nieuwe Rock Shox Boxxer veert niet... blokkering??
Moderator:Beheerders
- Ghostdog - X
- Contacteer:
heey peeps,
Ben mn Diesel in elkaar aan het zetten en kom dr nu achter dat de boxxer niet inveert. De binnenpoten drukken alleen de seal 1mm naar beneden maar verder gaan ze niet. Heel raar. MOet je voor gebruik eerst ergens een blokkering weghalen ofzo?
adios, Jop
Ben mn Diesel in elkaar aan het zetten en kom dr nu achter dat de boxxer niet inveert. De binnenpoten drukken alleen de seal 1mm naar beneden maar verder gaan ze niet. Heel raar. MOet je voor gebruik eerst ergens een blokkering weghalen ofzo?
adios, Jop
Re:nieuwe Rock Shox Boxxer veert niet... blokkering??
Een blokkering lijkt me sterk. Een maat van me heeft dat een keer met een Judy gehad. Bij Vertex zei men dat dit komt omdat het nog moet inlopen, hij moest er maar eens wat meer gewicht achter zetten. Nou, als een persoon van 120 Kg het niet ingeveerd krijgt klopt er iets niet, en dat was ook zo. Bij RS had men de bushings er verkeerd ingezet, dat zou dus nooit gaan werken. Misschien is dat hier ook het geval.
-
ja man, die is kapot.....
nieuwe kopen
;D
bij mijn boxxer was dat ook, als hij alng had stil gestaan zat hij ook ff vast, en hij werkte het best als het regende, en als het koud was zat hij ook geblokkeerd..
echt waar
nieuwe kopen
;D
bij mijn boxxer was dat ook, als hij alng had stil gestaan zat hij ook ff vast, en hij werkte het best als het regende, en als het koud was zat hij ook geblokkeerd..

-
- Forumbeheerder
terug ermee. Warranty of da ze m zelf maar induwen dan. Als er iets dicht zit en t breekt af ben jij t nog geweest.
Tip 2 : hierrrrrr
Tip 2 : hierrrrrr
- Ghostdog - X
- Contacteer:
als je een keer of wat probeert hem in te veren komt hij op een gegeven moment los en veert hij goed. maar de volgende dag zit hij weer vast. is er dan iets verkeerd gemonteerd ofzo?? ik heb er nog geen meter mee gereden

-
- Forumbeheerder
Staat je oliepeil goed?
Correcte olie erin?
Wat ik meegemaakt heb is dat ie inderdaad vast lijtk te staan, maar als je een aantal keeren traag, en zacht inpompt dat ie na een keer of 5 a 10 pompen mooi los komt. Alsof de dempingskanalen moeten vollopen. Tijdens t rijden nooit een probleem, het klonk ook niet alsof er iets schuurde. Maar heb nooit geweten wat het precies was.
Correcte olie erin?
Wat ik meegemaakt heb is dat ie inderdaad vast lijtk te staan, maar als je een aantal keeren traag, en zacht inpompt dat ie na een keer of 5 a 10 pompen mooi los komt. Alsof de dempingskanalen moeten vollopen. Tijdens t rijden nooit een probleem, het klonk ook niet alsof er iets schuurde. Maar heb nooit geweten wat het precies was.
- Ghostdog - X
- Contacteer:
this is not BF schreef:
dat is dus excact wat ik heb. na 10x pompen doet ie het wel goed. Jij hebt hier dus gewoon mee doorgereden zonder problemen?
adios, JOp
-
- Forumbeheerder
ja.
mijn vermoeden was dat t olie nivo gewoon iets te laag staat. Zal t s navragen bij Tim F. Will keep you posted.
mijn vermoeden was dat t olie nivo gewoon iets te laag staat. Zal t s navragen bij Tim F. Will keep you posted.
-
- Forumbeheerder
antwoord van Tim:
The bottom out pad might be sucking up into one of the dampers. If you
remove the fork & push each leg individually you can see if this is the
problem (this problem has started to show up in the last couple of months &
we now fit revised bottom out pads during service/tuning work) The other
thing it could be is the compression valve has failed.
hiermee kan je beginnen zoeken, alhoewel ik de laatste optie ni geloof want dan zou ie nog altijd niet goed werken na die 20 keer pompen.
The bottom out pad might be sucking up into one of the dampers. If you
remove the fork & push each leg individually you can see if this is the
problem (this problem has started to show up in the last couple of months &
we now fit revised bottom out pads during service/tuning work) The other
thing it could be is the compression valve has failed.
hiermee kan je beginnen zoeken, alhoewel ik de laatste optie ni geloof want dan zou ie nog altijd niet goed werken na die 20 keer pompen.
- Ghostdog - X
- Contacteer:
- Ghostdog - X
- Contacteer:
eey BF nog ff een vraagje over TF. hoe stuur jij je vork daarnaartoe op? spreek je eerst iets af met hem en dan verzekerd of aangetekend opsturen oid?
groeten, Jop
groeten, Jop
Alle instructies staan op www.tftunedshox.com!
Ik heb vorig jaar ook me boxxer opgestuurd na eerst contact via e-mail gehad te hebben met Tim.
Ik heb vorig jaar ook me boxxer opgestuurd na eerst contact via e-mail gehad te hebben met Tim.