crank brothers monteren

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
keving
crank brothers monteren

Bericht door keving » vr feb 24, 2012 7:41 pm

Ik heb vandaag een nieuw stuurtje + stuurpen van crank brothers.
Stuur is crank brothers 11 low rise 15mm en stuurpen cobalt 3.
Nu wil ik het stuur in de stuurpen monteren maar krijg dit niet voor elkaar zonder daarbij het stuur te beschadigen. Iemand ervaring of een idee hoe je dit doet?

ciao

marten

Re: crank brothers monteren

Bericht door marten » vr feb 24, 2012 8:53 pm

keving schreef:Ik heb vandaag een nieuw stuurtje + stuurpen van crank brothers.
Stuur is crank brothers 11 low rise 15mm en stuurpen cobalt 3.
Nu wil ik het stuur in de stuurpen monteren maar krijg dit niet voor elkaar zonder daarbij het stuur te beschadigen. Iemand ervaring of een idee hoe je dit doet?

ciao
Je hebt in principe een rampenontwerp van een of andere whizzkid met een CAD scherm, die nog nooit intelligent naar een oude stuurpen gekeken heeft. Om een krom stuur door een voorbouwklemming te kunnen rijgen is een voorbouw normaliter iets afgeschuind, zodat je een smalle kant hebt voor de binnenbocht. In dit geval kun je alleen de boutjes verwijderen, de voorbouw iets open wiggen (bv de boutjes omdraaien, eurocent in de sleuf om het gat te vullen en de boutjes VOORZICHTIG iets aandraaien, en het stuur er doorheen draaien (binnenbocht over de sleuf, scheelt weer een halve millimeter)
/Marten

Plaats reactie