is een gewone Gamma 10mm moer sterk genoeg voor een dirtbike

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
JGD
is een gewone Gamma 10mm moer sterk genoeg voor een dirtbike

Bericht door JGD » zo jul 22, 2012 11:47 am

Hallo iedereen,

even een vraag:
ik heb een Banshee, lompe dirt/bmx-achtige fiets met een achter as van 10mm.

die de asmoeren zouden voor het mooi wel eens vervangen kunnen worden (draad is nog goed maar de borg-kant is helemaal stuk gedaaid en verwrongen etc).

geldt hier: gewoon ff 2 moeren bij de Gamma (oid) halen of hebben duurdere wielsets ook echt een speciale kwaliteit moeren en draai ik " goedkope rommel" snel kapot?
er zaten natuurlijk moeren bij het wiel toen ik hem kocht en het was een set van 250 euro.

en, als gewone moeren niet van voldoende kwaliteit zijn, waar koop ik dan eens 2 goede kwaliteit 10 mm asmoeren?

Thanx!
neen

marten

Re: is een gewone Gamma 10mm moer sterk genoeg voor een dirt

Bericht door marten » zo jul 22, 2012 6:22 pm

JGD schreef:Hallo iedereen,

even een vraag:
ik heb een Banshee, lompe dirt/bmx-achtige fiets met een achter as van 10mm.

die de asmoeren zouden voor het mooi wel eens vervangen kunnen worden (draad is nog goed maar de borg-kant is helemaal stuk gedaaid en verwrongen etc).

geldt hier: gewoon ff 2 moeren bij de Gamma (oid) halen of hebben duurdere wielsets ook echt een speciale kwaliteit moeren en draai ik " goedkope rommel" snel kapot?
er zaten natuurlijk moeren bij het wiel toen ik hem kocht en het was een set van 250 euro.

en, als gewone moeren niet van voldoende kwaliteit zijn, waar koop ik dan eens 2 goede kwaliteit 10 mm asmoeren?

Thanx!
kun je schudden, achterasmoeren hebben fijne metrische draad of een rare inchmaat, ga je echt niet vinden in de bouwmarkt
/Marten

didadunlop

Bericht door didadunlop » ma jul 23, 2012 9:06 am

Gewoon langs een goede ijzerboer gaan met de as. Niet de gamma dus maar een speciaalzaak. Of loop een automaterialenhandel binnen.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

JGD

Bericht door JGD » di jul 24, 2012 6:00 am

ok, die hebben we hier wel (De Metaalmarkt, Utrecht)
Da's inderdaad een goeie.

thanx
neen

Plaats reactie