afstellen

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Pino
Re:afstellen

Bericht door Pino » vr jul 23, 2004 8:20 am

En in Apeldoorn kan ik je waarschijnlijk helpen.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » vr jul 23, 2004 9:53 am

in Alkmaar lukt het mij ook wel

dusssss©

lexus

Bericht door lexus » vr jul 23, 2004 11:45 am

kom hooguit naar Montferland,Rheden noordroute en oost route,Ik vind de hulp super maar kan deze boerelul het zelf niet?Nee waarschijnlijk niet. :(
Ik hou het in de gaten en hou jullie op de hoogte,ga dit weekend weer alle kabels vervangen ???
Zeer bedankt Lexus

twanos

Bericht door twanos » ma jul 26, 2004 7:20 pm

Vind je verhaal raar om aan te horen..ben zelf geen "super" klusser voor mun bike.....maar heb altijd alles (beh,. vork) monteert incl. kabels e.d. duurde natuurlijk wel errug lang maar na een hoop gekut en gegodvert schakelt mijn bike nu beter dan ooit......................zou toch een lbs of iets derg. raadplegen as je ut echt opgelost wilt hebben ?????

Zou je probleem zo niet kunnen plaatsen

probeer eens een setje andere shifters (kleine moeite toch ??), lijkt me de enige optie............succes

Watje

Bericht door Watje » ma jul 26, 2004 8:03 pm

Indien je kabels onderaan je bracket passeren in een kunsstof kabelgeleidinkje, bestaat de kans dat deze ingesleten is en zo je shifting-proces verstoort.

Dit is bij mij althans het geval geweest.

Groeten,
Bart

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » di jul 27, 2004 12:26 pm

Woon zelf in Zutphen kan eventueel wel een keer naar je bike kijken. Normaal is het zo dat als je alle kabels vervangen hebt het probleem zich niet meer voor mag doen. Het kan dan hooguit nog aan de afstelling liggen. Verder nog een truukje je kunt het laatste stukje buitenkabel bij de achter derrailleur vervangen door een buitenremkabel(die is ruimer qua diameter) en een goretex hoesje over de binnenkabel trekken daar ter plaatse. Vergeet niet dat met een Shimano derrailleur de kabel een bocht van 180 graden moet maken en zo verminder je de (wrijvingsweerstand)weerstand. Tevens krijg je zo minder vuil tussen je kabels. Vooral achter ben je hier meer gevoelig voor. Maar dit mag op zich niet het probleem zijn zonder dit truukje moet hij het ook doen. Kwestie van nieuwe kabels, afstellen, derr. controleren, veerspanning derr. controleren en hij moet het doen. :)

Plaats reactie