizontale scheur.. deze loopt niet over een las. frames van staal torderen wat meer, als de lak niet goed mee buigt dan scheurt het.

binkie

Bericht door binkie » wo okt 15, 2003 11:25 am

zit je zadelpen toevallig net even diep in de zitbuis?

El Florio

Bericht door El Florio » wo okt 15, 2003 6:44 pm

Ja, 6 cm zadelpen in de buis. ::) Vind je dat persoonlijk ook niet een beetje te weinig?

BLRacing

Bericht door BLRacing » wo okt 15, 2003 9:56 pm

Dat is voldoende hoor, vooral voor een racefiets omdat je toch veel minder hefboomwerking hebt met een zadelpen in een racekader.

Plaats reactie