Balhoofd verwijderen

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Sjase
Contacteer:
Re:Balhoofd verwijderen

Bericht door Sjase » vr feb 06, 2004 6:20 pm

Dat ziet er wel heel strak uit zeg, de structuur van het carbon is ook erg goed zichtbaar. Klasse hoor :).

Overigens lijkt het me niet goed als een balhoofd zo los zit dat je "m met de hand erin kan drukken. Er komen heel wat krachten op zo"n kort stukje buis en misschien kan door zo"n los balhoofd de boel wel gaan uitlubberen ofzo :?.

stepper

Re:Balhoofd verwijderen

Bericht door stepper » vr feb 06, 2004 6:47 pm

Sjase schreef:
Dat ziet er wel heel strak uit zeg, de structuur van het carbon is ook erg goed zichtbaar. Klasse hoor :).

Overigens lijkt het me niet goed als een balhoofd zo los zit dat je "m met de hand erin kan drukken. Er komen heel wat krachten op zo"n kort stukje buis en misschien kan door zo"n los balhoofd de boel wel gaan uitlubberen ofzo :?.

Als je een balhoofdmaat hebt van 34,00mm heb je met de meeste balhoofdstellen ongeveer 0.1 mm perspas.
Omdat veel stellen van alu zijn en maar voor een klein gedeelte dragen kun je mits je een paar stevige handen hebt het grootste deel naar binnen duwen.
De rest gewoon met twee plankjes en een draadstang.
Wat dat lijmen betreft, dat doe ik zo ongeveer dagelijks voor mijn vak.
Dit is echt ongelofelijk sterk.
Als v.b. Ik heb voor een ligfietser een Dura Ace octalink as door gestoken ,20 mm in gekort, en daarna met een inwendige bus verlijmd,. Dit blijft dus gewoon heel.
Er zijn meer lijmen dan loctite borgmiddel hoor. ;) ;)

Plaats reactie