Oude voorderailleur als chainguide, hoe?

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
martinplasneat
Oude voorderailleur als chainguide, hoe?

Bericht door martinplasneat » zo jan 15, 2012 9:11 am

Ha sleutelaars,

Ik heb een mooie 1x9 gebouwd, ding rijd top alleen mijn ketting loopt er (nu zonder chainguide) wel eens af.

Nu wil ik graag een oude voorderailleur (wegens financiele crisis) gebruiken als chainguide. De voorderr heeft de eigenschap om ingeklapt te zitten en zit daardoor te dicht op mijn frame, hij moet iets naar buiten.
Heeft iemand een idee hoe ik dit netjes kan doen?
DD to the LV - Den Hertendrol

marten

Re: Oude voorderailleur als chainguide, hoe?

Bericht door marten » zo jan 15, 2012 10:00 am

martinplasneat schreef:Ha sleutelaars,

Ik heb een mooie 1x9 gebouwd, ding rijd top alleen mijn ketting loopt er (nu zonder chainguide) wel eens af.

Nu wil ik graag een oude voorderailleur (wegens financiele crisis) gebruiken als chainguide. De voorderr heeft de eigenschap om ingeklapt te zitten en zit daardoor te dicht op mijn frame, hij moet iets naar buiten.
Heeft iemand een idee hoe ik dit netjes kan doen?
derailleur monteren, kooi tegen de veer naar buiten trekken en het binnenste stelschroefje indraaien.

Als dat allemaal niet meer werkt en verrot is derailleurkabeltje in de laatste framestopper hangen, en de derailleur conventioneel vast zetten
/Marten

martinplasneat

Bericht door martinplasneat » zo jan 15, 2012 10:13 am

Thanks marten!

Ga ik straks eens proberen, derr is vrij nieuw dus hoop dat het met het schroefje werkt!
DD to the LV - Den Hertendrol

Plaats reactie