hope 203 schijven op saint brakeset
Moderator:Beheerders
hallo,
ik heb een paar hope 203mm floating schijven gekocht in de veronderstelling dat het wel op mijn nieuwe saint remset zou passen maar nu raakt de schijf een fractie de saint caliper ... tis maar een mm,maar hij raakt hem wel,is het verstandig die mm uit mijn rem te slijpen...of heeft iemand een oplossing hiervoor,het is net bij die punten waar het binnenwerk op de buitenrand is geklinkt dat net langs de mount/caliper loopt....
bvd.
ik heb een paar hope 203mm floating schijven gekocht in de veronderstelling dat het wel op mijn nieuwe saint remset zou passen maar nu raakt de schijf een fractie de saint caliper ... tis maar een mm,maar hij raakt hem wel,is het verstandig die mm uit mijn rem te slijpen...of heeft iemand een oplossing hiervoor,het is net bij die punten waar het binnenwerk op de buitenrand is geklinkt dat net langs de mount/caliper loopt....
bvd.
bad cop,no donut.
-
Het lijkt me niet verstandig om te gaan slijpen. Ik heb het zelfde probleem gehad. Het was maar een halve millimeter.. toch maar een "normale" schijf gekocht.
Let wel op! Niet alle voorvorken kunnen een 203mm schijf aan. In de specs van de vork staat aangegeven wat de maximale schijfgrootte mag zijn. Het gaat ten slotte wel om jou veiligheid. Succes ermee!
Mijn rode floating disc is overigens nog steeds te koop.... nooit gebruikt
Let wel op! Niet alle voorvorken kunnen een 203mm schijf aan. In de specs van de vork staat aangegeven wat de maximale schijfgrootte mag zijn. Het gaat ten slotte wel om jou veiligheid. Succes ermee!
Mijn rode floating disc is overigens nog steeds te koop.... nooit gebruikt

-
- Contacteer:
- cyberhawk
- Contacteer:
t kan niet met shims en andere vulringen..
(hij komt er dan alleen maar dichter naar toe te staan|)
ik heb tot nu toe allerlij combinaties al gehad remmen en schijven ..
MAAR ik heb nog nooit een caliper aangepast !
wel de adapters..
met wat nauwkeurige huisvlijt en schuurpapier en een hoop geduld heb ik al vaker dingen aangepast
de schijf aansluiting van mn spinergy voorwiel staat verder naar buiten dan met andere naven..
ook 1mm van de adapter aansluiting gehaald (de 2 IS ogen dunner gemaakt )
400 schuurpapier op een VLAK stuk leggen en maar een lam handje kweken,,..
let wel dat je met saints ook de rem pads aanpast.
deze hebben lipjes net zoals hayes als ik me niet vergis. en deze gaan aanlopen op je schijf als je remblok gaat slijten . !!!!
en idd een foto doet wonderen
wel de adapters..
met wat nauwkeurige huisvlijt en schuurpapier en een hoop geduld heb ik al vaker dingen aangepast

de schijf aansluiting van mn spinergy voorwiel staat verder naar buiten dan met andere naven..
deze hebben lipjes net zoals hayes als ik me niet vergis. en deze gaan aanlopen op je schijf als je remblok gaat slijten . !!!!

ligt dat niet aan de soort klauw? pm klauw kan dat toch welcyberhawk schreef:t kan niet met shims en andere vulringen..
wel de adapters..
met wat nauwkeurige huisvlijt en schuurpapier en een hoop geduld heb ik al vaker dingen aangepast![]()
- cyberhawk
- Contacteer:
hij// de caliper moet van het wiel weg.. naar links dus van de fiets weg..
want de rivets lopen tegen de klauw aan.. (heb ik ook last van gehad met hayes met saw discs..)
als je ringen tussen de PM klauw doet gaat ie omhoog..
ringen tussen de adapter gaat ie naar de schijf toe..
er moet dus wat weg..
want de rivets lopen tegen de klauw aan.. (heb ik ook last van gehad met hayes met saw discs..)
als je ringen tussen de PM klauw doet gaat ie omhoog..
ringen tussen de adapter gaat ie naar de schijf toe..
er moet dus wat weg..

- cHoc
ik zou eerder een stukje van de adapter wegvijlen op het punt waar de disc de adapter raakt. heb dat zelf ook wel eens gedaan om dezelfde reden, er hoeft niet veel af om dat te doen.Loki schreef:Met de juiste tool kun je de IS2000 bevestiging weg (laten) frezen. In mijn ogen de enige goeie manier als je die kant op moet met de klauw.
Maar als er nog ringen gebruikt worden tussen de adapter en de vork, dan daar wat van weghalen...
shoot me again, I ain't dead yet