Stel knop afgebroken vork
Moderator:Beheerders
Ik ben stom geweest en heb mijn plastic stelknop van de linker vorkpoot afgebroken. Nu zit er dus nog enkel schroefdraad in de vork.
Ik heb gisteravond geprobeert wat weg te slijpen met een dremel slijpmachientje. Ja ik heb gelet op de schroefdraad van de vork.
Maar dat weg slijpen wil niet egt vlotten. Het is nogal tijdrovend omdat ik met de draad mee moet. Het is nogal stevig erin geklemt. Ook duwt de stalen veer onder tegen de knop aan. Ik heb het hele stelmechanisme weg geslepen.
Weet nog iemand wat tips of heeft iemand het zelfde mee gemaakt??
Het betreft een Judy sl uit 2001. Weet ook iemand of die knoppen nog wel leverbaar zijn? Ik vermoed van wel maar moet het onderdeel dan van de verdeler komen? Ik ga hem sowieso morgen naar de lbs brengen want volgens mij is de olie toe aan verversing plus er zit plastic slijpsel in.
Laat me snel wat weten
Gène
Ik heb gisteravond geprobeert wat weg te slijpen met een dremel slijpmachientje. Ja ik heb gelet op de schroefdraad van de vork.
Maar dat weg slijpen wil niet egt vlotten. Het is nogal tijdrovend omdat ik met de draad mee moet. Het is nogal stevig erin geklemt. Ook duwt de stalen veer onder tegen de knop aan. Ik heb het hele stelmechanisme weg geslepen.
Weet nog iemand wat tips of heeft iemand het zelfde mee gemaakt??
Het betreft een Judy sl uit 2001. Weet ook iemand of die knoppen nog wel leverbaar zijn? Ik vermoed van wel maar moet het onderdeel dan van de verdeler komen? Ik ga hem sowieso morgen naar de lbs brengen want volgens mij is de olie toe aan verversing plus er zit plastic slijpsel in.
Laat me snel wat weten
Gène
Re:Stel knop afgebroken vork
gij hebt precies niet veel geluk den laatsten tijd met uw mtb"s :"(
Daar sla je inderaad de spijker op z"n kop.
Maar ut euvel is al verholpen. Ik heb de oude stelknop uit de vork gekregen. Ik heb zowat de hele knop eruit geslepen. Gelukkig heb de schroefdraad gespaart en morgen ga ik maar een nieuwe stelknop bestellen en de vork voor een revisie brengen. Nu maar hopen dat het me niet weer gebeurt.
mzzl
Gène
Maar ut euvel is al verholpen. Ik heb de oude stelknop uit de vork gekregen. Ik heb zowat de hele knop eruit geslepen. Gelukkig heb de schroefdraad gespaart en morgen ga ik maar een nieuwe stelknop bestellen en de vork voor een revisie brengen. Nu maar hopen dat het me niet weer gebeurt.
mzzl
Gène
Hoe lang duurt dat ongeveer als zoiets opnieuw wordt besteld. Ik heb mijn lbs gebeld en hij vermelde mij dat er nog een geval was geweest en deze heeft een jaar kunnen wachten. Nou zolang kan ik niet zonder bike. Wat moet ik doen?? Zal ik een starre vork kopen of maar gelijk een nieuwe en de oude als reserve houden??
Ik kan nu niks meer :"(
mzzl
Gène
Ik kan nu niks meer :"(
mzzl
Gène
IK was zo´n geval en heb (thank God) een "oude" Judy SL ´99 alu stelknop weten te bemachtigen bij Moniques bikeshop, zag er nog beter uit ook en draaien veel soepeler. Ik wacht nu al 2 jaar op die knop die besteld is.... Je zou eens kunnen bellen naar Rijwielpaleis Bilthoven (die mij ook al 2 jaar moet bellen wanneer de leverdatum is) of zij al iets binnen hebben (die van mij dus).
Dit zijn die "oude" adjusters:

BTW: aan Vertex heb je minder dan niks
Erikje
Dit zijn die "oude" adjusters:

BTW: aan Vertex heb je minder dan niks
Erikje
Ik geloof trouwens niet dat het via vertex ging maar via specialized. Nu heb ik gelukkig altijd vrij snel mijn spul gekregen van specialized. Nou ja bijna altijd ik heb twee maanden langer moeten wachten toen ik mijn fiets had besteld. Ik heb toen wel een amerikaans model gekregen. Maar ja dat frame was kut gespoten. Nu is dus mijn vork naar de galemieze.
Maar oudere stelknoppen werken ook?
mzzl
Gène
mzzl
Gène
Gène schreef:
Beter, en het valt te betwijfelen of dit garantie werk wordt..... met welk aanhaalmoment zijn ze vastgezet?
Erikje
Aanhaalmomenten??
Al eens gehoord van de ingebouwde momentsleutel die op dit moment zeker verkeerd stond afgesteld.
Nee garantie hoef ik niet te vragen maar dat heb ik ook niet gedaan.
Ik wil alleen weten hoelang dat ongveer gaat dueren, want als het waar is dat de levering slecht is, hoef ik daar niet op te wachten.
Dan koop ik liever gelijk een nieuwe
mzzl
Gène
Al eens gehoord van de ingebouwde momentsleutel die op dit moment zeker verkeerd stond afgesteld.
Nee garantie hoef ik niet te vragen maar dat heb ik ook niet gedaan.
Ik wil alleen weten hoelang dat ongveer gaat dueren, want als het waar is dat de levering slecht is, hoef ik daar niet op te wachten.
Dan koop ik liever gelijk een nieuwe
mzzl
Gène