Manitou supernova
Moderator:Beheerders
volgens mij kan de veerweg van deze vork minimaal 1cm verlengd worden. dit is de ruimte die "over" is tussen het einde van de glijbus en het begin van de binnenpoten. iemand ervaring of tips?
-
- Forumbeheerder
Re:Manitou supernova
Valt hij dan niet uit elkaar ;D ;D. Hij moet wel wát overlap hebben toch?
bikeright sucks, die reageren niet op email
-
- Forumbeheerder
druk in de weer die jongens, al gebeld?
RECTIFICATIE: toeval of niet maar Bikeright heeft vanochtend mijn email naar volle tevredenheid beantwoord!
Ik heb echter zelf ontdekt dat er een kortere elastomeer in zit dus ik bestel een langere elastomeer en win ongeveer 15mm veerweg
Ik heb echter zelf ontdekt dat er een kortere elastomeer in zit dus ik bestel een langere elastomeer en win ongeveer 15mm veerweg
de elastomeer was niet te kort. wel de glijstang welke uit de binnepoot komt. deze nu met 12mm verlengt en het werkt. vork is nu weer de originele 120mm. nog steeds overlap op de glijbus. vork lijkt beter aan te voelen, nu uurtje mee gefietst.
Niet te gauw zeggen dat Bikeright sucks dan.... ze hebben meer fietsonderdelen te onderhouden dan mailtjes terug te sturen .Lijkt mij, en daar verdienen ze hun geld mee.Een reactie binnen twee dagen lijkt me netjes van zo"n bedrijf.
voor het verlengen van de veerweg geen eer voor bikeright, dat heb ik zelf gedaan!
Houd er wel rekening mee dat als je de veerweg van een vork verlengd, of wel de top out eruit halen het risico loopt je rebound seal op te blazen.
ik ga ervan uit dat het teurg brengen van de vork naar de originele veerweg geen probleem is. Maar wel bedankt voor de tip hier had ik niet aangedacht.