Komt ie:
Wat ik heb, een Crossmax SL wiel. De velg en het ventiel zijn dus beide lichtdicht.
Ik wil graag eens wat knutselen met een soort van NoTubes systeem. Het gaat mij er niet om, om met dit systeem jaren te blijven rijden en dat het 100% moet werken, maar wil er gewoon eens mee experimenteren en ervaring ermee op te doen.
Ik zat te bedenken dat ik alleen een NIET tubeless band en siliconen spray nodig heb. Je doet de band erom en laat een bepaalde hoeveelheid siliconen in de buitenband lopen. Band erom en pompen maar. Maar.. welke spray en in welke hoeveelheid? Iemand nog tips of opmerkingen?
V.
//Edit: Waar is deze spray te koop?
NoTubes immitatie
Moderator:Beheerders
Re:NoTubes immitatie
wat heeft het voorn nut om de siliconen spray erin te doen? De lucht gata er in het begin toch net zo hard weer uit als in??
- @sph@ltdude
- Contacteer:
ZAG schreef: wat heeft het voorn nut om de siliconen spray erin te doen? De lucht gata er in het begin toch net zo hard weer uit als in??
Vandaar die siliconenspray...... om de buitenband luchtdicht te maken....
Waarom niet gewoon een tubeless bandje kopen.
Ik heb er geen ervaring mee, wel weet ik dat durfduivel_deluxe (maar die post hier al zo lang niks) het een tijdje geleden met zijn Ksyriums wilde proberen. Is niet gelukt. Hij had het gelezen in een amerikaans of brits blaadje, die hadden dus ook geprobeerd met een of ander snot een gewone band als tubeless te gebruiken, dat was bij hun ook niet echt lekker gelukt geloof ik.
Op het mtb-sport.nl forum zijn wel enkele wedstrijdrijders die hun eigen mengseltje van latex en water toelichten..
@ Asphaltdude: GEWICHT!, rolweerstand, rotationeel gewicht....
En met siliconenspray bedoel je zeker geen smeermiddel? :P
En met siliconenspray bedoel je zeker geen smeermiddel? :P
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Brum schreef:
Inderdaad, tubeless banden zijn zwaarder dan gewone! Maar zal dat niet een reden hebben? Dat als je ze lichter maakt ze het niet meer zo goed doen?????
-
asphaltdude on the rocks schreef:
Inderdaad, tubeless banden zijn zwaarder dan gewone! Maar zal dat niet een reden hebben? Dat als je ze lichter maakt ze het niet meer zo goed doen?????
Het gewicht van een tubeless band is groter omdat een tubeless band lucht MOET vasthouden. Daardoor moet het rubber ook dikker zijn. De rand voor in de velg is, meen ik, ook dikker.
V.