Vork zandstralen en poedercoaten
Moderator:Beheerders
Aangezien de vork die ik eigenlijk graag in mijn nieuwe frame wil plaatsen niet in de gewenste kleur te krijgen is, denk ik er over na om deze te zandstralen en matzwart te laten poedercoaten.
Heeft iemand hier ervaring mee of iemand kent die er ervaring mee heeft?
Dan zou ik graag willen weten of dit mogelijk is ja of nee en waarom niet?
Het betreft de nieuwe RS Pike RCT3 dual position air vork.
Mvg,
Mike
Heeft iemand hier ervaring mee of iemand kent die er ervaring mee heeft?
Dan zou ik graag willen weten of dit mogelijk is ja of nee en waarom niet?
Het betreft de nieuwe RS Pike RCT3 dual position air vork.
Mvg,
Mike
Re: Vork zandstralen en poedercoaten
niet doen. Je moet de hele vork slopen, de onderpoten zijn magnesium dus je mag aannnemen dat RS heel goed heeft nagedacht over de coating om corrosie tegen te gaan, en zouden ze nog recht zijn als ze bij een poedercoatboer in de oven hebben gehangen? En wordt ALLES deugdelijk afgeplakt?Mike155 schreef:Aangezien de vork die ik eigenlijk graag in mijn nieuwe frame wil plaatsen niet in de gewenste kleur te krijgen is, denk ik er over na om deze te zandstralen en matzwart te laten poedercoaten.
Heeft iemand hier ervaring mee of iemand kent die er ervaring mee heeft?
Dan zou ik graag willen weten of dit mogelijk is ja of nee en waarom niet?
Het betreft de nieuwe RS Pike RCT3 dual position air vork.
Mvg,
Mike
Als je wat wil zou ik de vork in elkaar laten zitten, seals liften cq alles netjes afplakken, schuren en natlakken
/Marten
-
- Berichten:59
- Lid geworden op:do aug 12, 2010 7:13 am
- Locatie:Losser
Ik ben bezig met het opbouwen van een nieuw Meta SX frame, dus er is nog geen vork en moest dus een keuze maken.
Mijn keuze lag in eerste instantie tussen een talas 34 of de Pike dual position air, ivm de korte onderhoudstermijnen en een toch wat hogere aankoopbedrag is mijn keuze toch gevallen op de Pike (die overigens nog eens 200gr lichter is).
Al bij al dus geen nieuwe onderpoten.
Mijn keuze lag in eerste instantie tussen een talas 34 of de Pike dual position air, ivm de korte onderhoudstermijnen en een toch wat hogere aankoopbedrag is mijn keuze toch gevallen op de Pike (die overigens nog eens 200gr lichter is).
Al bij al dus geen nieuwe onderpoten.
Ik bedoelde onderpoten spuitrn bij wecb,pardonMike155 schreef:Ik ben bezig met het opbouwen van een nieuw Meta SX frame, dus er is nog geen vork en moest dus een keuze maken.
Mijn keuze lag in eerste instantie tussen een talas 34 of de Pike dual position air, ivm de korte onderhoudstermijnen en een toch wat hogere aankoopbedrag is mijn keuze toch gevallen op de Pike (die overigens nog eens 200gr lichter is).
Al bij al dus geen nieuwe onderpoten.
http://www.pinkbike.com/u/wecustomizebikes/
Mocht je ze nog niet kennen.
Nee ik kende ze inderdaad nog niet, bedanktBQDHFR schreef:Ik bedoelde onderpoten spuitrn bij wecb,pardonMike155 schreef:Ik ben bezig met het opbouwen van een nieuw Meta SX frame, dus er is nog geen vork en moest dus een keuze maken.
Mijn keuze lag in eerste instantie tussen een talas 34 of de Pike dual position air, ivm de korte onderhoudstermijnen en een toch wat hogere aankoopbedrag is mijn keuze toch gevallen op de Pike (die overigens nog eens 200gr lichter is).
Al bij al dus geen nieuwe onderpoten.
http://www.pinkbike.com/u/wecustomizebikes/
Mocht je ze nog niet kennen.
Zoals J.BL al zegt, ga voor de solo air, de optie om je vork lager te zetten ga je toch niet gebruiken. Heb zelf deze optie bij een vroegere lyrik van me gehad, nooit gebruikt, zelfs niet voor xc. Nu een bos deville met 170mm, daar mis ik die optie ook helemaal niet.
Vind het persoonlijk ook maar een wazige/kl*te houding geven als je de vork in lagere positie zet. De enduro frames zijn daar gewoon niet voor gebouwd, zelfs met klimmen geeft dit voor mij geen fijne houding.
Vind het persoonlijk ook maar een wazige/kl*te houding geven als je de vork in lagere positie zet. De enduro frames zijn daar gewoon niet voor gebouwd, zelfs met klimmen geeft dit voor mij geen fijne houding.
Life begins at the end of your comfortzone.
@ Tuup J bedankt voor je mening/bevindingen, dit heeft mij doen besluiten het "dual position" achterwege te laten.
Een andere vraag, zodat ik niet het zoveelste onderwerk mbt BB's en Cranks open:
Bij Cranksets worden voornamelijk 2 Lengte/breedte maten weergegeven (lees; cranklengte en lagerbreedte) nu is de cranklengte 100% helder en weet ik dat de lagerbreedte gerelateerd is aan je BB pot.
Echter waar worden de maten: 68,73 en 83 op berust? Word dit gemeten als binnen-/buitenmaat lagers? Of wordt dit gemeten op hart lager- hart lager?
Nu heb ik een Pressfit BB92 bottombracket en heb ik navraag gedaan op de bikemotion beurs wat voor lagerbreedte ik nemen moest en kreeg daar te horen dat ik dat 73 de juiste maat is,echter kon hij dit antwoord niet onderbouwen waarom dit zo is.? Of moet ik soms de kettinglijn hanteren?
Een andere vraag, zodat ik niet het zoveelste onderwerk mbt BB's en Cranks open:
Bij Cranksets worden voornamelijk 2 Lengte/breedte maten weergegeven (lees; cranklengte en lagerbreedte) nu is de cranklengte 100% helder en weet ik dat de lagerbreedte gerelateerd is aan je BB pot.
Echter waar worden de maten: 68,73 en 83 op berust? Word dit gemeten als binnen-/buitenmaat lagers? Of wordt dit gemeten op hart lager- hart lager?
Nu heb ik een Pressfit BB92 bottombracket en heb ik navraag gedaan op de bikemotion beurs wat voor lagerbreedte ik nemen moest en kreeg daar te horen dat ik dat 73 de juiste maat is,echter kon hij dit antwoord niet onderbouwen waarom dit zo is.? Of moet ik soms de kettinglijn hanteren?
Bij Pressfit BB92 zitten de lagers aan de binnenkant van de bracket geperst. Bij 68, 73 en 83 (en 100 zelfs) heb je buiten- (grote holle as welke vast zit aan een crankarm) of binnenboord (vierkant, ISIS, octalink) lagers welke met schroefdraad in het bracket zitten. De cranks voor 68/73mm met buitenboordlagers zijn hetzelfde als voor BB92 en de meeste andere pressfit maten. De breedte van het geheel inclusief lagers komt overeen. Bij BB30 heb je alleen een oversized as en er is nog een verschil tussen Shimano en SRAM cranks. Welke crankset je gaat gebruiken bepaalt dus welke as je nodig hebt bij BB92 i.v.m. de diameter van de as.