Hallo ik heb een vraagje over de Julie schijfrem van magura ,
ik heb die op mijn nieuwe santos maar ze hebben er de schijven van de Marta op gegegooid ( niet slecht zou je denken) maar achter loopt die aan
en ik weet niet of je dit zelf makkelijk kan afstellen of is de Marta schijf gewoon iets dikker dan de gewone Julie schijf en moet ik terug naar Santos om dit te laten afstelen
afstellen schijfrem
Moderator:Beheerders
Re:afstellen schijfrem
Goed uitspaceren zou bij een nieuwe rem goed moeten zijn. Duw even met een brede platbek je 2 zuigers in hun uiterste positie terug in de caliper. Monteer je caliper losjes (schroeven beetje aandraaien, geen spanning erop). Doe nu een stiek om je remhendel/stuur (zodat hij remt). Als het goed is zetten beiden zuigers evenveel uit en staat je schijf nu precies in het midden van je caliper. Je kunt nu de ruimte tussen klauw en frame opvullen met vulringetjes.
ps. Ik neem aan dat ze bij Santos je padden hebben gevlakt?
ps. Ik neem aan dat ze bij Santos je padden hebben gevlakt?
ehhh hoe kom ik erachter of ze mijn remmen hebben gevlakt ??
Neem aan dat ze dat wel gedaan hebben.. Hoe zie je dat: gewoon kijken of er materiaal was is bij de discmounts, als ze wat lager liggen als het materiaal eromheen en het is mooi egaal in een rondje weggehaald.. Dan zijn ze er waarschijnlijk wel met een Gnann"o"mat eroverheen gegaan....
-
tip, wellicht overbodig: remschijf goed schoonmaken is key! Goed ontvetten met alcohol en je bent de man!

en nu zonder aanlopen