demontage veltec DH voornaaf 2008/2009
Moderator:Beheerders
Heb hier op het forum een SX trail uit 2008 gekocht met daarin veltec DH wielen. In de lagers van de voornaaf zit een tik en ik wil de naaf dus demonteren, maar zie geen ringetjes waarmee de 20mm bussen in de naaf op hun plek worden gehouden. Iemand enig idee hoe ik bij de lagers kom? Op de site van veltec staat 0,0 tech support... 

Ik zou denken eens goed trekken?
Met behulp van je as kan het nog beter werken, deze er in steken voor zo'n 1 cm ongeveer, met andere woorden, de lengte van je dop ongeveer.
En dan knikje geven, springen ze er hopelijk uit.
Mijn Specialized-naaf die ik eens had ging namelijk ook zo het best open.
Met behulp van je as kan het nog beter werken, deze er in steken voor zo'n 1 cm ongeveer, met andere woorden, de lengte van je dop ongeveer.
En dan knikje geven, springen ze er hopelijk uit.
Mijn Specialized-naaf die ik eens had ging namelijk ook zo het best open.
S-Works Epic '11 - Specialized Enduro '10 - Demo '08
veltecs
Het kapje zit voor het lager, van de buitenkant gezien. Het risico dat een nieuwe lager niet meer past is denk ik niet zo groot, omdat je een evt. beschadiging niet zo diep maakt. Ik heb dit weekend geen tijd om ernaar te kijken, maar misschien moet ik maar weer een lagertrekker aanschaffen en het lager en kapje in 1x verwijderen.
Ben helaas jaren geleden zo stom geweest om heel veel van mijn gereedschap te verkopen voor belachelijk weinig geld omdat ik een tijdje naar de USA ging, anders had ik zo'n ding nog wel gehad
Ben helaas jaren geleden zo stom geweest om heel veel van mijn gereedschap te verkopen voor belachelijk weinig geld omdat ik een tijdje naar de USA ging, anders had ik zo'n ding nog wel gehad